TeSp Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Når jeg skurdde på pcen i dag var plutselig cdrom stasjonene mine borte vekk. Har rebootet men den finnes liksom ikke. Når jeg putter i en cd så lyser cdromen og ikke noe skjer. Kabelen sitter ordentlig i og det hele.. Men hva er dette for noe tull??? Hva skal jeg gjøre? Nå har jeg søkt om maskinvare og den fant cd stasjonene men når jeg skal legge de til kommer det opp at: Windows kan ikke starte denne maskinvareenheten fordi konfigurasjonsinformasjonen (i registeret) er ufullstendig eller skadet. (Kode 19) Hva skal jeg gjøre? Endret 13. mai 2004 av TeSp Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Nå aninstallerte jeg den i windows og installerte den igjen.. Men samma tingene skjer. samme error.. Hva skal jeg gjøre? Ble den plutselig ødelagt?Maskinen har ikke vært på engang liksom.... Eller er det windows som tuller? Er liksom litt vannskelig når den ene cdromen jeg har i shuttelen min er "borte".. Lenke til kommentar
Newbeee Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Prøv å avinstallere CD-rom i device manager og reboot. Eller så kan du prøve system restore. Eller så kan du se her.. Endret 13. mai 2004 av Newbeee Lenke til kommentar
KNurven Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Har du prøvd og restarte pcn med cd i cdrom spilleren. Hørest litt rart ut men det har funket til meg når cdromen plutselig blir borte fra utforskeren i windows Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Har du prøvd og restarte pcn med cd i cdrom spilleren. Hørest litt rart ut men det har funket til meg når cdromen plutselig blir borte fra utforskeren i windows har hatt samme erfaring, og det kan ikke skade Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Reports have filtered in that CD or DVD drives will suddenly cease to exist in XP systems. Most often this has been reported in conjunction with program installations and Windows upgrades, but it has also happened for no apparent reason. This tweak will restore the missing drives after a reboot. Fjern filter driverne i registry : [start] [Run] [Regedit] Registry Key: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class Key Navn: {4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} Data: [slett alle verdidata fra UpperFilters og LowerFilters] PS: Ikke slett keyene eller Multi-String verdier. Slett bare data verdiene. dvs. dobbelklikk keyene "upperfilter" "lowerfilter" og slett verdiene med "backspace" + OK . Exit fra Registry og Reboot Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) FE*N!!! Jeg gjorde som dere sa, men jeg har sikkert gjort noe helt feil nå... Jeg har nemlig fiksetti regedit så nå fungerer ikke mus og tastaturen... Da er det vel bare en clean install som kan hjelpe meg da? Det var veldig typsik! Til dere andre ikke trykk for mye i regedit! Jeg får gått inn i bios men med en gang windows booter så fungerer det ikke! *livet er herlig dere* Formaterer og sletter alt.. Nå... Var egentlig på tide måtte gjøre det snart uasnett! Tenk positivt! Men tenk på alt jeg har mistet .. Endret 13. mai 2004 av TeSp Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Du kunne jo bare brukt system restore da ... Og ved reinstallasjon kan du bruke repair install ,da slipper du å installere progs og slikt på nytt , men må gjøre oppdateringene via windows update . Lenke til kommentar
JammenIkkeLettDaGitt Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Akkurat det samme skjedde på min pc idag..........Har en gammel Pioneer DVD-ROM og Plextor 708A på samme IDE kanal, sistnevnte "forsvant" og førstnevnte fikk et uforståelig navn. Oppdaget samtidig at Alcohol 120% sluttet å virke (hadde her 3 virituelle disker), mulig sammenheng? Avinstallerte Alcohol uten effekt, trakk deretter ut IDE-koplingen til Pioneeren-restartet-satte inn igjen-restartet og vips....Alt fungerer. Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 men nå er jeg oppe å går igjen at er istallert og alt fungerer 100%.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå