Gå til innhold

Er disse capturekorta bra eller?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke peiling, men vil tippe at man får det man betaler for! Altså er det dyreste best... Men det har også radio som det andre ikke har. Vil også nevne at disse kortene er ganske lavbudsjetts capture kort...skal du drive mye med det ville jeg gått for et av pinnacle (eller hva det nå heter...) sine kort! Men du skriver jo også at du bare skal ordne noe lite så... Kjøp det billigste hvis du ikker en keen på radio til en hundrings. Capture funskjonaliteten er nok den samme.

Lenke til kommentar

PCTV Pro har også S-video inn.

Men pinnacle er utrolig trege til å oppdatere drivere til det. Programpakken støtter ennå ikke offisiellt 2000 og XP fullt ut. (Det funker, men det kræsjer av og til med min maskinvare)

Opptaks-kvaliteten er sånn middels bra, men det er litt kresen på at inn-signalet er bra. De billigere kortene har neppe noe bedre kvalitet.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Den 2002-04-09 09:31, Killer_DT skrev:

Terratech er generelt veldig dårlig på ytelsen på sine kort. De er også veldig dårlig på drivere. Du kan ikke regne med å kunne ta opp noe med noe særlig kvalitet med et slikt kort.

Jeg ville gått for pinnacle.

Det er utrolig irriterende at programvaren kan ødelegge så mye for et hardware-produkt.

Jeg kjøpte nylig "TerraTec Cinergy 400 TV" på Komplett (ikke at det har noe med saken å gjøre).Hardware-delen er grei, software-delen er ynkelig.

Det er rett og slett mangel på testing av programvare. De feilene som dukker opp har med helt vanlige funksjoner som å velge kanaler og å ta et automatisk søk (som ikke finner alle kanalene selv om du ber den ta "All Frequencies").

Jeg sendte melding om dette til TerraTec for 3 dager sida og har fortsatt ikke fått noe tilbakemelding.

Jeg kan ikke svare for andre, men hos meg hender det ofte at lyden knitrer etter man skifter kanaler. Denne knitringen kan fortsette i det uendelige.

Ligg i hvert fall under TerraTec sine produkter. Hardware-messig er de som regel bra, software-messig elendig.

TV-signalene vil se bedre ut med et TV-apparat, en av grunnene til dette er at et TV-apparat vil lage en smooth-effekt på bildet. TV-kortet vil gi deg signalet i raw-format (som er grunnen til "cropping"-funksjonen). Signalet er ikke så bra som man kunne forvente, jeg forsøkte å strekke en RCA-plugg fra en spillkonsoll til composite på TV-kortet, og i den høyeste oppløsning ble signalene langt fra krystallklare. Nesten som om noen har lekt for mye med blur-funksjonen.

Vel, jeg er ikke fornøyd med dette produktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...