trulseth Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Kommer noen gang HALO til pc, eller forblir det et X-Box spill. Om det ikke kommer til pc ville det vært veldig synd får det ser ganske bra ut! HALO, Combat evolved! Lenke til kommentar
Dreadlord Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 HALO var i bunn og grunn utviklet til pc. Så begynte de med en x-box utgave. X-box utgaven ble til slutt hovedfokus, dessverre. Dessverre fordi spill som blir skredersyd til x-box ala halo er veldig vanskelig å konvertere over til en vanlig pc. Derfor må de legge inn store resurser om det skal bli en pc utgave. Det som er et pluss er den gode kritikken HALO har fått. det kan pushe teamet i microsoft og bungie studios til å lage en pc utgave. vi venter i spenning :smile: Lenke til kommentar
kim Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Quote: On 2002-04-08 17:08, Dreadlord skrev:HALO var i bunn og grunn utviklet til pc. Så begynte de med en x-box utgave. X-box utgaven ble til slutt hovedfokus, dessverre. Dessverre fordi spill som blir skredersyd til x-box ala halo er veldig vanskelig å konvertere over til en vanlig pc. Derfor må de legge inn store resurser om det skal bli en pc utgave. Det som er et pluss er den gode kritikken HALO har fått. det kan pushe teamet i microsoft og bungie studios til å lage en pc utgave. vi venter i spenning :smile: Et spill til Xbox er ikke "skreddersydd til Xbox", spill til xbox og windows bruker directx, så det skal ikke være store problemer med å få det over til pc`en, for å si det enkelt :smile: Foresten tror jeg at spillet kommer til pc/windows når Microsoft er fornøyd med salget av Xbox Lenke til kommentar
Dreadlord Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 directx på noe er nok riktig kim, men det ligger mer bak en det. HALO bruker nv20 chipen ganske så langt. Det jeg mener med "skreddersyd" er at spillet er kodet og skrevet til en, kun en , spesiell grafikk enhet. Dette fører til at mye av spillet må bli totalt omprogramert (mye arbeid). Jeg mener at nvidia gjor en liten tabbe med sine high ordere surface system i nv20 brikken. de er ikke bygget på directx og krever koding som ingne andre grafikk prosesorer forstår. Dette bruker HALO. men spillet kan jo komme til pc uansett. det selger jo bra med xbox :smile: [ Denne Melding var redigert av: Dreadlord på 2002-04-08 18:08 ] Lenke til kommentar
trulseth Skrevet 9. april 2002 Forfatter Del Skrevet 9. april 2002 Er det noen som vet når det kommer? JaJa, egentlig er det vel det samme, jeg må vel ha meg nytt system før jeg kan spille det likevel :sad: (celeron400@500, gf2mx32mbddr) Lenke til kommentar
Terradoc Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 grunnen til at Halo ikke har kommet til pc er trolig ingen av de grunnene nevnt ovenfor. Microsoft så det store i HALO, og så kjøpte de opp selskapet, og gjorde slik at HALO ble bare gitt ut til X-BOX, slik at x-box selger bedre. Som jeg forstår det, når man lager spill med directX til både pc og xbox så er det interface og kontroller opsett som er mest arbeid. Det er vel også enklere å lage bare til en konsoll, siden dem ikke trenger å bry seg om millionvis av konfigurasjoner. Men Halo fungerte altså på PC før de bestemte seg for å bli X-box only. Den kommer kanskje til høsten (et år etter xbox ble utgitt). Lenke til kommentar
Roamer Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Halo er på vei til PC, Bungie har en avtale med Microsoft om at Halo skal være ekslusiv for xbox i en periode, 6-9 måneder tror jeg, derfor har det ikke vært offisielt annonsert enda. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Quote: On 2002-04-08 18:07, Dreadlord skrev:HALO bruker nv20 chipen ganske så langt. Det finnes ingen NV20 brikke i Xbox. NV20 er den tekniske betegnelsen på hjernen i de grafikkortene vi kjenner som Geforce 3. I Xbox sitter det en NV2A brikke som er mer lik NV25, også kjent som Geforce 4. Jeg håper også at Halo en dag kommer på pc, for jeg har ingen planer om å kjøpe meg en Xbox i den nærmeste framtid. Det blir isåfall heller en PS2 på meg. Men jeg er nå en ihuga pc tilhenger så mest sannsynlig kommer jeg til å fortsette å pøse penger i PC-en min istedenfor. :razz: Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Quote: On 2002-04-10 22:12, Roamer skrev:Halo er på vei til PC, Bungie har en avtale med Microsoft om at Halo skal være ekslusiv for xbox i en periode, 6-9 måneder tror jeg, derfor har det ikke vært offisielt annonsert enda. Jeg satt og venta på HaLo jeg :sad: på tide med trusler billig Boy Give me halo or il brake ur glasses :smile: [ Denne Melding var redigert av: CS_er gøy på 2002-04-11 01:57 ] Lenke til kommentar
Psychoboy Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Jeg gleder meg helt vilt til det kommer til PC. Jeg lurer faktiskt på å kjøpe Xboxen. Halo er en VELDIG god grunn til å kjøpe Xbox. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 det er surt at et spill som blir laget for PC, med fristende filmsnurter (så en fet halo film for leeenge siden) plutselig blir utsatt for å få folk til å kjøpe xbox... kjøpe opp et firma for å holde igjenn PC-spillet.. slemt! heh.. men det blir bra når d kommer på PC! ingenting slår tastatur/mus styringen på FPS-spill! og ikke minst høy oppløsning! Lenke til kommentar
Tåka Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Quote: JaJa, egentlig er det vel det samme, jeg må vel ha meg nytt system før jeg kan spille det likevel (celeron400@500, gf2mx32mbddr) Hørtes rått ut det systemet ditt Viper ha ha ha! :grin: BTW skal du selge det? jeg trenger en pc til her som en liten server til fil lagring i et hjemme netverk trenger bare maskinen (ikke skjerm da jeg har 3 stk fra før) _________________ JEG ER EN JÆVLA TAFFER!!! http://9974.rapidforum.com/ [ Denne Melding var redigert av: Tåka på 2002-04-20 07:43 ] Lenke til kommentar
Jellyfisk Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Skjerm? hørte jeg overskudd av skjerm? Jeg hadde en fiin 21", men den var litt gammel, og tok kvelden. Nå sitter jeg med en stygg 14" med 1024x768 som maksoppløsning. Om noen kunne hjelpe til.... Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Jamen, hello da! Det finnes på Pc,, for leeenge sida... I et PC Plus blad fra år 2000 i reklame sidene er det en rekke spill listet, og bilde av, og der er faktisk hovedlogoen til halo , det står combat evolved, og det koster 38 pund eller noe.. Dette er da lenge siden.. Og jeg tror egentlig ikke på det.. Men det er ihvertfall reklame for det i bladet fra år 2000. Halo, til pc. Tro hva dere vil...:o) Joachim Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Quote: On 2002-04-20 16:56, The_Lobster skrev:Jamen, hello da! Det finnes på Pc,, for leeenge sida... I et PC Plus blad fra år 2000 i reklame sidene er det en rekke spill listet, og bilde av, og der er faktisk hovedlogoen til halo , det står combat evolved, og det koster 38 pund eller noe.. Dette er da lenge siden.. Og jeg tror egentlig ikke på det.. Men det er ihvertfall reklame for det i bladet fra år 2000. Halo, til pc.Tro hva dere vil...)Joachim M$ sa jo bare for noen dager siden at det SKULLE komme til pc ... men de sa ikke når... dust Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 jeg glemte vist denne linken :smile: Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Jeg sa du ikke behøvde å tro på det... Veldig rart.. For det ER reklame for Halo der... Bli ikke sur på meg, bli sur på Pc plus.. :o) Joachim Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Åh! dritten meg.. Jeg sa feil blad.. Det er Incite Pc Gaming blad nr6 mai 2000. Jeg har 3 bilder tatt med digimax 130'ien min.. Ettersom det ikke er et så bra kamera er bildene blitt sykt dårlige... Mail meg de som er interresert i å se bilder fra bladet med reklame for halo.. Slik at jeg får gitt bevis... Av en eller annen grunn så virker ikke ftp portalen til websiden min.. Så jeg får ikke lagt dem der... Jeg har bevis! Whohooo! Weeee! :o) Joachim Ups, glemte mail adressen: [email protected] Jeg sender til dem som vil ha (via email, jeg atacher dem) Det er 3 bilder på rundt 130 kb. [ Denne Melding var redigert av: The_Lobster på 2002-04-20 21:14 ] Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Jeg synes det er veldig rart at en fra bungee sier at det ikke har vært lagd.. Han må isåfall være ny.. Eller, så juger pc bladet (med reklamen), eller internett pc bladet (med påstanden)... :o) Joachim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå