Gå til innhold

Kjøp av strømforsyning til gammelt hovedkort

Anbefalte innlegg

Jeg sitter på en "ganske gammel" PC, skal man regne med dagens PC'er til salgs.

Uansett, den kjøres på et EPoX 8KHA+ hovedkort.

Jeg har problemer med restarting av PC'en (den henger seg ved hver automatiske restart, så jeg må trykke den manuale knappen)

Jeg har hørt at å bytte strømforsyning så har mange blitt kvitt dette problemet, derfor tenkte jeg at jeg også skulle gjøre det.

Strømforsyneren som fulgte med kabinettet kjører på 230W, og det står "230W ONLY!" klistret bak på den (regner med det er for kabelveiledning).

Da lurer jeg på, må jeg kjøpe en strømforsyner med 230W, eller kan jeg kjøpe en hvilken som helst annen en?

Jeg kan jo også ramse opp resten av PC'en min hvis det kunne være til hjelp:

AMD Athlon XP 1600+

EET DDR RAM 2x 512, 1x 256

200 GB WD 7200RPM

40 GB WD 5400RPM

EPoX 8KHA+

GeForce 440 MX 64 MB

....

Fint med tilbakemeldinger :)

-Bjørnar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Strømforsyneren som fulgte med kabinettet kjører på 230W, og det står "230W ONLY!" klistret bak på den (regner med det er for kabelveiledning).

Tipper det står '230v only' - altså volt og ikke watt - kan være at den leveres til USA også edit: mange skip og kanskje noen "østblokk-land" bruker det ( en rød liten bryter for 110 volt ). En ny psu kan nok gjøre susen ja :yes:

Endret av namnam
Lenke til kommentar

Tipper det står '230v only' - altså volt og ikke watt - kan være at den leveres til USA også edit: mange skip og kanskje noen "østblokk-land" bruker det ( en rød liten bryter for 110 volt ). En ny psu kan nok gjøre susen ja :yes:

Korrekt antatt ja :)

Jeg som småloket nå :p

Jeg har forresten nok erfaring med slike røde switcher for å si det sånn (PC'en i klasserommet sa pang) :scared:

Lenke til kommentar

Korrekt antatt ja :)

Jeg som småloket nå :p

Jeg har forresten nok erfaring med slike røde switcher for å si det sånn (PC'en i klasserommet sa pang) :scared:

Jeg også, men det var familiens gamle P2, så det gjør ikke så mye :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...