Gå til innhold

Åpne porter og sikkerhet mot hackere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vil ikke nødvendigvis gjøre det hvis du har en god brannmur, gjerne en software brannmur som Sygate er å anbefale, og har du en router med innebygd filtersett i tillegg så er du nok sikret, og bruker du portene ofte er det mindre sjanse for intrenging..!

Hvis du er i tvil kan du kjøre denne testen her

Endret av Earth657
Lenke til kommentar
Jeg bruker FolderShare til overføring av filer og har i den forbindelse åpnet portene 80, 443, 6571 og 8000 i routeren.

Det jeg lurer på er om dette medfører en sikkerhetsrisiko?

Kjenner ikke til FolderShare men hvis dette er et program som gjør det mulig for andre å koble seg opp til maskin din så er den selvfølgelig en sikkerhetsrisiko.

Hvis tjenesten ikke er ment å være tilgjenlig for alle på internett, men f.eks. kun for dine egne maskiner så bør du bruke en brannmur til å kun å tillatte trafikk fra enkelt IPer. Sørg også for å holde programmet oppdatert.

Lenke til kommentar
Jeg bruker FolderShare til overføring av filer og har i den forbindelse åpnet portene 80, 443, 6571 og 8000 i routeren.

Det jeg lurer på er om dette medfører en sikkerhetsrisiko?

Kjenner ikke til FolderShare men hvis dette er et program som gjør det mulig for andre å koble seg opp til maskin din så er den selvfølgelig en sikkerhetsrisiko.

Hvis tjenesten ikke er ment å være tilgjenlig for alle på internett, men f.eks. kun for dine egne maskiner så bør du bruke en brannmur til å kun å tillatte trafikk fra enkelt IPer. Sørg også for å holde programmet oppdatert.

FolderShare er et program hvor jeg setter opp rettigheter for forskjellige brukere. Det er ikke slik at alle kan laste ned fra min maskin.

Virker som en ganske sikker løsning. Se her.

Men kjærnen i mitt spørsmå var egentlig om det medfører stor risk å åpne portene: 80, 443, 6571 og 8000. Dvs. de er forwardet til til en av maskinene på det lokale nettverket.

Edit: Dyklesi.

Endret av XenZor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...