Gå til innhold

Systemfil slettet av norton: Windows er klikk!

Anbefalte innlegg

En systemfil ble infisert av en trojaner og da jeg åpna norton, sletta det den filen som gjorde at ALLE programmer ikke funker mer. Inkludert kontrollpanel programmer og systemgjennoppretning. Jeg prøvde å innstallere Windows XP på nytt men fikk følgende beskjed:

------------------------------------------

Feil:

SXS.DLL: Syntaksfeil i manifest- eller policyfilen "D:\I386\asms\1000\MSFT\WINDOWS\GDIPLUS\GDIPLUS.MAN" på linje 4.

Feil:

Installation Failed: D:\I386\asms: Error Message: Feil funksjon,

Kritisk feil:

En av komponentene som trengs for å fortsette installasjonen, kan ikke installeres.

Feil funksjon.

Feil:

SXS.DLL: Syntaksfeil i manifest- eller policyfilen "D:\I386\asms\1000\MSFT\WINDOWS\GDIPLUS\GDIPLUS.MAN" på linje 4.

Feil:

Installation Failed: D:\I386\asms: Error Message: Feil funksjon,

Kritisk feil:

En av komponentene som trengs for å fortsette installasjonen, kan ikke installeres.

Feil funksjon.

------------------------------------------

Håper noen kan hjelpe meg.

Men hvis ingenting virker og systemet er fortapt :( er det vel bare å kjøpe ny harddisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Håper noen kan hjelpe meg.

Men hvis ingenting virker og systemet er fortapt :( er det vel bare å kjøpe ny harddisk.

Trenger vel ikke kjøpe ny harddisk dersom operativ systemet slår seg vrang vel :)

Det virker som cd'en er skadet. Lån en cd med en kamerat e.l. og sjekk om det fungerer. Det kan og være at cd-romen til maskinen er skadet og. Men sjekk om cd'en er i orden først..

Lenke til kommentar
De fleste ville vel anbefalt Linux foran Windows, ettersom det er et bedre og mer stabilt system (stikkord: bluescreen)

Windows er dog (i de flestes øyne) mer brukervennlig...

Bsod er en ganske sjelden affere i Windows XP. Som oftes skyldes det av dårlige drivere fra produsentene og ikke Windows. Men jeg inrømmer at Linux er til tider mer stabil enn Windows. Men dette med blåskjerm begynner å gå vekk. Selv har jeg ikke hatt omtrent ingen systemkrasj (bsod) på min Windows XP siden 2001. Ikke etter at Nvidia fikset driverene sine iallefall :)

Linux begynner å få orden på brukervennligheten nå. Mye bedre enn det var for noen få år siden. Men ennå er Windows hakket over..

Lenke til kommentar

Nå har jeg re-installert XP men det lagger(går treigt, hakker) og Opera scroller på en merkelig måte. Pluss at msn messenger er klikk: Jeg får ikke logga inn og den er sykt treig. Håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Nå har jeg re-installert XP men det lagger(går treigt, hakker) og Opera scroller på en merkelig måte. Pluss at msn messenger er klikk: Jeg får ikke logga inn og den er sykt treig. Håper noen kan hjelpe meg.

Hvis du ikke har installert alle drivere, så kan det jo kanskje være det som skaper hakkingen.

Angående MSN så har jeg og mine kamerater også slitt med det de siste dagene, så det har nok ikke noe med din PC å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...