kimmen12 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 :noob: Hei, jeg skal sette opp en cs server, men jeg har problemer med å åpne filene som er i .tgz. Det står "?" i bildet, så jeg er ikke sikker på hva jeg skal åpne filen i.. Plis hjelp meg med dette. Klarte å åpne "readme" filen, der stod det at jeg skulle kjøre hlds_run men det gikk ikke.. håper noen kan hjelpe meg med dette.. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Hm altså en Steam server med Counter-Strike mod. http://server.counter-strike.net Tror det bare skal være å kjøre en .bin fil, så skal Steam med CS installerest. Her er en "offisiell" installasjonsguide: http://jap.servicez.org/steam/install.html Har ikke vært borti .tgz pakker når det gjelder CS-server. Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 *.tgz er vel pakker til binary pakkesystemet til free/net/openbsd eller pakkesystemet til slackware og muligens noe annet også? Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 tgz er bare tar.gz litt forkortet, pakkes ut på vanlig måte. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Tviler på at man får hlds i det formatet. Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Ikke for å kverulere, men jeg har aldri sett noen bruke filendelse-forkortelsen tgz på en vanlig tar.gz Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Egentlig ganske vanlig. Tror det var slack som begynnte med det. Grunnen var at tar.gz ikke ble særlig godt likt av DOS maskiner... Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Slackware-pakkene er jo ikke annet enn en tar.gz fil! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Uansett må du bruke .tgz hvis du skal ha dem via dos-pc'r (gamle floppier etc.) Tror Debian sine netbootdisker har tgz filer... (ikke 100% sikker, men...) Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Jeg pakker alltid mine pakker som .tgz; .tar.gz er alt for langt å skrive. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 bruker tar.gz, tar.bz og zip når jeg skal pakke ting (avhengig av mottaker). Forøvrig lar jeg stort sett file-roller gjøre jobben... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå