M-BS Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg får stadig vekk opp en blå skjerm hvor det står forskjellig uforståelig. Etter det er det bare å omstarte. Den blå skjermen kommer alltid når går ut av UT2004 og BFVietnam, og den kommer også av og til midt i spillet. Kjipt. Ellers dukker den titt og ofte opp, og nå fikser jeg snart ikke mer. Jeg har et MSI kt4v med en xp2800 og 512 MB RAM (DDR-DIMM 2700). Jeg har kjørt memtest86 uten å finne feil, og problemet er fortsatt der når jeg forsøker med annen prosessor. Men spørsmålet er: Hva kan være feil, og vil alt ordne seg hvis jeg kjøper nytt hovedkort (Asus A7N8X-E er jo billig nå)? Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 kan du spesifisere litt nærmere hva som står i blåskjermen? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Har du oppdaterd BIOS'en (eller chipset-drivere)?? Lenke til kommentar
M-BS Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Det står "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" i blåskjermen. Jeg har oppdaterte drivere til chipset, skjermkort og lydkort, og jeg har siste versjon av bios til hk. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) sakset fra microsoft sine hjemmesider: This Stop message is typically due to faulty or incompatible hardware or software kan det være inkompatibel software på maskinen din, antivirus elns? Endret 13. mai 2004 av SupremeX Lenke til kommentar
M-BS Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Egentlig ikke. Jeg har skiftet virusprogram et par ganger uten endring. Og ellers bør jo WinXP være greit å kjøre... ... må stikke, takk for svar i alle fall! Endret 13. mai 2004 av M-BS Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Prøv Prime95. edit: har en sprayboks her med svart lakk, hvis du heller vil ha en svart skjerm asså Endret 13. mai 2004 av b0nna Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Har du sjekket temperaturene på cpu / northbridge / kabinett ? Høy temperatur, eller "dårlige" drivere. Du kan og ta en liten titt i eventloggen for å finne ut av hva som kan lage problemet : h.klikk min datamaskin -> behandle -> logger...... Se under system etter røde kryss (programvare og), så poster du feilmeldingen(e) her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå