Gå til innhold

Dårlig ytelse på Geforce DDR


Titanic

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt ny prosessor (XP 1800+), nytt hovedkort (Abit KR7A-133R), kabinett og ram. Har et Geforce DDR kort fra før som i utgangspunktet skal være greit nok til å spille det jeg spiller (Quake 2/3).

 

Men det har vist seg at ytelsen på kortet har fucka seg helt etter at jeg satte det inn i den nye maskina. F.eks på 3D Mark 1999 har jeg 26 500 CPU marks og bare 1 900 3D marks. En annen ting som tyder på at CPUen funker fint er at jeg har 133 poeng i CPU mark, noen folk jeg har snakka med som har samme CPU har omtrent samme resultat.

 

Før, da jeg hadde P3 868, hadde jeg rundt 10 000 CPU marks og 12 000 3D marks. Og en ting til, når jeg kjører de to første testene, ligger fpsen min konstant på 19fps, hverken mer eller mindre. På den gamle maskina mi varierte det fra 50 til 70fps. Jeg husker ikke helt tallene på den gamle maskina, men det var iaff no ala det der.

 

Hadde vært fint om noen kunne hjelpe meg, eller iaff gi meg noen tips :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: selters på 2002-04-08 18:09 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det er ikke bare der jeg har dårlig ytelse

(eller bare små forbedringer). I 3D Mark 2000 gikk jeg fra 5600 til 6000 poeng i default testen, I Q3 gikk jeg fra 180 til 230 fps i timedemo, I Q2 fikk økte jeg ingenting, hadde 220 før ny maskin, har 220 nå også.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-08 21:11, selters skrev:

Vel, det er ikke bare der jeg har dårlig ytelse

(eller bare små forbedringer). I 3D Mark 2000 gikk jeg fra 5600 til 6000 poeng i default testen, I Q3 gikk jeg fra 180 til 230 fps i timedemo, I Q2 fikk økte jeg ingenting, hadde 220 før ny maskin, har 220 nå også.


Vel hvor er problemet?? Dårlig ytelse i 3dmark 99 er vel bare å drite i med disse fine tallene ellers??

Den gamle prosessoren din klarte å makse det skjermkortet i eldre spill, ergo økte ikke fpsen din i Q2. Q3 er mer sugen på rå prosessorkraft derfor økte den, men også der kjører skjermkortet ditt for fullt nå. Det samme gjelder for 3DMark 2k.

Mao vil du ha mer så bytt skjermkort! Men spiller du kun Q2 og Q3 så burde det der holde så fremt du ikke er ute etter samme ytelse ved høyere oppløsninger.

Lenke til kommentar

Så Q2 greide å makse skjermkortet mitt, men Q3 greide det ikke? Og hvordan forklarer du at jeg bare har 19 fps i 3D Mark 99 testene, noe må være galt.

 

En fyr på dette forumet så jeg hadde over 10 000 poeng i 3D Mark 2000, og det med XP 1700+ og Geforce 2. Jeg har et overklokket Asus Geforce DDR kort (det raskeste GF DDR kortet) med XP 1800+, og har bare 6000.

 

Joa, tallene er jo fine de, men ytelsen i forhold til hva slags maskin jeg har er ikke så bra som de skulle vært.

 

[ Denne Melding var redigert av: selters på 2002-04-08 22:00 ]

Lenke til kommentar

Hei!

 

Du scorer jo ikke mye i 3DMark unnans. hvis flaskehalsen på PC-en din er skjermkortet, skjermkortet er jo den viktigste delen i 3DMark.. Men det er jo rart at du scorer mindre.. Har du lagt inn VIA 4 in 1(hvis du har VIA chipsett på ditt HK) og nye nVidia driverene? Kjør heller litt CPU tester du ;P eller spander på deg et nytt skjermkort!

_________________

Mvh.

Simen Bakke

________________________

PII 400Mhz

Voodoo2 3D-FX (ejer totalt)

256 MB RAM

Diskettstasjon :lol:

 

[ Denne Melding var redigert av: hasuwest på 2002-04-08 22:10 ]

Lenke til kommentar

Tja... du er TEIT om du tror Asus har d raskeste GeForce DDR-kortet... Leadtek har d KLART beste til den beste prisen oppveid mot ytelse ! !

Asus er bare dyrt og godt.... og du, nevnte jeg dyrt ?!?

Asus har som sagt GODE kort.. men SVIIIINdyre... så ikke tro at d dyreste er d beste....

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-08 21:50, selters skrev:

Så Q2 greide å makse skjermkortet mitt, men Q3 greide det ikke? Og hvordan forklarer du at jeg bare har 19 fps i 3D Mark 99 testene, noe må være galt.


Q2 er forgjengeren til Q3, det har ergo lavere prosessor krav/forbruk fordi det er simplere. Det er ikke like bra kvalitet på lyd (ingen 3d-lyd), ikke så intelligente monster, ikke så komplekse brett (grafikkmessig) osv. Derfor var ikke den gamle prosessoren din opptatt med andre ting enn å fore grafikkortet ditt med data, ergo grafikkortet gikk for fulle mugger. Noe det fortsatte med da du oppgraderte prosessoren din.

Men i Q3 var din gamle prosessor mer enn opptatt med lyd, AI, osv så grafikkortet ditt fikk ikke all den oppmerksomheten det ville ha og hadde derfor heller ikke den dataen det trenger for å produsere grafikk tilgjengelig hele tiden. Med en raskere prosessor opplever du dermed at du får høyere fps. Det samme gjelder 3DMark 2000/2001(SE).

Hva 3DMark 99 angår så er det et utgått DirectX 6.1 program, kjører du nyere versjoner enn DX6.1 så forvent ikke at det skal funke som det skal. Beklageligvis men sant, skyld på Microsoft.

Jeg la selv inn 3DMark 99MAX når jeg fikk meg GF4 for å virkelig slå dritten ut av det :razz: Men hva skjer, jo det skjønner ikke at jeg har DirectX installert engang så det vil ikke starte...

Jeg kjører WinXP med DirectX 8.1 (som følger med XP). Den er IKKE bakover-kompatibel slik at 3DMark 99MAX funker.

Sannsynligvis er det samme problem hos deg, men ikke fullt så ille. (Med andre ord, det starter men funker rævva)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-08 22:08, Zealo skrev:

Tja... du er TEIT om du tror Asus har d raskeste GeForce DDR-kortet... Leadtek har d KLART beste til den beste prisen oppveid mot ytelse ! !

Asus er bare dyrt og godt.... og du, nevnte jeg dyrt ?!?

Asus har som sagt GODE kort.. men SVIIIINdyre... så ikke tro at d dyreste er d beste....



 

Asus var iaff det beste de testa på firingsquad, det er vel ikke SÅ farlig, det er iaff raskt :smile:

Lenke til kommentar

Har hørt at på 3DMark 99 og 2000 så er det faktisk bedre å bruke gamle drivere som f.eks 6.50 og 12.90.

 

Har selv et GF256 DDR, bruker 22.50 og scorer 3906 points i 3DMark2001

 

--

 

Abit KT7-A RAID

AMD TBird 1200 mhz

Winbond 2 x 256 PC133 2-2-2

IBM 36LZX 36.4GB 10k rpm Ultra 160 68p

2 x IBM 75GXP 45 GB

Creative Geforce 256 PRO

Sony G400 19"

Lenke til kommentar

Regner med du har et via hovedkort og ikke har lagt inn ny agp driver for dette:)

 

Hent nyeste 4.1 drivere, sett på agp4x på hovedkortet ditt og alloker 128mb ram til agpen.

 

Et geforce ddr kort er ikke bra lenger, og du skal ikke forvente allverdens av det da heller:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...