Gå til innhold

sletting av mem i win2k

Anbefalte innlegg

er sikkert ganske mange innlegg her om dette,men har ikke så god tid,så kjører på med spørsmålet:

Jeg har en p3 667 mhz,392 meg ram,som går jævla tregt etter 1 dag.tror store deler av memen er brukt opp på kvelden,hva kan jeg gjøre for at maskinen automatisk tømmer minnet eller noe. Noen prog som er bra på dette,som seff ikke herper hele maskinen.

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det noe jeg trenger å gjøre for at det programmet vil fungere bra! Har lite snøring på om jeg må instille masse greier....Frks:skal jeg sette noe på "Target level of free RAM"? står 1 mb der nu..

Endret av jonasto
Lenke til kommentar
er det noe jeg trenger å gjøre for at det programmet vil fungere bra! Har lite snøring på om jeg må instille masse greier....Frks:skal jeg sette noe på "Target level of free RAM"? står 1 mb der nu..

Target level of free RAM er den manuelle metoden å frigi minnet på. 1 Mb er da litt i minste laget ;)

Den funksjonen du er ute etter ligger under Preferenses:

Der kan du sette eks at når du har mindre enn 64Mb minne igjen(Alarm level) så frigir den eks slik at du har 128Mb ledig(Amount of ram to free..).

Skjønte du den forklaringen?

ramfree.jpg

Lenke til kommentar
Jeg har en p3 667 mhz,392 meg ram,som går jævla tregt etter 1 dag.tror store deler av memen er brukt opp på kvelden,hva kan jeg gjøre for at maskinen automatisk tømmer minnet eller noe.

Er du kritisk m.t.p. spyware ? Hvis du er mye på nettet kan det være at de ligger i bakgrunnen og oppdaterer - mulig oppdatert Ad-aware e.l. hjelper deg, evt. tømme temp.fila og kjøre fullt vedlikehold ( opprydding og defragmentering ).

Lenke til kommentar

OSTEPOPP: Takk for forklaringen,er nok bare meg som ikke skjønner dette.Under Task manager ser jeg dette nu:

MEM USAGE:

192200

Physical Memory (K):

Total 392688

Available 234728

System Cache 99704

Commit Charge:

Total 191820

Limit: 944084

Peak: 193040

Maskinen går ivertfall ganske tregt nu,har nok noe med at jeg har endel progs oppe,men dog. Hva bør jeg evt stille inn i Rambooser? etter det du kan se over..

Takk

Lenke til kommentar

Vel det er nok ikke det at du ikke har nok ledig ram/minne som gjør at det går treigt hos deg.

Total 392,688Mb

Available 234,728Mb

Se under Processes i Task manager og sorter prosesser etter CPU. Det må være noe der som bruker CPU kraft som gjør at det går treigt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...