kingvald Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Heisann, lurte på om dere kunne anbefale et videoredigeringsprogram (dv-kamera) som ikke krever allverden av pc'en. Har en PIII 800Mhz, 384Mb ram, 30GB HD 7200Rpm og ATI Radeon 64MB VIVO skjrmkort. Ser at dette tilfredsstiller min. krav til Pinnacle Studio 9, men har en mistanke om at dette ikke er nok. Noen som har testa Studio 9 med tilsvarende maskin? Andre anbefalinger...? Takker IAK Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg kommer til å bli drept av resten av forumet for dette forslaget, men jeg mener det faktisk: Start opp med Windows Movie Maker, flytt noen klipp ned på tidslinjen, beskjær dem og legg på enkle overgangseffekter. Jeg er litt skeptisk til Studio på systemet ditt, i alle fall er det forholdsvis ressurskrevende. Lenke til kommentar
audunr Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Har brukt Adobe Premiere 6.0 og 6.5 på omtrent samme utstyr. Kjørte Windows 2000. Vanlig bruk gikk helt fint. Jeg kunne altså bevege meg rundt i programmet, legge til klipp, klippe og lime, uten problemer. Men med mye effekter tar det selvsagt tid å rendre filmen. MVH Audun Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Jeg kjenner en som helt til nylig kjørte Premiere 6.0 på en 500 MHz maskin med Win 98 og som har lagd filmer som er premiert i inn- og utland, så det meste er mulig bare man ikke er mer stressa enn at man har tid til å la maskinen bruke hele natta og vel så det på å rendre noen minutter. Ellers er det en kjent sak at Pinnacle Studio 8 og 9 er gjengangere i alle fora for videoamatører som problematiske programmer med enorme maskinkrav. Ville vel heller anbefalt Ulead Videostudio 8 som er beslektet, men langt mindre beryktet, eller alternativt PureMotion Editstudio 4 hvis du ønsker mer avanserte redigeringsmuligheter (som ubegrenset antall lyd- og videospor). Men for amatører flest greier Windows Moviemaker 2 seg lenge. Det er ikke redigeringsprogrammet eller PC'en som avgjør om filmen din blir bra, men først og fremst ideen bak. Endret 13. mai 2004 av Beatnik Lenke til kommentar
gussen Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 VIDEOREDIGERING / PC Hei, Har selv redigert video med VideoStudio, og min forrige PC var en Compaq Pressario Pentium III, 400 MHz 5200rpm HD 256MBRAM 64MB Videominne Windows 98SE Det gikk helt fint, bortsett fra at HD'en av og til ikke hang med og mistet noen frames ved opptak en gang i blant. Med dine 7200rpm skulle ikke dette være noe problem. Ulead anbefaler som minimum for versjon 8 av VideoStudio Intel® Pentium® III 800 MHz or higher Microsoft® Windows® 98SE, 2000, ME or XP 256 MB of RAM (512 MB Recommended) 600 MB of available hard drive space for program installation 4 GB+ hard drive space for video capture and editing Windows-compatible display with at least 1024x768 resolution Windows-compatible sound card Microsoft® DirectX® 9 required - Med andre ord, helt greit med din PC. DV123 Lenke til kommentar
Jan Fredrik Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) Hei Jeg redigerer på en PIII 450Mhz, med 256mb ram og win 98se. Det går helt fint. Jeg har brukt Premiere 6.01 og tester for tiden Pure Motion Edit studio 4. Problemet er selvfølgelig ulidelig lang rendring. Pinacle studio 8 fikk jeg derimot trøbbel med. Endret 14. mai 2004 av Jan Fredrik Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 vi brukte Ulead media studio pro versjon 5.0 på en Pentium II 400 mhz en gang i tida... husker da vi oppgraderte til 6.0 så var det alt for treigt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå