inaktiv000 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Hei, jeg regner med å begynne på studiene til høsten. Her er de øverste valgene jeg har satt opp på NTNU: 1. 194767 NTNU Industriell økonomi og teknologiledelse 2. 194798 NTNU Teknisk kybernetikk 3. 194760 NTNU Datateknikk 4. 194905 NTNU Ingeniørvitenskap og IKT Går noen av dere på en av disse linjene, eller har kjennskap til dem? Jeg har mulighet for å omprioritere fram til 1. juli, og er ikke sikker på om det er tek.kyb. jeg helst vil inn på (industriell økonomi hadde så høye inntakskrav i fjor at jeg nesten ikke regner det faget for aktuelt). Hva synes dere om studiene på NTNU? Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg går på nr 2. Moroa begynner visstnok ikke før i fjerde klasse. Det er en fin blanding av data og elektronikk. Nr 1 er en sånn halvveisløsning. Du har blir halv ingeniør og halv økonom, men ikke virkelig god i noen av delene. De tjener visstnok best (det sier de selv, men de har egeninteresse av å si det også). Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Riktig, men det er også vanskelig å få jobb etter nr. 1. Når det er nedgang i markedet, slutter de å ansette ind.økere før f.eks. datafolk. Går selv 5. datateknikk, og er enig i at det ikke ble skikkelig gøy før 4. klasse. Da får man velge litt mer selv hva man vil drive med. 1.året er sannsynligvis nesten likt på alle de linjene, og så blir det mer og mer forskjellig etterhvert. Lenke til kommentar
pekle Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Trur eg ville anbefalt #2 eller #4 da du der vil få tilfredsstilt datainteressa samtidig som du får bakgrunn i eit anna fag. Det er sjølvsagt meir datating på datateknikk, men da bør du vere sikker på at det er det du vil drive med. Trur det er minst like mange moglegheiter etterpå om du tek eit ingeniørfag med stort innslag av data. Kjenner ein som gjekk datateknikk, men som i ettertid fann ut at var ikkje så veldig moro, så no tek han byggutdanning i tillegg. Gjekk forresten teleteknikk sjølv. Endret 13. mai 2004 av pekle Lenke til kommentar
TonyStark Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Begynte i 4. datateknikk på NTNU nå i høst, har tidligere gått 3 år på høgskole. NTNU er ganske nazi i forhold, mye jobb for usle vekttall, strengere øvingsopplegg osv osv. Du bør mao ha motivasjonen i orden. Endel kjipe teorifag. Mye flinke folk, særlig på indøk. Har inntrykk av at de maser mye for å få bra karakterer der. Miljøet på data er vel greit nok, tror det er endel frafall? Andre vet mer om dette enn meg. Ellers er det ikke uvanlig at folk bytter linje etter en stund. Uansett: Det å studere er superfett, og trondheim er faktisk en bra by. Tror du kommer til å trives kjempemasse! Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Jepp. Du må jobbe mer for vekttalla, men det vet næringslivet om når de skal ansette deg, ergo blir dine vekttall "verdt mer". På ind'øk. er det et sinnsykt karakterpress ja. Folk som skipper eksamener for å ta dem om sommeren slik at de får bedre tid til å lese m.m. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Men indøkere er de som sliter mest for å få jobb, har jeg inntrykk av. Det er et tøft arbeidsmarked, og da ryker "daukjøttet" først. Eksamen i begynnelse av august er ikke noe moro. Ødelegger beste delen av sommeren. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Jeg skal også studere ved NTNU til høsten. Lista mi ser slik ut: 4. 194763 NTNU Fysikk og matematikk 5. 194770 NTNU Kommunikasjonsteknologi 6. 194759 NTNU Bygg- og miljøteknikk 7. 194766 NTNU Produktutvikling og produksjon (Over disse har jeg studier jeg har lyst til å komme inn på, men som jeg ikke har karakterer til) Hva tror dere om disse? Er veldig glad i fysmat men lurer litt på hvordan det er med jobb etter et slikt studium. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) Her er min: 1. 194761 NTNU Elektronikk 2. 194857 NTNU Fysikk 3. 194395 NTNU Informatikk 4. 194760 NTNU Datateknikk 7. 194763 NTNU Fysikk og matematikk (Alt under #1 er ikke i prioritert, men en rimelig tilfeldig rekkefølge - skal ordne det senere.) Edit: Jeg har samme spørsmål som fyren i posten over meg. Endret 17. mai 2004 av gspr Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Det er jo vanskelig å spå om fem år da. Lenke til kommentar
zehn Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 mine topp 3: NTNU Fysikk NTNU Siv Fys/mat NTNU Siv Mat tek Er veldig usikker på om jeg skal velge realfag fysikk eller ingeniør fysikk. hmm Lenke til kommentar
gspr Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) Er veldig usikker på om jeg skal velge realfag fysikk eller ingeniør fysikk. hmm Ditto. Endret 17. mai 2004 av gspr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå