Moonshine Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Hei, jeg går ut ifra at en av dere på forumet har tatt oppkjøringen i Bergen i det siste. Jeg skal gjøre det samme, snart, og lurer på endel ting. Blir det mye sentrumskjøring? Hvis ja, hvor mange ganger gjennom? Hvor lenge? Hvor strenge er de? Stryker de meg hvis jeg kveler bilen, eller kjører i feil felt? Hva må jeg passe meg for? På forhånd, takk! Gruer meg. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Du kan jo ta oppkjøringen på Knarvik, då slipper du bykjøring (mener jeg) Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Nei, blir nok bergen. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Du stryker så fort du gjør den minste feil.. Lenke til kommentar
sim Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Blir det mye sentrumskjøring? Hvis ja, hvor mange ganger gjennom? Hvor lenge? Hvor strenge er de? Stryker de meg hvis jeg kveler bilen, eller kjører i feil felt? Hva må jeg passe meg for? Ikke at jeg har spesiell erfaring med Bergen, men mener at de også legger opp forskjellige ruter, noen med mer bykjøring enn andre. Oppkjøringen varer vel rett i underkant av 60 minutter. Feilene deles opp i 1, 2 og 3-er feil. Gjør du en 3-er feil (bryte vikeplikt, kjøre på rødt lys osv.) stryker du med en gang. Du kan vel ha 3 stk. 2-er feil eller noe i den duren. 1 er feil kan du ha hauger av. Sjekk en gang ekstra, alltid! Så slipper du å gjøre dumme feil som kunne vært unngått. Ta det med ro, samarbeid med andre trafikanter, og for all del, hold fartsgrensene. Lykke til . Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Oki, 3-er feiler skal jeg holde meg unna. Det klarer jeg også, håper jeg. 2-er feil er vel signalgivning og plasseringsfeil... det KAN jeg klare. 1-er feil skal jeg lett klare å holde meg unna. Takker for svar Lenke til kommentar
sim Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 1-er feil er veeeldig lette og få. Men et par av de skader deg ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Hva er en 1-er feil da? Lenke til kommentar
sim Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Er litt usikker faktisk, men det går på slike enkle ting. For nære biler som står parkert o.l. (tror jeg). Som sagt, usikker. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Når jeg kjørte opp, var vi ikke innom sentrum engang. Danmarksplass var det nærmeste vi kom, så var det tilbake til fyllingsdalen. Ta det med ro, følg godt med i trafikken rundt deg, og si ifra hvis du gjør feil, eller du burde ha gjort ting annerledes. Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Vet ikke hvordan det er i Bergen, da jeg ikke har kjørt opp her, men det som er mest vanlig er at du velger et nr. mellom f.eks. 1 og 9. La oss si du velger 5, da får du en viss del du skal forklare om bilen, f.eks. forklare veldig generelt om hvordan bremsesystemet på bilen fungerer. Under nummeret du valgte (nr. 5) er det også lagt opp en spesiell rute som skal gjennomføres under oppkjøringen. Tror ikke du har så mye å frykte, vil påstå at det er veldig oppskrytt over hvor ille oppkjøringen er. Så lenge du tar det med ro, følger med i trafikken og ikke stresser så skal dette gå ganske så strålende. Lykke til! MVH Lars Lenke til kommentar
bkvaloy Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) Hva er en 1-er feil da? 1-er feil er når du glemmer blinklys en gang, og hvis du glemmer å se i blindsonen før du skifter fil osv.... det er bare småfeil.... Endret 14. mai 2004 av bkvaloy Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 Jeg stod. Takker for støtten. Lenke til kommentar
sim Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Gratulerer. Husk på å ta det rolig nå, etter du har fått lappen, også Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 Huff, det glemte jeg. Begynner med det: NUH Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Gratulerer, og lykke til videre. Du "øvekjører" vel bar i 2 år til no Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Hva er en 1-er feil da? 1-er feil er når du glemmer blinklys en gang, og hvis du glemmer å se i blindsonen før du skifter fil osv.... det er bare småfeil.... blindsonen er overhode INGEN småfeil, den "lille" feilen kan bli fatal Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Vet ikke hvordan det er i Bergen, da jeg ikke har kjørt opp her, men det som er mest vanlig er at du velger et nr. mellom f.eks. 1 og 9. La oss si du velger 5, da får du en viss del du skal forklare om bilen, f.eks. forklare veldig generelt om hvordan bremsesystemet på bilen fungerer. Under nummeret du valgte (nr. 5) er det også lagt opp en spesiell rute som skal gjennomføres under oppkjøringen. Tror ikke du har så mye å frykte, vil påstå at det er veldig oppskrytt over hvor ille oppkjøringen er. Så lenge du tar det med ro, følger med i trafikken og ikke stresser så skal dette gå ganske så strålende. Lykke til! MVH Lars Eller slik jeg fikk; Eneste hun spurte var; "Hva lyser sterkest av bremselys og kjørelys".. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 Han spurte: "Hvordan virker sikkerhetselen?" "Øh.. den stopper brå bevegelser og kan draes ut. ... Ja, den kan også forhindre at du moses i rattet og dør en vond død." Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Jeg ble spurt om vindusviskerne, hvilken funksjon de hadde.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå