Oseantic Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Hei sann! Har tenkt på disse hovedkortene: Abit ic7 max3 Asus p4c800-e deluxe Hvem av disse kortene bør jeg velge?, gjerne kom med egne erfaringer... Jeg skal overklokke *GANSKE MYE*. Så jeg vil ha et stabilt kort, med stabile spenninger, veldig gode overklokking egenskaper. Takker seff for svar. Endret 14. mai 2004 av Oseantic Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Anbefaler ASUS du kan godt gå på www.overklokking.no og lese om kortet der... Sko vær Jæklig bra til overklokking:) Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Har drept 2 abit kort, og har asus nå, så konklusjonen er : Gå for Asus Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Skal du overklokke rått, er Abit IC7 MAX3 tingen Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Mitt asuskort klokker høyere (primestabilt), kontra abit kortet. Grunnen er at abit kortet har pulserende vcore spenning = ustabilt OG hvem ønsker vel ikke ett stabilt system ? Lenke til kommentar
Oseantic Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Problemet mitt er at jeg ikke klarer å velge pågrunn av at jeg hører ca like mye bra og dårlig om begge produsentene Begge kortene har forskjellige problemer har jeg lest. Abit:minnespenning over 2.8v er ustabilt. Og andre små og store problemer. Asus: ustabil vcore. Ialfal på mitt forige p4c800-e deluxe.Og dvs andre problemer. Så der er opp til dere der ute å si hvordan kort jeg bør gå for ! Så kom igjen med negative\positive ting om disse to hk'ene. Mvh Oseantic Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Vcore er mer stabil på asus kortet enn abit, det var såkalt ripple spenning.... Har som sagt drept 2 max3 kort på 4 måneder. Og som sagt, høyere klokking.. Ulempen er som jeg ser det at asus kortet har mindre sata kontrollere... og ett kort liv.... Lenke til kommentar
Oseantic Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 Vcore er mer stabil på asus kortet enn abit, det var såkalt ripple spenning.... Har som sagt drept 2 max3 kort på 4 måneder. Kanskje det er noe med chiftech psu'en (360w) min da . Hvordan har du greid å drepe to stk max3 kort ? Lenke til kommentar
Oseantic Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 Bare kom med flere erfaringer og forslag til kjøp. Skal kjøpe så fort som mulig. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Hvordan har du greid å drepe to stk max3 kort ? Vel, det ene bare døde, og det andre ble levert inn pga utrolig ustabil vcore spenning... Lenke til kommentar
Oseantic Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) Hvordan har du greid å drepe to stk max3 kort ? Vel, det ene bare døde, og det andre ble levert inn pga utrolig ustabil vcore spenning... Tror kanskje jeg bare kjøper et p4c800-e deluxe vis ingen overbeviser meg med abit sitt! Edit:skriveleif Endret 14. mai 2004 av Oseantic Lenke til kommentar
LiQuID Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) Jeg har et Abit IC7-MAX3 hovedkort, er meget fornøyd med dette. Har ikke merket noe til det de andre snakker om. Selvom jeg har overklokket det en del, så er det stabilt som et fjell, du kan jo alltids lese hva hw.no har å si om det da: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=2530 ..MAX3 gir ASUS-kortene bank i en rekke tester, dette til tross for at disse har fordel av høyere prosessorfrekvens. På samme tid er kortet utrolig stabilt.. Lite utdrag fra testen Endret 14. mai 2004 av LiQuID Lenke til kommentar
Oseantic Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 Jeg har et Abit IC7-MAX3 hovedkort, er meget fornøyd med dette. Har ikke merket noe til det de andre snakker om. Selvom jeg har overklokket det en del, så er det stabilt som et fjell, du kan jo alltids lese hva hw.no har å si om det da: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=2530 ..MAX3 gir ASUS-kortene bank i en rekke tester, dette til tross for at disse har fordel av høyere prosessorfrekvens. På samme tid er kortet utrolig stabilt.. Lite utdrag fra testen Har lest nesten alle tester om disse kortene men klarer enda å ikke bestemme meg . Lenke til kommentar
Zjaxy Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Så vidt jeg vet så er ikke alle MAX3 kort prikk like så noen kan ha vært uheldige med sitt kort men min erfaring med hovedkort er: LES TESTENE PÅ HW!!!!!!! men ville nok gått for MAX3... OTES!!!!!!!!! Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 *Offtopic* Du burde endre navnet på topic før et par visse personer ser det Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Sitter selv på max3, er strålende fornøyd. Klokker så langt prosessorn min vil være med.. Forsåvidt trenger jeg raskere ram i tilleg.. Ingen problemer med ustabilitet.. men det er jo litt begrenset hvor langt jeg har presset det.... Lenke til kommentar
Oseantic Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 Så vidt jeg vet så er ikke alle MAX3 kort prikk like så noen kan ha vært uheldige med sitt kort men min erfaring med hovedkort er: LES TESTENE PÅ HW!!!!!!! men ville nok gått for MAX3... OTES!!!!!!!!! *Har lest alle testene på HW.NO somsakt!!!* Lenke til kommentar
Oseantic Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 *Offtopic*Du burde endre navnet på topic før et par visse personer ser det Endre navn på topic? Jeg spør jo etter hva jeg skal velge da! Lenke til kommentar
JimL Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Endre navn på topic? Jeg spør jo etter hva jeg skal velge da! Nei du spør hvem du skal velge som da er feil bruk av spørreord. Noen her har jo startet et korstog mot dette og "ord deling", noe jeg syns er helt greit, skrivefeil som det der ser for jævlig ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå