Gå til innhold

Kinofølelsen, hvordan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Minimum 5 høyttalere inkl. sub, som står plassert slik at du sitter i midten.

Skikkelig surround-kontroller/forsterker. Prosjektør + 90" lerret er heller ikke å forakte. Men en middels god prosjektør koster over 20000 så det er kanskje ikke aktuellt.

Lenke til kommentar

Fett anlegg, minst 5.1, og prosjektor+lerret.

32" widescreen-tv gir bare ikke godfølelsen.

 

Ikke minst gode stoler/sofa, gjerne med "reclinerfunksjon" (ryggen bak, bena opp). Nivåforskjell i gulvet om mulig (kjenner en som har det :roll: )

 

Bord til fjernkontroll/snacks.

Fjernkontroll til alt, inklusive lysdimming.

 

Helst et smalt/avlangt og lukket(!) rom, så lyden blir skikkelig bra.

Støydemping til evt naboer eller andre rom det er folk i :p

 

For meg vil det nok alltid bli med drømmen :cry:

Lenke til kommentar

Krenker du med avataren din cdrom??? Sier jeg noe stygt om moderatorene med krampe på delete-knapp-fingeren blir jeg moderet, så får la vær med det.

 

Indirekte belysning kan være kult!

 

Lys slynger (sånn derre du kan pynte med i jula, "blank") under kanten av sofaen din kansje?

 

Ellers diskre belsyning rundt noen av komponentene dine.

 

Må jo ikke være så mye belysning at det blir skjenerende heller..

Lenke til kommentar
Krenker du med avataren din cdrom??? Sier jeg noe stygt om moderatorene med krampe på delete-knapp-fingeren blir jeg moderet, så får la vær  med det.

 

Indirekte belysning kan være kult!

 

Lys slynger (sånn derre du kan pynte med i jula, "blank") under kanten av sofaen din kansje?

 

Ellers diskre belsyning rundt noen av komponentene dine.

 

Må jo ikke være så mye belysning at det blir skjenerende heller..

Hehe, når moderatorene var så tøffe og sletta den kule dali avataren min og i tillegg gir meg advarsel går de for langt!

 

Back to topic:

 

Flombelysning av min Nad c270 er vel kanskje ikke helt aktuellt. Stygge ting bør beholdes mørkt.. ;)

 

Duger neon lys? Har personlig aldri testet det lyser det bra opp eller blir det diffust og ufyselig?

 

Forøvrig har jeg noen juletrelys jeg muligens kunne stappet rundt sofaen. Er det på grensen til jall eller?! Blir vel en noget spesiell løsning!! :)

 

Slike blåe superleds, funker dem? Har de stor spredning?

 

takker for svar :cool:

Endret av cdrom
Lenke til kommentar

Ha gjerne receiver/dvd-spiller bak alle sitteplassene, slik at du slipper å bli forstyrret av irriterende lys ved bildet. Også lett å betjene alt fra der du sitter.

 

Skal du lage til lys i tillegg, bør de være svake, og lavt nede.

Noe ala kinosaler, med lys som viser vei fra inngang til sitteplasser :yes:

Ikke mange farger, en eller to holder! Gjerne blått, som er en fin farge i mørket.

Lenke til kommentar
Krenker du med avataren din cdrom??? Sier jeg noe stygt om moderatorene med krampe på delete-knapp-fingeren blir jeg moderet, så får la vær  med det.

 

Indirekte belysning kan være kult!

 

Lys slynger (sånn derre du kan pynte med i jula, "blank") under kanten av sofaen din kansje?

 

Ellers diskre belsyning rundt noen av komponentene dine.

 

Må jo ikke være så mye belysning at det blir skjenerende heller..

Hehe, når moderatorene var så tøffe og sletta den kule dali avataren min og i tillegg gir meg advarsel går de for langt!

 

Back to topic:

 

Flombelysning av min Nad c270 er vel kanskje ikke helt aktuellt. Stygge ting bør beholdes mørkt.. ;)

 

Duger neon lys? Har personlig aldri testet det lyser det bra opp eller blir det diffust og ufyselig?

 

Forøvrig har jeg noen juletrelys jeg muligens kunne stappet rundt sofaen. Er det på grensen til jall eller?! Blir vel en noget spesiell løsning!! :)

 

Slike blåe superleds, funker dem? Har de stor spredning?

 

takker for svar :cool:

Flombelysning av min Nad c270 er vel kanskje ikke helt aktuellt. Stygge ting bør beholdes mørkt.. ;)

 

Men diskre belysning er noe annet da..

 

Duger neon lys? Har personlig aldri testet det lyser det bra opp eller blir det diffust og ufyselig?

 

Bør nok satse på å plassere de så du ikke kan se selvelyskilden, men bare lyset de gir fra seg. Da blir det stilig.

 

Forøvrig har jeg noen juletrelys jeg muligens kunne stappet rundt sofaen. Er det på grensen til jall eller?! Blir vel en noget spesiell løsning!! :)

 

Jalla balla!! Hold deg til en eller to farger, blir mye mer stilrent.

 

Slike blåe superleds, funker dem? Har de stor spredning?

 

sjekk ut jøren veisdals kino på avforum, han bruker superleds tror jeg..

 

Jeg synes belysning er tøffest når den er indirekte, altså at man ikke ser selvs lyskilden, bare lyset kilden avgir.

 

:thumbs:

Lenke til kommentar

#1. Demping av rommet. Tykk isolasjon i vegger og tak, samt møblering som

bryter opp evt. stående bølger. Ingenting som kan skrangle i dette rommet.

 

#2. Høyttalere som er innebygd i veggen, men som med et enkelt klikk på

fjernkontrollen kommer glidende ut på skinner. Spikes under høyttalerne.

 

#3. Prosjektoren, som selvfølgelig er støyfri i bruk kommer også selvfølgelig

glidende ned fra taket, samtidig som at lerrettet ruller seg pent ned.

 

#4. Alt av amper, surroundprosessorer ol er i rommet bak lerettet (eller et annet

rom) fordi du ikke vil ha viftestøy. Eneste som er i rommet er DVD - spillern

som er under eller ved siden av lerettet. Denne er også isolert bak en

glassplate for å minimere støy. (skal det være så skal det være)

 

#5. Indigoblått tak og vegger, tykt teppe i samme farge med et lett mønster i

mørk beige utførelse el.l Dimming av alle lys via fjernkontroll.

 

#6. Press play! :D

Lenke til kommentar
poenget var at jeg ville ha lyseffekter men jeg ikke så på film... det sier seg selv at rommet skal være helt mørkt under filmen..

Rigg opp diskret belysing koblet til fjernkontroll, så kan du dimme alt opp og ned ettersom filmen starter eller slutter..

 

Alt koblet til en knapp..

Lenke til kommentar
poenget var at jeg ville ha lyseffekter men jeg ikke så på film... det sier seg selv at rommet skal være helt mørkt under filmen..

Rigg opp diskret belysing koblet til fjernkontroll, så kan du dimme alt opp og ned ettersom filmen starter eller slutter..

 

Alt koblet til en knapp..

gjerne det, bare fortell meg hvordan ting skal kobles! :p

Lenke til kommentar
poenget var at jeg ville ha lyseffekter men jeg ikke så på film... det sier seg selv at rommet skal være helt mørkt under filmen..

Rigg opp diskret belysing koblet til fjernkontroll, så kan du dimme alt opp og ned ettersom filmen starter eller slutter..

 

Alt koblet til en knapp..

gjerne det, bare fortell meg hvordan ting skal kobles! :p

Du driver med rc sant?

 

Koble alt elektriker-aktig til en dimmer (jeg skjønnre meg hvertfall ikke på slikt..)

 

Mekk så en servo du har liggende til å vri dimmer-hjulet!

 

Og alt kan styres fra "fjernkontrollen" (At en liten rc-bil fiser rundt på gulvet smtidig får du bare ta som et pluss)

 

Nei, ærlig talt, vet ikke helt.. Men selve ideen var kanskje ikke så dum...?

 

:D

Endret av moho
Lenke til kommentar
poenget var at jeg ville ha lyseffekter men jeg ikke så på film... det sier seg selv at rommet skal være helt mørkt under filmen..

Rigg opp diskret belysing koblet til fjernkontroll, så kan du dimme alt opp og ned ettersom filmen starter eller slutter..

 

Alt koblet til en knapp..

gjerne det, bare fortell meg hvordan ting skal kobles! :p

Du driver med rc sant?

 

Koble alt elektriker-aktig til en dimmer (jeg skjønnre meg hvertfall ikke på slikt..)

 

Mekk så en servo du har liggende til å vri dimmer-hjulet!

 

Og alt kan styres fra "fjernkontrollen" (At en liten rc-bil fiser rundt på gulvet smtidig får du bare ta som et pluss)

 

Nei, ærlig talt, vet ikke helt.. Men selve ideen var kanskje ikke så dum...?

 

:D

Fantasien din er det ihvertfall ikke noe i veien med!

 

Driver merkelig nok med rc mer enn hjemmekino da :scared: hmm...

 

Det er 6 kanaler på senderen.. Noen forslag til hva de siste 5 kanalene kan styre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...