jocke Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Hei, Har fått denne feilmeldingen endel ganger i det siste. Feilmelding i Explorer Hva skyldes dette? Har kjørt siste windows update, kjører antivirus med nyeste oppdatering. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg vil anbefale deg å ta en liten titt i eventloggen din, du kan få fram noen hint om hva det kan være. Kan være mange ting som forårsaker dette, bla minnefeil. Får liknende feilmelding med acdsee i støytene, men det programmet krasjer for alt og ingenting. Hvilke programmer har du hengende med i oppstarten ? Hvilken antivirus / brannmur har du ? Type minne, og hvor mye ? Lenke til kommentar
jocke Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Hvilke programmer har du hengende med i oppstarten ? Norton AntiVirus, NetLimiter, DUmeter, MSN, Daemon Tools, WinAmp. Hvilken antivirus / brannmur har du ? Norton AntiVirus 2003 - ingen brannmur (så fremt det ikke er "brannmur" i Norton System Works 2003). Type minne, og hvor mye ? 256 MB minne, TwinMOS tror eg. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Prøv å disable netlimiter og alt det andre du har i oppstarten, så ser du om du får liknende feil. Ett annet tips kan være å sjekke hvor mye minne du har ledig, tror det går høvelig i sirup på maskinen din med så lite minne, og så mye i oppstarten, winamp er ihvertfall helt unødvendig (mener jeg) Tips 3 må bli å finne tak i memtest og kjøre det en stund for å sjekke om minnet er ok : http://hcidesign.com/memtest/download.html Lenke til kommentar
jocke Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 Prøv å disable netlimiter og alt det andre du har i oppstarten, så ser du om du får liknende feil. Det skjer ikke i oppstarten. Kommer bare av og til. Vet ikke helt i hvilke sammenhenger, virker som om det skjer tilfeldig. Før eg formaterte kom det oftere da, menne... Ett annet tips kan være å sjekke hvor mye minne du har ledig, tror det går høvelig i sirup på maskinen din med så lite minne, og så mye i oppstarten, winamp er ihvertfall helt unødvendig (mener jeg) Minnet skal eg nok få kjøpt noe mer av. Spytter nok inn 1800 spenn i 1024MB minne. Tips 3 må bli å finne tak i memtest og kjøre det en stund for å sjekke om minnet er ok : http://hcidesign.com/memtest/download.html Det skal eg teste i nærmeste fremtid. Takk for tipset. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Det skjer ikke i oppstarten. Kommer bare av og til. Vet ikke helt i hvilke sammenhenger, virker som om det skjer tilfeldig. Før eg formaterte kom det oftere da, menne... Den typen feil kommer ofte av enkelte programmer som er med i oppstarten -> lager krøll Om du har system restore kan du kjøre til ett tidligere restore point. Installerte progremmer legger mange slags filer i "offentlige" mapper som brukes av windows -> lager og krøll... Lenke til kommentar
jocke Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 Får fremdeles denne tragiske - og ikke minst plagsomme - feilmeldingen. http://www.asparges.net/hw/images/feilmelding_explorer.jpg http://www.asparges.net/hw/images/explorer_exe_feil.jpg Slike feilmeldinger som dette dukker opp med jevne mellomrom. Er helt tilfeldig hva jeg driver med. Alt fra DC til WinAmp - og tilogmed bare å åpne "Min Datamaskin". Er ikke store "problemet" da jeg bare avslutter explorer.exe og starter den igjen med oppgavebehandlingen. Allikevel er det ganske plagsomt i lengden. Har nå følgende minnebrikker installert; Dimm1; Ukjent 256mb TwinMOS DDR Dimm2&3; TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Så om noen har et smart løsningsforslag, sier jeg ikke neitakk Lenke til kommentar
jocke Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Ingen som er "nerder" nok til å ha vært innom dette før? Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 prøvd å tatt ut den 256 mb brikken. det kan hende at denne lager litt krøll, siden at det står ukjent. Lenke til kommentar
sim Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Du kan jo ta å kjøre memtest86 for å se om det er noe feil med minnet. Om det ikke er det, så må det være windows sin feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå