BOnnleiF Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Jeg har en P4 2ghz northwood som jeg tenkte jeg skulle prøve og overklokke. Men jeg vet ikke riktig hva jeg skal stile på i biosen har et p4t-e hovedkort når jeg setter den på 2200mhz i biosen vil den ikke starte den låser seg i biosen jeg har prøvd og stile på volten men det hjelper ikke. noen som har peiling? Lenke til kommentar
BOnnleiF Skrevet 8. april 2002 Forfatter Del Skrevet 8. april 2002 Ingen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
pegg Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 du kan prøve å søke i forumet her sjekk overklokking.no dei har også 3 nybegynerguides les dei her del1 del2 del3 Lenke til kommentar
AVF_Kokken Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Quote: On 2002-04-08 17:23, BOnnleiF skrev:Jeg har en P4 2ghz northwood som jeg tenkte jeg skulle prøve og overklokke. Men jeg vet ikke riktig hva jeg skal stile på i biosen har et p4t-e hovedkort når jeg setter den på 2200mhz i biosen vil den ikke starte den låser seg i biosen jeg har prøvd og stile på volten men det hjelper ikke. noen som har peiling? Jeg har ikke prøvd å overklokke selv (ennå) men: Har du BIOS versjon 1005 ? For P4T-E er dette oppgitt på downloadsiden til siste releaset BIOS versjon (se punkt 7): 1) Add support for 48-bit LBA mode. 2) Fix ACPI error under Windows XP event viewer which occurs after resume from S3. 3) Fix when any key is pressed would prevent RTC time/date to update normally. 4) Fix system fails to wake up in S3/APM state when USB mouse is plugged. 5) Add support for Northwood CPU B0 stepping microcode. 6) Check LPT_TEST device only when CMOS checksum is error. 7) Fix incorrect Northwood locked CPU multiplier. http://download.asus.com.tw/mb_alllist.asp Lenke til kommentar
BOnnleiF Skrevet 9. april 2002 Forfatter Del Skrevet 9. april 2002 bios verson 1005 var på hovedkortet når jeg kjøpte det. Jeg har prøvd og satt rambusen på 300 mhz (100x3) istedenfor 400 mhz og prøvde og starte som 2400mhz og ca 380 mhz på ramen. når jeg skal starte så kommmer jeg meg ikke lenger en til der det står hvor mange mhz maskinen er der låser den seg jeg kjørte da på 1,65 volt. Det kan jo ikke være ramen nå siden jeg kjører på 380mhz på ramen så hvorfor vil den ikke starte, skal jeg stile på noe mere en volten og bus hastigheten? Lenke til kommentar
Prog_Kick Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 hm...Husk du må endre fsb i biosen fra 100-120 får at du skal få 2200 du kan ikke stille den fra 100-2200 mhz...Min går stabilt på 18*145 Har kun standard luftkjøling...Jeg har abit SD7-533 og den eldste biosen...i denne biosen kan jeg stille Volten på Cpu helt opp til 2.2 Volt! Tar jeg ikke helt feil mener jeg å ha hørt at Rdram ikke liker å bli stilt så mye på..alså så mye høyere mhz en de er spesifisert til pga de blir veldig varme...Husk at når du stiller på fsb så stiller du oxå på hastigheten på PCI og AGP portene oxå! Vet ikke om dette hjalp deg noe særligt...menmen Lenke til kommentar
blackice Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Quote: Prog_Kick skrev (2002-04-09 16:17):hm...Husk du må endre fsb i biosen fra 100-120 får at du skal få 2200 du kan ikke stille den fra 100-2200 mhz...Min går stabilt på 18*145 Har kun standard luftkjøling...Jeg har abit SD7-533 og den eldste biosen...i denne biosen kan jeg stille Volten på Cpu helt opp til 2.2 Volt!Tar jeg ikke helt feil mener jeg å ha hørt at Rdram ikke liker å bli stilt så mye på..alså så mye høyere mhz en de er spesifisert til pga de blir veldig varme...Husk at når du stiller på fsb så stiller du oxå på hastigheten på PCI og AGP portene oxå!Vet ikke om dette hjalp deg noe særligt...menmen Jeg lastet ned den første biosen fra abit, men jeg får fortsatt ikke muligheten til å stille opp volten til 2.2V :sad: Du har ikke navnet på den eller har den liggenens på en diskett eller no !? Får bare 1.625 :sad: Mvh David Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Prøv å les her. Er mange som overklokker ganske mye med ASUS P4T-E. http://forum.oc-forums.com/vb/showthread.p...?threadid=65139 Lenke til kommentar
BOnnleiF Skrevet 10. april 2002 Forfatter Del Skrevet 10. april 2002 kjører nå på 2439mhz og 488mhz på ramen. tok ut musen som står i usb porten og koblet den i ps2 inngangen så nå funker det, men vis jeg tar den høyere en 122 på fsb så vil ikke skjermen slå seg på. men fikk 11600 på 3d mark 2001 så jeg sier meg fornøyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå