olejohan Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 noken som har Eheim 1048 vannsirkulasjonspumpe pumpa? Har ein stygg lyd eg er lit usikker på... Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Kan være luft i systemet eller impelleren som lager bråket. Om det er det siste kan det fikses med en "Eheim-mod". Det går ut på å feste impelleren til akslingen. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Har set lit på ditta der. Trur ikkje det er luft. Det er helder prompellen so teke inn i. Kva skulle eg gjer med ein eheim-mod ? Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Flere her på forumet som har gjort det, så muligens kan noen av dem svare. Det jeg har lest er at du kan lime den fast eller legge litt gjengetape under for å feste den. Men jeg er ikke helt sikker på hva som er det beste. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Det er helt sikkert ditta som er gale. Men veit du om noken plass eg finner ut korleis eg gjer det da? eller finner noken som kan det? Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Den modden blir nevnt her: http://forum.overklokking.no/index.php?sho...im%20mod&st=300 Ellers er det bare å håpe at noen svarer på denne tråden. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Hei! Har selv utført eheim modden med stort hell. Du bare skrur ut innmaten i pumpen, for så å feste tape rundt "stangen" inni der, for så å trykke på det slags "tannhjulet" igjen. Hmm, lenge siden jeg gjorde det, vanskelig å beskrive. Men tror du forstår det bedre når du åpner pumpen. Beklager jeg ikke kunne gi mer hjelp. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Har åpnet pumpen. Der er ein aksling so er prumpellen. Kva er det eg skal flytte? prumpellen lenger ut på akslingen, då må eg no trykke inn låsinga å ha den mitt på der då...Er eg longt i fra no kanskje.. Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Ikke så lenge siden jeg gjorde det. Du tar ut den tynne akslingen helt og tar løs impelleren fra den tykke og tunge "akslingen". Cluet er at du skal feste impelleren i denne. Jeg la på litt epoxy og trykket impelleren på plass. Er visst vanlig å bruke gjengetape istedenfor, men man tar hva man haver. Søk litt på google på "eheim mod" , så får du opp noen guider med bilder. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 har søkt i heile dag. Viss du finner med bilder so setter eg STOR pris på att du sender linken. For eg forsto ikkje helt. Lenke til kommentar
bluesman Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Jeg hadde samme problemmet og har utført Eheim modinga. Det var meget enkelt. Tok opp pumpa og tok ut rotor og impellern (propel eller vifte). Surra gjengetape rundt rotoren ca. 6-8 ganger. Pressa på impelleren, da satt den som støpt. Starta opp, og ikke en lyd. edit: den tynne akslingen er for og holde rotoren på plass Endret 13. mai 2004 av bluesman Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 HAr dere gjort dinna eheim-modinga på grunn av att det kom ein skarp lyd? Lenke til kommentar
bluesman Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Skarp og skarp lyd?? Min hadde en mere raslelyd. Hvis du klemmer på slangen slik at pumpa jobber hardere øker lyden, du må blokkere litt for vanngjennomstrømningen for og sjekke dette. Endret 13. mai 2004 av bluesman Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Om du gjer modden, så ver veldig forsiktig med den tynne kvite stanga. Den er skjør! Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Eg vil takke alle dokke hær på forumet. Det funka som berre juling. Takk og stå på vidare!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå