Gå til innhold

Oppkjøring / Bergen

Anbefalte innlegg

Hei, jeg går ut ifra at en av dere på forumet har tatt oppkjøringen i Bergen i det siste. Jeg skal gjøre det samme, snart, og lurer på endel ting.

• Blir det mye sentrumskjøring?
  • Hvis ja, hvor mange ganger gjennom?
  • Hvor lenge?
  • Hvor strenge er de? Stryker de meg hvis jeg kveler bilen, eller kjører i feil felt?
  • Hva må jeg passe meg for?

På forhånd, takk!

Gruer meg. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • Blir det mye sentrumskjøring?
  • Hvis ja, hvor mange ganger gjennom?
  • Hvor lenge?
  • Hvor strenge er de? Stryker de meg hvis jeg kveler bilen, eller kjører i feil felt?
  • Hva må jeg passe meg for?

Ikke at jeg har spesiell erfaring med Bergen, men mener at de også legger opp forskjellige ruter, noen med mer bykjøring enn andre.

Oppkjøringen varer vel rett i underkant av 60 minutter.

Feilene deles opp i 1, 2 og 3-er feil. Gjør du en 3-er feil (bryte vikeplikt, kjøre på rødt lys osv.) stryker du med en gang. Du kan vel ha 3 stk. 2-er feil eller noe i den duren. 1 er feil kan du ha hauger av.

Sjekk en gang ekstra, alltid! Så slipper du å gjøre dumme feil som kunne vært unngått. Ta det med ro, samarbeid med andre trafikanter, og for all del, hold fartsgrensene.

Lykke til ;).

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan det er i Bergen, da jeg ikke har kjørt opp her, men det som er mest vanlig er at du velger et nr. mellom f.eks. 1 og 9. La oss si du velger 5, da får du en viss del du skal forklare om bilen, f.eks. forklare veldig generelt om hvordan bremsesystemet på bilen fungerer. Under nummeret du valgte (nr. 5) er det også lagt opp en spesiell rute som skal gjennomføres under oppkjøringen. Tror ikke du har så mye å frykte, vil påstå at det er veldig oppskrytt over hvor ille oppkjøringen er. Så lenge du tar det med ro, følger med i trafikken og ikke stresser så skal dette gå ganske så strålende.

Lykke til! :thumbup:

MVH Lars :cool:

Lenke til kommentar
Vet ikke hvordan det er i Bergen, da jeg ikke har kjørt opp her, men det som er mest vanlig er at du velger et nr. mellom f.eks. 1 og 9. La oss si du velger 5, da får du en viss del du skal forklare om bilen, f.eks. forklare veldig generelt om hvordan bremsesystemet på bilen fungerer. Under nummeret du valgte (nr. 5) er det også lagt opp en spesiell rute som skal gjennomføres under oppkjøringen. Tror ikke du har så mye å frykte, vil påstå at det er veldig oppskrytt over hvor ille oppkjøringen er. Så lenge du tar det med ro, følger med i trafikken og ikke stresser så skal dette gå ganske så strålende.

Lykke til! :thumbup:

MVH Lars :cool:

Eller slik jeg fikk;

Eneste hun spurte var;

"Hva lyser sterkest av bremselys og kjørelys".. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...