Kirukk Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Hei... Er dette et felles portal for norske og danske brukere??? Jeg er inne på akamera.dk men det ser ut som alt er på norsk....???? Jeg tenker på , finnes det noe studie som heter fotografi / fotografering ....elr noe annet?? hvor skal man utdanne seg slik at en kan bli fotograf..?? Alle som har en kamera kan ikke bli fotografer ... Men jeg vil gjerne ha et studie /kurs et elr annet som tar for seg fotografering / speilrefleks / digital fotografering etc..etc... som avluttes med et kursbevis / elr et elr annet form for bevis.... enten i norge elr danmark Noen som vet noe om dette her, elr hvor jeg kan få tak i info om dette?? håper noen kan hjelpe meg..... Takker på forhånd.. Lenke til kommentar
Jens Hansen Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Er dette et felles portal for norske og danske brukere??? Jeg er inne på akamera.dk men det ser ut som alt er på norsk....???? Jeg tenker på , finnes det noe studie som heter fotografi / fotografering ....elr noe annet?? hvor skal man utdanne seg slik at en kan bli fotograf..?? Ja dette forum er fælles for akamera.dk og akamera.no. Med tiden vil der også komme en dansk sprogfil, så det bliver tyderligere. Og dermed forhåbentlig også flere danske brugere... :-) Hvad angår at studere til fotograf går de fleste i Danmark vejen over Teknisk Skole og derfra i lære som fotograf. Det er dog meget svært at komme i lære som fotograf i Danmark. En anden mulighed er kurser på højskoler. Endelig kan man søge optagelse på fotojournalist-uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole. Der er to prøver. En Prøve 1 og en Prøve 2, hvor de få udvalgte fra Prøve 1 kæmper om de ledige pladser. Alternativt er der jo muligheden for at lære sig det selv. Her er medlemsskab af en Fotoklub en god måde at lære faget på. Det er langt fra alle fotografer, der har en decideret uddannelse. Mange dygtige fotografer er selvlærte. Det gælder en interernational anerkendt fotograf som Rene Asmussen eller Torben Thornhauge. Begge to meget dygtige og selvlærte. Mvh Jens Hansen Akamera.dk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå