moffeloffen Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Har problemer med pakketap.. Har et slik nettverkskort: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124294&cks=PRL Får mye pakketap når jeg pinger en annen ip i nettverket, har sjekket kabling og drivere osv. Hvis jeg bruker et annet nettverkskort så fungerer alt fint. Kjører kortet på 100mbit's hastighet. Pakketapet kommer når hastigheten nærmer seg 100mbit, så hvis det går lite trafikk på nettverket så mister jeg ikke noen pakker. Har en kammerat som har samme problem med sitt kort. Er kortet gåent? Noen som har erfart noen lignende med dette kortet? Lenke til kommentar
moffeloffen Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Noen som veit? Lenke til kommentar
Hawkie Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Jeg vil for min egen del anta at en av disse faktorene er problemet: 1. CAT5 kabel som ikke er skjermet, bruk helst CAT5e eller CAT6 for Gigabit forbindelser. 2. Gigabit ethernet er mye mer følsomt for lange kabel strekk enn 100mbps nett. Så om kablingen er lang er dette problemet. 3. Maskinen du kommuniserer med har ikke ressurser til å skrive til harddisk fort nok, vanlig problem. 4. CPU på "sender" maskinen har egentlig ikke ressurser nok til å håndtere Gigabit nettverk. Husk at Gigabit overføringer er bare teoretisk dersom man har kort kabelstrekk, rask maskin med raske harddisker. Pakketap er mest vanlig når du har kabel problemer i Gigabit nettverk, noe som skyldes at man ofte kjører lav kvalitet Cat5 som man så prøver å bruke videre. Så kommer det store spørsmålet, bruker du en Gigabit switch? Bruker du en 100mbit switch/HUB så er det helt naturlig at du får pakketap over 100mbps da denne ar laget for max 200mbps i full duplex. Bruker du crossover kabel skal du få målt det reelle pakketapet på kortene og se hva througput er på maskinene i forhold til maskinenes kapasitet. Husk bare at TP vil være hva den svakeste maskinen kan håndtere, og ikke hva begge kan håndtere. Endret 13. mai 2004 av Hawkie Lenke til kommentar
moffeloffen Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Kjører 100mbit's nettverk 1. Har testes flere kabler, samme feil. Fungere med annet kort 2. Se over 3. 100mbit krever ikke mye 4. xp3200+ på den ene maskinen og p4 2,533 på den andre + en laptop på 2,53ghz Bruker cat 5e som er serfisert til gbit, men kjører ikke gbit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå