knut-eirik Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Hei. Siden det er mange som synes nvidias grafikk kort tar for mye plass og støyer, så vær oppmerksom på at hightec excalibur readon x800Pro også har en enorm kjløeløning, bare se her Om den støyer vet jeg ikke Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Og problemet? Har ala samme kjølingen til mitt 9700Pro. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Det er jo vga silencer versjon2 som sitter på det kortet. Vil tippe at det er rimelig stillegående Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Skikkelig "ille" å misste 1x PCI på grunn av bra kjøling og lite støy da Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Hmm, med den kjøleløsninga så er enten kortet så og si stillegående eller veldig overklokkningsvennlig, forundrer meg om den ikke er det. Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 tatt opp flere ganger før... Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Skikkelig "ille" å misste 1x PCI på grunn av bra kjøling og lite støy da var bare ment som en motvekt til alle som hyler over nvidia sine løsninger. Så posten var egentlig litt ironisk, men kanskje det ikke kom frem?. snart lykkelig x800 pro eier Lenke til kommentar
TDK Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Står på hjemmesidene til HIS HIS This IceQ II cooling mechanism enables 11 degree C lower cooling performance than the original cooling system, while still remains in comparable low fan noise level. 40% fan noise lower, 30% less heat Noise level: 0.5 sone Far quieter than graphic boards with standard cooler Durability : Outstanding cooling performance extend the card life Lenke til kommentar
Blib Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Kjipt for Shuttle-folka, likegyldig for meg. Både nVidia og ATi kan gjerne bruke 4 PCI-spor for kjøleløsningen sin de, så lenge den er effekti og stille! Lenke til kommentar
TJ Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Det er det desidert råeste kortet jeg har sett! Ble helt forelska nå jeg Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Kjipt for Shuttle-folka, likegyldig for meg. Både nVidia og ATi kan gjerne bruke 4 PCI-spor for kjøleløsningen sin de, så lenge den er effekti og stille! Hadde de brukt 4 spor så hadde man kunne krevd "stille" kjøling!. Men tenk på vekten da, det måtte ha veid "endel". Lenke til kommentar
Blib Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Hadde de brukt 4 spor så hadde man kunne krevd "stille" kjøling!. Men tenk på vekten da, det måtte ha veid "endel". Hahaha, når du sa det så jeg for meg at de leverte kortet med "støttepinner" som man lente mot undersiden av kortet og mot bunne i kabinettet. Hihi, det kunne blitt morsomt da Eventuelt henge det opp i strikker i taket eller lignende Endret 13. mai 2004 av Blib Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Å se samtidig for deg støtter av plast.... og et sykt varmt kort og det som kunne ha skjedd. "agp port revet løs fra hk" osv Nei det va da off topic. On topic: Var faktisk ikke klar over at denne type løsning var stillegående. Menn når jeg ser på Ati`s refferanse design så ser det ut til at vifta bare kjøler ned gpu og ikke ram, da er det jo bare å ordne med en vannblokk og vips stille skjermkort. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg forstår ikke hvorfor "alle" syter over at de mister èn PCI slot, hva skal de med den? Dagens hovedkort har det aller meste du trenger onboard, selv bruker jeg ikke èn eneste PCI slot. Hvis du tilfeldigvis trenger en PCI slot, så har du 4 ledige PCI sloter utenom den skjermkortet tar opp. Det vil si at du fortsatt har plass til foreksempel: Lydkort Kontrollerkort TV-kort Nettverkskort Trenger du mer? Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Det mest negative med det kortet må være prisen, ellers vil jeg tro at det klokker kjempegodt. Ser de som har fått sine kort på Rage3d klarer 550 på Gpu`en med standard kjøling. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg forstår ikke hvorfor "alle" syter over at de mister èn PCI slot, hva skal de med den? Dagens hovedkort har det aller meste du trenger onboard, selv bruker jeg ikke èn eneste PCI slot. Hvis du tilfeldigvis trenger en PCI slot, så har du 4 ledige PCI sloter utenom den skjermkortet tar opp. Det vil si at du fortsatt har plass til foreksempel: Lydkort Kontrollerkort TV-kort Nettverkskort Trenger du mer? Modem/ISDN kort for de som er uten bredbånd? Lenke til kommentar
TDK Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Modem/ISDN kort for de som er uten bredbånd? Men hvis du ikke har plass til det koster det like mye for en ekstern isdn adapter eller modem. (jeg hadde en isdn adapter før, bitteliten!) Lenke til kommentar
Manx Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Ser jo relativt fett ut må jeg si, får se om det dukker opp noen tester mot de andre x800pro kortene. Ser heller ingen problemer med at det bruker 2 kortplasser, bedre kjøling og mindre lyd alltid et plus. Og plass er det nok å ta av i toweret mitt for å si det sånn. Lenke til kommentar
Ko_deZ Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Hvorfor bruker ikke kortene likegodt en "dummy" PCI plugg, slik at de faktisk også opptar den PCI sloten? Tenger ikke å ha noen kontakter på den eller noe, bare for å støtte opp litt. Får jo ikke brukt porten likvel mener jeg. Det må jo være en standard avstand mellom AGP og første PCI portene, siden alle hovedkort passer i alle kabinett.... -Ko_deZ- Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 hmmmmm har 1 pci kort jeg og det er et audigy 2zs, og abit hk bruker ofte og ikke sette et pci spor inntil agp port. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå