Gå til innhold

Får ikke installert SATA drivere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja. Jeg får samme pc omtrent snart, håper jeg får det til bedre på min enn vennen min sin...

Var forresten han som skreiv de postene etter det med tastaturet, alltid husk å logg av når man bruker andre sine pc'er!

Han har egentlig ikke peiling på pc, det er ganske dødfødt å prøve å si ting som at han skal lete etter noe i bios.

Litt off-topic, men jeg hater sånne forkortelser a lá det=d... og xpert... :sick:

Lenke til kommentar

Følg med her :

1. Sørg for at disken er tilkoplet strøm og hk

2. Kople fra de evt andre diskene du har tilkoplet

3. gå inn i BIOS og se at du finner disken der.

4 Du er fremdeles i BIOS, se at sata disken står først som boot device, rekkefølgen bør være : cd-rom -> harddrive -> floppy

Start opp fra windows platen, ha disketten klar til windows installasjonen, og når du får spørsmål, velg windows xp drivere.

(har du fremdeles problemer med tastatur, lån ett)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
på noen hovedkort må man aktivere s-ata kontrollern ved å flytte på en jumper på hovedkortet

les manual

Uh, det har jeg aldri hørt om, kan du nevne type/merke?

Nå ble jeg nysgjerrig.

Lenke til kommentar
på noen hovedkort må man aktivere s-ata kontrollern ved å flytte på en jumper på hovedkortet

les manual

Uh, det har jeg aldri hørt om, kan du nevne type/merke?

Nå ble jeg nysgjerrig.

på mitt ASUS A7N8X-E Deluxe er det slik (riktig nok står den default på, på dette kortet da) vet ikke om dette gjelder alle hk :shrug: om det i det hele tatt er jumper på andre hk til dette, men les manual! hvis det er noe slikt så står det nok der

Lenke til kommentar
Jeg har ikke lest de siste par postene, men uansett så fikk vi det til! Lasta ned nye drivere bare... :blush:

Takk for hjelpen, og sorry for å ha brydd dere!

Sorry for å ha brydd oss? Ikke noe å unnskylde seg for. Det er det forumet er til. _Prøve_ å finne feilen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...