Gå til innhold

Hva er best? Pentium 3 Gigiahertz og A64 3200+

dice-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Athlon cpu vil være tregest på 32.bits programmer men kunne kjøre bedre på 64.bits programmer...jeg ville gått for AMD Athlon 3200+ 64!

Den er nok raskest på 32bit programvare også... sånn jevnt over.

P4 er kanskje litt raskere i forutsigbare operasjoner (noe 3d rendering og en del encoding) grunnet lengre pipelines.

Lenke til kommentar
Athlon cpu vil være tregest på 32.bits programmer men kunne kjøre bedre på 64.bits programmer...jeg ville gått for AMD Athlon 3200+ 64!

Denne påstanden er nok ikke helt riktig. I spill er A64 3000+ noen hakk sterkere enn p4 3ghz, ellers yter de nok ganske likt.

Lenke til kommentar

Denne påstanden er nok ikke helt riktig. I spill er A64 3000+ noen hakk sterkere enn p4 3ghz, ellers yter de nok ganske likt.

Jepp, A64 3000+ er nok ca like rask som Pentium4 3GHz, men det var ikke helt det han spurte etter. Han spurte om A64 3200+ vs. Pentium4 3GHz, og da kommer nok A64'en jevnt over bedre ut.

Hvis han er heldig får trådstarter tak i den A64 3200+'en som går på 2,2GHz med 1/2 MiB L2 cache i stedet for den med 2,0GHz og 1MiB L2 cache. Den yter nemlig ennå litt bedre selv om den har samme PR-rating.

Forskjellene er derimot ikke voldsomme så jeg anbefaler å sjekke benchmarks på de bruksområdene som betyr mest for deg før du bestemmer deg.

Lenke til kommentar

Etter egne erfaringer med begge så er vel det nesten umulig å skille dem i annet en testprogram , tror med hånden på hjertet at samtlige her på forumet ville få store problemer i en blindtest.

Men om du kjører 2001 så er A64 en klar vinner , men kjører du 2003 så er det motsatt, nå er det vel en del som sier at det er fordi at i 2003 er du ikke avhengig av cpu kraften i samme grad. Dette er nok riktig men jeg har testet disse med nøyaktig samme grafikkort klokket like høyt i begge tilfeller, ergo er det som da gir resterende utfall fra cpu.

PS: Jeg kjører en A64 3400.

Lenke til kommentar

P4 3.0 GHz støtter ikke 64bits modus i det hele tatt, så AMD er nok enerådene av de to. P4 har ingenting å stille opp med i 64bits modus.

Lenke til kommentar
Kan jo også være hovedkortet da Snekker`n :hmm::)

Joda men hk bremser den neppe ned bare i enkelte tester.

Som sagt generelt sett er nok A64 raskere og mer fremtidsrettet en en P4 3,0 men at du vil merke noen praktisk forskjell i bruk betviler jeg sterkt.

Lenke til kommentar
Kan jo også være hovedkortet da Snekker`n :hmm::)

Joda men hk bremser den neppe ned bare i enkelte tester.

Som sagt generelt sett er nok A64 raskere og mer fremtidsrettet en en P4 3,0 men at du vil merke noen praktisk forskjell i bruk betviler jeg sterkt.

I can agree with that! :)

Men under veldig spesielle programmer vil jo A64 være bedre enn P4 og omvendt, men det er vel ikke akkurat ofte man benytter slike programmer da.

Etter det jeg har fått med meg er P4 fortsatt bedre på video/lyd komprimering, og A64 bedre på tallknusing.

Trådstarter burde egentlig bare velge etter hjertet og magefølelsen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...