Gå til innhold

Vakker fuglekvitring fra pc'en - Jeg merker at det er vår!

Anbefalte innlegg

Nå er det vår, ja da begynner pc'en å kvitre som fuglene i skogen.

Etter at jeg leste at forum-innlegg på lørdag(tror jeg), angående Vcool. Jeg syntes det helt utrolig at dette programmet kunne senke idle temperaturen så mye. Jeg lastet det ned og temperaturen min ble senket med 16 grader. :grin:

Hadde ingen problemer med pc'en før idag(08.04)

da pc'en etter 3 minutter inne på min konto hang den seg satt inn en pipetone som bare pep(den kom fra høytalerne), alt sto fast. Nå sitter jeg altså på en annen konto, der alt virker fint. Og forresten det hjelper ikke og avslutte Vcool for å bli kvitt problemet.

Jeg kan gjerne få hjelp til å løse problemet, men det ser ikke ut til å være den vanskeligste oppgaven.

Det jeg lurer på er om hva de forskjellige pipene betyr slik som i dette tilfelle. Hva er det som sender ut lyden? Windows, Vcool?

Jeg har også et annet problem når jeg starter pc'en.

Lyden høres ut som en summetone og kommer fra pc'en av og til når jeg starter den.(http://forum.hardware.no/viewtopic.php?topic=9568&forum=25).

Hva kommer så denne lyden av og hva betyr den?

JRH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-08 17:16, simiden skrev:

Ett pip(langt) fra Speaker betyr at du ikke har satt i rammen.

Hva? Er det mulig?

RAM'en kan da ikke forsvinne etter at jeg har innstalert Vcool? Og windows kan da ikke kjøre uten RAM??

Pipe er ikke langt, det piper uten stopp!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-08 16:56, sanoj_20 skrev:

Etter at jeg leste at forum-innlegg på lørdag(tror jeg), angående Vcool. Jeg syntes det helt utrolig at dette programmet kunne senke idle temperaturen så mye. Jeg lastet det ned og temperaturen min ble senket med 16 grader.
:grin:

Hva så om idle tempen sank med så mange grader? MAX tempen forblir den samme og det er den som er interesant, ikke idle tempen. Vcool hjelper absolutt null!

Lenke til kommentar

Det er det dummeste jeg har hørt

Klart det er idle temp som teller, det er jo tross alt idling maskinen står på når man sover og slikt.

AMD takler ikke idle mode i windows2000 og XP f.eks, og dermed er det veldig greit å ha et program som gjør dette for deg. En ting er å ha 50+ grader når maskinen er i bruk det tåler man, men å ha 50 grader idle temp er noe helt annet. Man forlenger leve tiden med mange mange måneder på cpuen ved å ha lav idle temperatur:)

Lenke til kommentar

Jeg hadde noe av samme problemet på min pc for leeenge siden , Tbird 1333 og Asus a7v133. Jeg modda inn en custom bios som hadde sånne "cpu idle features" men det resulterte i dårlig overklokking , og ustabil pc .. så det er sant som det er sagt det der, det er noe galt i 2k/xp med de idle greiene og AMD .. Selg T-Bird dritet og kjøp Thoroughreed 0,13 eller en palomino (xp1800+ f.eks ) de er en del kaldere og raskere :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-08 17:41, Anders Leipsland skrev:

Quote:

On 2002-04-08 16:56, sanoj_20 skrev:

Etter at jeg leste at forum-innlegg på lørdag(tror jeg), angående Vcool. Jeg syntes det helt utrolig at dette programmet kunne senke idle temperaturen så mye. Jeg lastet det ned og temperaturen min ble senket med 16 grader.
:grin:

Hva så om idle tempen sank med så mange grader? MAX tempen forblir den samme og det er den som er interesant, ikke idle tempen. Vcool hjelper absolutt null!

Jeg må si at JEG til og med viste at idle temperaturen hadde mye å si.

Jeg = 13 år og nybegynner

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-08 18:31, sanoj_20 skrev:

Jeg må si at JEG til og med viste at idle temperaturen hadde mye å si.

Jeg = 13 år og nybegynner

Vel jeg er snart 18 og vet at idle tempen ikke har noe å si. For å si det slik om idle tempen din er 50 grader eller 30 grader spiller ingen rolle sålenge max tempen er den samme. Det er nemlig max/load tempen som avgjør om hvorvidt systemet ditt er stabilt eller ikke og avgjør om du kan overklokke den mer. Systemet blir heller ikke raskere av lav idle temp. Tvert om, du bruker faktisk systemressurser på å kjøre dette lille programmet.

Det finnes 3 fordeler med lav idle temp og det ene er de månedene ekstra CPUen din skal leve, men hvor relevant er den? CPUer lever lenge nok uansett. Den andre grunnen er at du kan briefe for noen få personer. Pro's ser på load temp og ikke idle temp. Stor forskjell mellom idle og load temp tyder på dårlig CPU kjøling.

Du skal gjerne få lov å kjøre det programmet, men tenk gjennom hvorfor du kjører det. Du sier du vet at idle temp har noe å si, men kan du si det til meg da for jeg har enda problemer med å fortså nytten i program slik som Vcool

Quote:

Klart det er idle temp som teller, det er jo tross alt idling maskinen står på når man sover og slikt.

AMD takler ikke idle mode i windows2000 og XP f.eks, og dermed er det veldig greit å ha et program som gjør dette for deg. En ting er å ha 50+ grader når maskinen er i bruk det tåler man, men å ha 50 grader idle temp er noe helt annet. Man forlenger leve tiden med mange mange måneder på cpuen ved å ha lav idle temperatur:)

pjuh, ble beroliga når jeg så den smiley'en gitt, Trodde nesten at du mente det seriøst :smile:

Lenke til kommentar

Til Anders:

Nettop, der har du grunnen din:

"Pc'en lever lenger"...

Jeg lastet ned programmet, og gjort er gjort, men jeg spurte om hjelp til å løse mitt problem, og jeg ville vite hva de forskjellige pipene betydde, og ikke hva DU mente om programmet.

Ferdig med det... :smile:

Problemet er ennå ikke løst... Jeg har avinnstalert Vcool, uten at det hjalp noe.

Det var kanskje ikke Vcool likevel, men det er svært sannsynlig ettersom at Vcool bare kjørte på min bruker.

Jeg har også funnet ut at RAM'en ikke kan hoppe ut når jeg kjører min bruker og hoppe inn når jeg kjører en annen...

Abit KG7 Raid :: AMD TBird 1400 MHz :: 256 MB DDR RAM ::

GeForce 3 Ti200 64 MB :: IBM 60GXP 41GB ::

Creative SB Live! Player 5.1 :: Coolmaster vifte ::

-- Idle temp.: 35 --

[ Denne Melding var redigert av: sanoj_20 på 2002-04-08 19:11 ]

Lenke til kommentar
Quote:

On 2002-04-08 18:01, talisar skrev:

det er egentlig feil. AMD selv sier at så lenge cpuen er under 75c grader SKALL den holde i 10 år eller mer. å hva har det egentl å bety om cpuen holder i 5år eller 50 år? å jeg mener at idle tempen har intet betydning kunn load temp er interesant .
Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-08 19:07, sanoj_20 skrev:

Problemet er ennå ikke løst... Jeg har avinnstalert Vcool, uten at det hjalp noe.

Det var kanskje ikke Vcool likevel, men det er svært sannsynlig ettersom at Vcool bare kjørte på min bruker.

Det virker på meg som om problemene startet når du installerte Vcool så for meg virker det som vcool har gjort noe med settingsene i registeret maskina di ikke liker. Har du prøvd å tatt en repair av windows installen?

Når skjer dette her at maskina henger seg og piper?

Lenke til kommentar

Quote:

Har du prøvd å tatt en repair av windows installen?

Når skjer dette her at maskina henger seg og piper?

Jeg kan jo prøve system restore!?

Pc'en henger seg og piper ca. 3 minutter etter at jeg har logget meg inn på min konto.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...