Ba_ka Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Hei Har eit problem når det gjelder deling av internett. Skal dele internett med en maskin til. Maskinene er som følger: Vertmaskin: Win2000Pro SP4, IE6 SP1 Klient: Win98se, IE 5.5 Eg har klart dette før men da var det min datamaskin med win2000Pro og det funka helt topp. Har tråløst bredband så eg bruker ein LAN cabel (den er ingen feil med og av rette sort) mellom maskinene da det står eit PCI kort i vertmaskinen som motar signala. Eg kobbler opp med vanlig annalogt modem. (704kbs ned - max 56kbs opp). Bor på en øy så det er eneste løsningen her da... Bruker veiviseren på win98 maskinen ( engenskaper for internett-tilkobling-oppsett-kobble til via eit netverk Lan. Det same som på win2000Pro) til og sette opp kobblingen til klienten men nå virker det ikke. Får meldingen "Finner ikke server eller DNS -feil" Har installert følgene protokoller på klienten: IPX/SPX - NetBEUI - TCP/IP på nettverks kortet. Vertmaskinen har som sagt delt før med ein win2000Pro maskin så der skal vel alt vera i orden. Kan noen hjelpe meg ? Lenke til kommentar
xico Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 winipcfg i kjør, og frigiy/forny alle på win98.... :-o Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Hva er dette ? et søk kaller vi det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå