Gå til innhold

S-ATA WD strømplugg?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nylig en S-ATA hardisk, Western Digital 120GB S-ATA 7200 RPM - caviar Special Edition 8 mb cache. Men la merke til at det er to strømplugger.. En vanlig IDE strømplugg og en annen smalere en.. Jeg brukte den smale da det var den som var nevnt i manualen.. Skal en ha strøm i begge pluggene?

OG jeg får ikke hardisk ledèn i kabinettet mitt til å funke. Jeg vet jeg har koblet rett på hovedkortet og har prøvd pluggen begge veier. Har jeg glemt noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den nye typen er jo så mye greiere å plugge inn ut også.!

Er jo mye lettere og få inn og ut enn en molex men vil vel si at molex kontakten sitter litt bedre. Synes s-ata sitter litt "løst" hvis du skjønner hva jeg mener

Lenke til kommentar
Den nye typen er jo så mye greiere å plugge inn ut også.!

Er jo mye lettere og få inn og ut enn en molex men vil vel si at molex kontakten sitter litt bedre. Synes s-ata sitter litt "løst" hvis du skjønner hva jeg mener

Enig der. Personlig liker jeg molexkontakter best av den grunnen at den sitter hardest festet.

Lenke til kommentar

Vel, den sitter kanskje litt løst i enkelte tilfeller, og det er jo litt kjipt i noen tilfeller, det er jeg enig i. Det er jo litt forskjell mellom molexkontaktene, noen ganger kan de være sinnsykt harde og andre ganger holder det med moderat kraft for å ta de fra hverandre. Til de tingene du sjelden tar ut er det bra med molex, f.eks vifter. Strømkablene til vifter blir jo gjerne dyttet litt rundt på osv... Men ett sted jeg gjerne skulle sett den nye typen kontakter er på skjermkortet. Jeg føler at det er like før pcb'et gir etter i festet til kontakten hver gang jeg tar ut/setter inn strømkontakten...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...