Gå til innhold

Kjøling av T-bird

Øsse

Anbefalte innlegg

Jeg har en T-bird 1,4Ghz. GlobalWin kjøleribbe og kjøler (60mm * 60mm; 4800rpm; 23,3 CFM; 36,8 Desibel;)

CPU temp.

Idle 48C

Load 50-55C

Hvis jeg kjøper et 60-80 adapter og bruker en papst 80 * 80mm vifte (32-desibel utgaven). Ville temp'en forbedret seg da? Jeg gjør ikke dett pga. OC, jeg bare føler meg litt uvel med disse temperaturene...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-08 16:12, øsse87 skrev:

Jeg har en T-bird 1,4Ghz. GlobalWin kjøleribbe og kjøler (60mm * 60mm; 4800rpm; 23,3 CFM; 36,8 Desibel;)

CPU temp.

Idle 48C

Load 50-55C

Hvis jeg kjøper et 60-80 adapter og bruker en papst 80 * 80mm vifte (32-desibel utgaven). Ville temp'en forbedret seg da? Jeg gjør ikke dett pga. OC, jeg bare føler meg litt uvel med disse temperaturene...

Samme om temperaturen er 30 eller 60 grader. Så lenge prosessor går stabil er det ikke noe proplem. Har man lavere temperatur lever den i 25 år istedenfor 20 år og det har ignen betydning.

[ Denne Melding var redigert av: Bøgge Bakken på 2002-04-08 16:16 ]

Lenke til kommentar

Ser ut til at du har GlobalWin FOP32 kjølern? Har jeg rett? Sitter med den selv. Har en TBird @ 1365MHz med load temp 45'C. Har bigtower og et par kabinett vifter. Vet ikke hvor riktig denne temperaturen er. Den er målt med MotherBoard Monitor (som leser av fra BIOSen min) Max verdi som var blitt registert var 45'C. (btw så har jeg hørt at ved flashing av siste bios vil hovedkortet mitt vise 10'C høyere temp!)

Du trenger nødvendigvis ikke investere i ny vifte + adapter for å forbedre kjølingen. Brukte du Arctic Silver kjølepasta når du satt på kjøleren? Det bør du. Samtidig er det flott hvis man plansliper kjølern hvis man tar den av. GlobalWin's kjølere er nemlig ikke særlig plane under, som resulterer i litt dårlig kontakt med kjernen. Altså har man kanskje mer å tjene på plansliping av GlobalWin kjølere, enn andre. Frister å prøve dette selv! :smile:

Lenke til kommentar

Anbefaler alle som har Taisolvifte den 60->80 modden

som det er en egen tråd på her... Jeg har gjort dette

selv og får 45/51 grader (min/max) på en XP1700@138MHz

FSB, _uten_ å høre noe lyd fra viften. Har da satt på

en regulerbar Enermaxvifte. Meget mulig at deg går an

å gjøre noe lignende med andre vifter.

Dette gir langt bedre effekt enn å sette på en

trakt/adapter da en unngår at viften må jobbe mot

overtrykk.

Ha en fortsatt kjølig dag... ;o)

-Baq

[ Denne Melding var redigert av: baquero på 2002-04-14 12:36 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...