staagri Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Har win xp og jeg ønsker å få sperret tilgang til ulike mapper og partisjoner for visse brukere. Hvordan gjøres dette? Takker for svar! Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) start exporer -> egenskaper for disk / mappe -> sikkerhet -> så finner du / legger til den brukeren som ikke skal ha tilgang, og gir de rettighetene som trenges. Skal brukeren overhodet ikke få tilgang -> deny Merk : Du må ha NTFS filsystem på disken for at det skal fungere EDIT: Skriveleif Endret 13. mai 2004 av ronnyaa Lenke til kommentar
staagri Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Men det funker bare på mine dokumenter som er knyttet mot min brukerprofil. Er man logget inn som administrator når jeg har admin rettigheter, eller må en logge inn på en annen måte for å kunne begrense andre partisjoner?? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Hvis du er logget på som en bruker med administrator rettigheter så skal det fungere, men jeg glemte å nevne at du er nødt til å slå av enkel fildeling. (for mer info om enkel fildeling, se link i signaturen min) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå