Gjest QbeC- Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Hei. Når jeg setter på denne funksjonen i min bios, så finner plutselig ikke maskinen noe HD. Jeg har en HD koblet på sATA 1. Hva er galt??? Min maskin er: Abit ai7 P4c 2.8 Geil 512mb pc3200 Endret 13. mai 2004 av S:T:A:N:D Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Det veit jeg ikke grunnet dårlig forklaring. Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Det veit jeg ikke grunnet dårlig forklaring. Har skrevet en god nok forklaring da. Når jeg går inn i bios å setter Hyper-Treading Technology på, å rebooter. Så finner ikke bios noe HD. Det kommer opp boot error Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Det veit jeg ikke grunnet dårlig forklaring. Har skrevet en god nok forklaring da. Når jeg går inn i bios å setter Hyper-Treading Technology på, å rebooter. Så finner ikke bios noe HD. Det kommer opp boot error Sjekket om produsentene av hovedkortet har en oppdatert bios ? Bruker du integrert SATA på hovedkortet, eller er det et stand-alone SATA-kort ? Lenke til kommentar
lperik Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Vet ikke om dette har noe med saken å gjøre, men har selv hatt ett par Geilbrikker på mitt Abit AI7 og fikk all slags rare feilmld hele tiden.. bytta ram og alt fungerte prikkfritt. Fikk masse forskjellige bootproblemer, og displayet på hovedkortet viste masse forskjellige feilkoder. Om dette er saken for deg så prøv å sett inn noen annen ram og se om det hjelper på.. Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Det veit jeg ikke grunnet dårlig forklaring. Har skrevet en god nok forklaring da. Når jeg går inn i bios å setter Hyper-Treading Technology på, å rebooter. Så finner ikke bios noe HD. Det kommer opp boot error Sjekket om produsentene av hovedkortet har en oppdatert bios ? Bruker du integrert SATA på hovedkortet, eller er det et stand-alone SATA-kort ? Bruker integrert SATA. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Sjekket om produsentene av hovedkortet har en oppdatert bios ? Det er ny BIOS til hovedkortet ja, kan lastes ned her. Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Bios fleshet. Men problemet er fortsatt her. Skal prøve å bytte minnebrikke å se om det virkelig hjelper. kanje det også hjelper på mine overklokkingsproblemer Lenke til kommentar
StoreLars Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Kan du skrive den boot erroren til oss? Ikke bare si at den ikke finner hdd.... Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Kan du skrive den boot erroren til oss? Ikke bare si at den ikke finner hdd.... Det skal jeg gjøre. 2 sec Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) Jeg vet ikke hva som skjedde, men nå funker det plutselig. Er det egentlig best å la funksjonen stå på eller av??? Fikk mye lavere temp når den stod på. snakk om 6 graders fforskjeld Endret 14. mai 2004 av S:T:A:N:D Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) Windows XP krever at du har hyperthreading aktivert når du installerer operativsystemet. Kun linux med rimelig ny kernel støtter hyperthreading i tillegg til Windows XP (og kanskje 2k med SP3 eller 4). Bruker du Win9x så bør du ha hyperthreading deaktivert. Edit: Hyperthreading er generelt bra å ha aktivert. Du kan få litt lavere ytelse i spill og lignende pga. høyere latency i cache, men du vil få en bedre opplevelse i Windows når du multitasker. Endret 14. mai 2004 av Bludd Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) Men hva er grunnen til at jeg får lavere temp den det aktivert??? En annen ting jeg også har merket med den aktivert, er at jeg få en god del hakking i spill. Slår jeg den av så går spill glatt Endret 14. mai 2004 av S:T:A:N:D Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Du må reinstallere WinXP med hyperthreading aktivert ellers vil ikke Windows fungere skikkelig. Ikke trekk noen slutninger før du har gjort dette hvis du skal ha hyperthreading på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå