Gå til innhold

P800 "halv defekt" Rett på reklamasjon?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg byttet til meg en P800 for 4 dager siden. Etter 1 dag merket jeg problemer med bluetooth, ir og Pc synking. Etter å ha levert inn telefonen til service for sw update, fikk jeg beskjed av verkstedet at de ikke fikk til å oppdatere den. Telefonen slo seg bare av eller "klikket". De foreslo at jeg kontaktet SE og reklamerte på produktet. Jeg ringte SE før idag og dem ba meg kontakte forhandler, problemet er at jeg ikke har fått kvittering på telefonen :dontgetit:. Jeg sitter nå med en "halv defekt" P800 og lurer på om jeg har krav på å få den levert inn til SE uten kvittering. Den andre dumme tingen er at garantien på telefonen er utgått. :cry:

Hjelp meg gjerne med råd og tips!

Mvh Andreas Håkonsen

Endret av Andreas2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greide butikk å fastslå at den ikke hadde noen skader eller likende som er din/selgers skyld?

2. moralen blir at man egentlig ikke burde kjøpe sånt utstyr brukt

3. linjen bak selger er faktisk mulig å angripe med kjøpsloven i håden. Denne følger produktet og det spiller ingen rolle hvor mange som har hatt håden sin på den før deg.

Du er nok nødt å ha en bekreftelse på at det er noe "fabrikk" messig galt. jeg vil mene at reklamsjonsrett gjelder i minst 2 år på denne telefonen.

Lenke til kommentar

Selgeren har ikke merket disse problemene fordi han kun har brukt ir til å sende, bluetooten har han ikke rørt. Mens docking stasjonen trodde han var en driver feil. Noe som viser seg å være tlf. Han er fullt enig i at visst jeg ikke for reklamert kan jeg få tilbake min gamle tlf. Men jeg vil gjerne prøve først å reklamere....

Hvem sin skyld det var kom dem ikke med noe svar. Men de mente det var en _veldig_ avansert feil...

Lenke til kommentar

Et annet tips er å gå til han du kjøpte telefonen av og se om han finner kvitteringen. Hvis han ikke gjør dette er det mulig at det står registert der hvor han kjøpte telefonen. Hvis du klarer å bevise at telefonen er kjøpt på det stedet, har du mulighet til å velge om du vil levere den direkte ditt eller til leverandør- SEM.

Lenke til kommentar

Problemet her er vel mangel på kvittering.

Så lenge telefonen er under 1 år er det ikkje alltid nødvendig å ha med kvittering, men viss ein skal reklamere i forhold til kjøpsloven (den nye) så må kjøpsbevis leggast ved, ellers både butikk og produsent kunne avslå kravet på grunnlag av at du mangler kjøpsbevis, og dette er ditt ansvar å t vare på.

Det går ann å prøve men eg trur ikkje at resultatet blir noko bra.

Derimot viss du får tak i kvitteringa på telefonen er det noko ehilt anna.

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Oi :\ Fyren jeg byttet med hadde visst kjøpt den av en på QXL ...

Han har kontaktet qxl for å få opp igjen kjøpet (De har slettet det) Slik at han ikke vet hva fyren heter, kaller seg... Får bare vente å se :(. Visst han ikke får tak i den får jeg vell bytte tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...