Runinho Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Det blir mer og mer vanlig, men jeg har fremdeles ikke sett eller funnet en eneste test eller erfaring. Finnes det noen beviselig effekt? Jeg er ikke sikker på hva slags case jeg skal kjøpe meg ennå... mulig jeg bare kjøper og modder et Chieftec eller Chieftec Noisecontrol. Lenke til kommentar
EDB Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg har ikke testet dem, men jeg regner med at de funker... Lenke til kommentar
Homme Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 joa de funker de.. demper støyen ganske bra fra hdd, vifter o.l. ulempen er at gradene stiger litt da.. men det det bare 2-3 grader Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Er det jeg lurer på Har ikke sett noen som helst målbare resultater... og da er det liksom risky å hive ut hundrevis av kroner. Jeg skal hvertfall ha en matte UNDER kabinettet... det durer nemlig i bordet ved siden av. Det er så vidt merkbart, men det er merkelig hva man kan irritere seg over... Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Stille komponenter (strømforsyning, harddisk, CD/DVD og vifter/kjølere) bør alltid komme først når en skal kjøpe nytt system. Jeg har sett tester. Dempematter har en begrenset effekt, kan ikke veie opp for støyende komponenter. Men de kan være verdifulle for å få ned støyen litt ekstra når en har gjort alt en kan for å optimalisere luftflyten, eller hvis en allerede har en del støyende komponenter og ikke vil bytte dem ut. Temperaturstigning ville jeg ikke bekymre seg for. Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Indeed... fins det oppheng til 5,25"? Finner bare 3,5"... Har tenkt å kjøpe et par Seagate Barracuda disker... CD/DVD vet jeg ikke... Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Samsung SpinPoint er kjent for å være stillere enn nyere Barracuda-modeller. Når det gjelder CD/DVD, kan jeg anbefale Samsung der også, men det finnes andre gode alternativer. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Indeed... fins det oppheng til 5,25"? Finner bare 3,5"... Har tenkt å kjøpe et par Seagate Barracuda disker... CD/DVD vet jeg ikke... det finnes nok ikke, siden 5.25 enheter er cdrom etc og man har ikke en slot som er større enn 5.25 for oppheng av slike enheter så det må lages selv. Lenke til kommentar
jif-universal Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Hei! Etter min erfaring har støymatter kun verdi om du demper hele kabinettet dvs at du kler absolutt alle vegger med matter. Det gir da ett veldig bra resultat. Har dempet chieftech toweret mitt med Mist Extreme matter og det ga liten effekt før jeg drilla vekk diskhyller og alt sånn at kabinettet hadde rene vegger som kunne kle's med dempematter. Kabinettet er nå dekket på alle vegger untatt 5.25 brønnene (slik at det er mulig å putte inn en cdrom osv ) pluss PCI slot plassene. Ellers sitter det matter i alle tenkelige retninger... Maskinen er helt ssss..................... (Nesten da.. hører litt sus om jeg legger øret inntil) Bakdelen er at kabinettet Veier med stor V og litt til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå