Gå til innhold

Er dette rett?? Vær snill å se.

Øsse

Anbefalte innlegg

Vil bare si det først, dette er ikke et OC spm.

Jeg har følgende:

AMD T-bird 1,4Ghz (266fsb)

ASUS A7A266 DDR/SD Ram (266fsb)

256Mb DDR Ram (266)

(jeg har ikke bare det, seff. Men det er dette som gjelder i saken)

I BIOS står det på CPU hastigheten er 1400Mhz (11,5 * 133)

er dette rett? Alt jeg har er jo 266mhz fsb. Jeg har tidligere hatt SD ram på, er det noe jeg må stille på for å kjøre 266mhz? Bruker jeg DDR ram'en fullt ut nå??? Det jeg har skrevet er standard instillinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja her er alt fryd og gammen!!!! DDR rammen din kjører på dobbel hastigheit (133*2) FSB'en på nyare athlon vil nok være 133 ei god stund framover dessverre....

Riktig at 133*10.5 (ikkje 11,5) er nesten 1400, som tilsvarar din athlon tbird!!!!

Du utnyttar nok ddr'en no også, men søkjer du litt på tweaking av ram vil du nok finne litt om Cas Latency stillingar.

Lukke til

Ørjan

Lenke til kommentar

Det står jo at det er 266fsb både på CPuen og Hket. Men men, så lenge jeg vet at alt er rett så det vel ikke så mye jeg kan gjøre med det, utenom det med CAS som du snakket om. Jeg mente selvfølgelig 10,5 multiplier.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-08 16:30, øsse87 skrev:

Det står jo at det er 266fsb både på CPuen og Hket. Men men, så lenge jeg vet at alt er rett så det vel ikke så mye jeg kan gjøre med det, utenom det med CAS som du snakket om. Jeg mente selvfølgelig 10,5 multiplier.

Linken her vil nok oppklare det meste.

quote Clas Mehus:

> Klokkefrekvensen for PC2100/PC266 DDR SDRAM er 133 MHz, men pga. nettopp Dual Data Rate sendes data to ganger pr. klokkesyklus -- man sier da at dette tilsvarer 266 MHz. <

Må kanskje tilføye at FrontSideBus, viser til trafikken mellom CPU og de enkelte enhetene via chipsettet gjennom busser/ baner = FSB.

CPU arbeider med en bestemt hastighet internt, mens den kommuniserer med resten av systemet med en lavere hastighet - quote CM: > FSB kommer også etter andrenivå hurtigbuffer (L2-cache), bussen mellom andrenivå hurtigbuffer og selve CPUen kalles Back Side Bus (BSB) <.

[ Denne Melding var redigert av: TRAM på 2002-04-08 17:31 ]

Lenke til kommentar

Nei!

DDR= Dual Data Rate

266MHz blir tilsvarende som 133MHz SDRAM.

Forskjellen på DDR og SD er at DDR sender signalet to ganger etterhverandre istedet for ett. Men rammen, hk'et og prosessoren kjører opererer fortsatt på 133MHz. DDR PC1600(100MHz)-DDR PC2100(133MHz)-DDR PC2700(166MHz) eller DDR PC3200(199MHz) kjører på høyere hastigheter. RDRAM kjører heller ikke på 400MHz, men på 100MHz for det gjør også intels maskiner.

Lenke til kommentar

Nei!

DDR= Dual Data Rate

266MHz blir tilsvarende som 133MHz SDRAM.

Forskjellen på DDR og SD er at DDR sender signalet to ganger etterhverandre istedet for ett. Men rammen, hk'et og prosessoren kjører opererer fortsatt på 133MHz. DDR PC1600(100MHz)-DDR PC2100(133MHz)-DDR PC2700(166MHz) eller DDR PC3200(199MHz) kjører på høyere hastigheter. RDRAM kjører heller ikke på 400MHz, men på 100MHz for det gjør også intels maskiner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...