Gjest Slettet-10579 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Er det noen som vet om ATI slipper offisielle firmware updates til sine kort? Jeg har et ATI Radeon 7000 stående i en linux-burk som filserver, og lurer på om det finnes noen oppdateringer av firmwaren? Links mottas med takk Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Firmware i skjermkort? Det nærmeste du kommer er vel BIOS'en, som ikke er noe vits å laste ned en annen av. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Ok, BIOS-oppdatering. Vet det er mulig å flashe disse, men vet ikke hvor man finner oppdaterte versjoner. Har sett på OmegaCorner, men der går de ikke lenger ned enn 8000-serien. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 hvorfor vil du flashe et 7000 kort i en filserver? fungerer det ikke? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Det fungerer helt fint, men jeg er en av de som liker å ha siste firmware/BIOS på min hardware. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Trodde det var produsenten som utga firmware/BIOS (eks. Gainward etc.) Slik er det i hvertfall med nevnte eks. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg sier bare: "If it ain't broke, don't fix it!" Men for å svare på spm; BIOS update til Ati7000 er nok ikke bare svært vanskelig å finne, men har nok ingen nytte for deg heller. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Har aldri sett en BIOS-oppdatering til et grafikkort. Det eneste jeg har sett er forskjellige versjoner fra forskjellige produsenter og det har absolutt ingen hensikt i det hele tatt. Det blir som å ha WinXP innstallert på maskinen, for så å innstallere det på nytt, bare med en annen cd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg sier bare: "If it ain't broke, don't fix it!" Doh! Hvorfor finnes det ellers updates? Jo, for at jeg skal lage meg litt jobb, så jeg har litt å gjøre Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Har aldri sett en BIOS-oppdatering til et grafikkort. Det eneste jeg har sett er forskjellige versjoner fra forskjellige produsenter og det har absolutt ingen hensikt i det hele tatt. Det blir som å ha WinXP innstallert på maskinen, for så å innstallere det på nytt, bare med en annen cd. Der tar du feil, og det ganske kraftig. Man kan flashe opp 9600 np til XT vha ny BIOS osv. så det har nok _endel_ hensikt. Og spørsmålet mitt var ikke hvorvidt det har noen hensikt, det vet jeg allerede. Endret 13. mai 2004 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Men hvorfor du vil flashe noe som står i en filserver er det jeg ikke forstår Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Men hvorfor du vil flashe noe som står i en filserver er det jeg ikke forstår Hehe, nei det er jo et godt poeng, det er ikke behov for den helt store ytelsen. Men, jeg liker å ha siste revisjon av BIOS på hovedkort, siste revisjon av firmware i brennere osv., så derfor er det naturlig å sjekke om det er noe tilgjengelig for skjermkortet mitt også Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Der tar du feil, og det ganske kraftig. Man kan flashe opp 9600 np til XT vha ny BIOS osv. så det har nok _endel_ hensikt. Og spørsmålet mitt var ikke hvorvidt det har noen hensikt, det vet jeg allerede. Feil tar jeg da ikke, da det eneste du gjør med ny bios er å sette opp spenningen på kortet og å overklokke det. Det kan være skadelig å øke spenningen på 9600np til 9600XT og de har forøvrig ikke samme chipen heller. Overklokke kan du gjøre fullstendig uavhengig av BIOS'en uansett. edit: Og som jeg sa... det finnes ikke noen "siste" versjon, da dette ikke er noe som er ment for å oppgradere (noe som firmware til brennere faktisk er). Endret 13. mai 2004 av SBS Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Div. Bios Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå