Gå til innhold

Firmware til ATI-kort.

Gjest Slettet-10579

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-10579

Er det noen som vet om ATI slipper offisielle firmware updates til sine kort?

Jeg har et ATI Radeon 7000 stående i en linux-burk som filserver, og lurer på om det finnes noen oppdateringer av firmwaren?

Links mottas med takk :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579

Ok, BIOS-oppdatering. Vet det er mulig å flashe disse, men vet ikke hvor man finner oppdaterte versjoner.

Har sett på OmegaCorner, men der går de ikke lenger ned enn 8000-serien.

Lenke til kommentar

Har aldri sett en BIOS-oppdatering til et grafikkort. Det eneste jeg har sett er forskjellige versjoner fra forskjellige produsenter og det har absolutt ingen hensikt i det hele tatt. Det blir som å ha WinXP innstallert på maskinen, for så å innstallere det på nytt, bare med en annen cd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Jeg sier bare: "If it ain't broke, don't fix it!"

Doh! Hvorfor finnes det ellers updates?

Jo, for at jeg skal lage meg litt jobb, så jeg har litt å gjøre ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Har aldri sett en BIOS-oppdatering til et grafikkort. Det eneste jeg har sett er forskjellige versjoner fra forskjellige produsenter og det har absolutt ingen hensikt i det hele tatt. Det blir som å ha WinXP innstallert på maskinen, for så å innstallere det på nytt, bare med en annen cd.

Der tar du feil, og det ganske kraftig. Man kan flashe opp 9600 np til XT vha ny BIOS osv. så det har nok _endel_ hensikt.

Og spørsmålet mitt var ikke hvorvidt det har noen hensikt, det vet jeg allerede.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Men hvorfor du vil flashe noe som står i en filserver er det jeg ikke forstår ;)

Hehe, nei det er jo et godt poeng, det er ikke behov for den helt store ytelsen.

Men, jeg liker å ha siste revisjon av BIOS på hovedkort, siste revisjon av firmware i brennere osv., så derfor er det naturlig å sjekke om det er noe tilgjengelig for skjermkortet mitt også :)

Lenke til kommentar
Der tar du feil, og det ganske kraftig. Man kan flashe opp 9600 np til XT vha ny BIOS osv. så det har nok _endel_ hensikt.

Og spørsmålet mitt var ikke hvorvidt det har noen hensikt, det vet jeg allerede.

Feil tar jeg da ikke, da det eneste du gjør med ny bios er å sette opp spenningen på kortet og å overklokke det.

Det kan være skadelig å øke spenningen på 9600np til 9600XT og de har forøvrig ikke samme chipen heller. Overklokke kan du gjøre fullstendig uavhengig av BIOS'en uansett.

edit:

Og som jeg sa... det finnes ikke noen "siste" versjon, da dette ikke er noe som er ment for å oppgradere (noe som firmware til brennere faktisk er).

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...