jason Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 En kjær venn gikk bort idag. En følgesvenn gjennom vinteren, en som holdt meg varm og god og som gjorde det mulig for meg å spille samt surfe på nettet. Sammen med sin venn Abit KR7A er nå vår alles venn XP1800 død. Den overlevde masse, mang en gang trodde vi den var reist til de evige jaktmarker, men som fugl føniks startet du opp igjen gang etter gang. Så inatt, under uttesting av et GF4 Ti4400 var det nok, lyset i taket økte sinnsykt i styrke et par sekunder. Skjermen ble svart, alt ble rolig. Trykte på knappen men ingenting skjedde. Så kom lukta, lukta som bærer med seg meldingen om død. Åpnet opp, og ja totalsvidd. Lukta sitter enda i nesebora og blir nok sittende der til savnet gir seg. Håpet at din venn KR7A hadde overlevd, men nei. Selv din trofaste venn tok du med deg, ingenting lot du være igjen, hvis en da ser bort ifra en cdrom og en brenner samt noe annet knask. Her sitter jeg da, med restene av storhetstiden puttet inn i en PIII 500. Flaut ? ja men vi får si som en ikke fullt så kjent kar: "I'll be back" R.I.P _________________ [ Denne Melding var redigert av: jason på 2002-04-08 15:38 ] Lenke til kommentar
blackice Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Hmmm, triste greier! Får håpe at min overlever når jeg får maset nok på bror til å finne fram loddebolten og vmodde litt her og der :smile: Lenke til kommentar
Bugaloo Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 En død AMD? good riddance Lenke til kommentar
555 Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Quote: On 2002-04-08 15:26, jason skrev:En kjær venn gikk bort idag.En følgesvenn gjennom vinteren, en som holdt meg varm og god og som gjorde det mulig for meg å spille samt surfe på nettet.Sammen med sin venn Abit KR7A er nå vår alles venn XP1800 død.Den overlevde masse, mang en gang trodde vi den var reist til de evige jaktmarker, men som fugl føniks startet du opp igjen gang etter gang.Så inatt, under uttesting av et GF4 Ti4400 var det nok, lyset i taket økte sinnsykt i styrke et par sekunder.Skjermen ble svart, alt ble rolig. Trykte på knappen men ingenting skjedde.Så kom lukta, lukta som bærer med seg meldingen om død. Åpnet opp, og ja totalsvidd. Lukta sitter enda i nesebora og blir nok sittende der til savnet gir seg.Håpet at din venn KR7A hadde overlevd, men nei. Selv din trofaste venn tok du med deg, ingenting lot du være igjen, hvis en da ser bort ifra en cdrom og en brenner samt noe annet knask.Her sitter jeg da, med restene av storhetstiden puttet inn i en PIII 500. Flaut ? ja men vi får si som en ikke fullt så kjent kar: "I'll be back" R.I.P_________________<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: jason på 2002-04-08 15:38 ]</font> jeg satt å leste så plutselig ble skjermen svart jaja 'restart' svart skjerm...... 'restart' 'restart' 'restart' svart skjerm... hmmmm så inn i kassa noe rart med skjerm kortet en motstand borte bare blanke ender igjen :sad: en dings med 3 bein knust NEI......... skrudde på igjen funka :smile: rart er det men det virker :lol: Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Trøsten må være at systemet hadde et artig liv mens det varte. Lyse kraft var ikke villige til å påta seg skylden for strømhoppet som intraff :sad: Uansett, så ønske jeg med dette å minne om hva kortet klarte å prestere i sitt korte liv. 213Mhz FSB vil bli husket Samt alt arbeidet det utrettet med å skyve GF3Ti200 kortet opp til 10051 3DMark2001se Skal vi se, hvor var det de solgte Epox? Aaaaa, se der ja. Hmm...... Er KT400 rett rundt jørnet sa du? Gruble, gruble. Det ligger an til at et nytt kort skal i ilden i nær fremtid. :smile: Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Hvis maskinen døde pga. spenningshopp på strømnettet får du vel dekket mesteparten på forsikringen. Hvis du har forsikring da... Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Quote: On 2002-04-09 14:37, asdfteam skrev:Hvis maskinen døde pga. spenningshopp på strømnettet får du vel dekket mesteparten på forsikringen. Hvis du har forsikring da... Hvilken forsikring er det som dekker dette, og hvordan skal du fremlegge dette for forsikringsselskapet da? Dersom det er en "ferdigPC" det er snakk om, vet jeg at det holder dersom et verksted kan begrefte at maskinen er ødelagt av f.eks. lyn nedslag. I slike tilfeller vet jeg at du kan får erstatning for maskinen. I vårt tilfelle er det så langt fra en ferdigPC som overhode mulig, og uten en konkret måling som viser strømhoppet er det neppe noen som betaler erstatning for skaden. Når du tenker på det, så kunne det jo vært et kort som var voltmoddet til døde. Du vet aldri hvilke galninger som bor rundt omkring i landet :smile: Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 sålenge spennings hoppet skjedde utafor huset ditt bør det være registrert hos strøm levarandøren. Spreng psuet, ring forsikring selskapet og si at du hadde ett spenningshopp, lever psuet og de finner en feil. = $ 4 u. Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 1 minutt stillhet for din kjæreste AMD... *quiet**sørger* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå