jonasto Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 er sikkert ganske mange innlegg her om dette,men har ikke så god tid,så kjører på med spørsmålet: Jeg har en p3 667 mhz,392 meg ram,som går jævla tregt etter 1 dag.tror store deler av memen er brukt opp på kvelden,hva kan jeg gjøre for at maskinen automatisk tømmer minnet eller noe. Noen prog som er bra på dette,som seff ikke herper hele maskinen. Takk Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Bruker ikke tilsvarende programmer selv, men om du søker her på forumet, evt på google.com så vil du finne plenty av dem. Mener det var en liknende tråd for en stund siden, så søk her først.. Lenke til kommentar
jonasto Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) er det noe jeg trenger å gjøre for at det programmet vil fungere bra! Har lite snøring på om jeg må instille masse greier....Frks:skal jeg sette noe på "Target level of free RAM"? står 1 mb der nu.. Endret 13. mai 2004 av jonasto Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 bruk cacheman. stiller inn optimale cache settings og flushing av ram. cacheman er best. hvis du cracker det så får du automatisk konfigurasjon og. Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 er det noe jeg trenger å gjøre for at det programmet vil fungere bra! Har lite snøring på om jeg må instille masse greier....Frks:skal jeg sette noe på "Target level of free RAM"? står 1 mb der nu.. Target level of free RAM er den manuelle metoden å frigi minnet på. 1 Mb er da litt i minste laget Den funksjonen du er ute etter ligger under Preferenses: Der kan du sette eks at når du har mindre enn 64Mb minne igjen(Alarm level) så frigir den eks slik at du har 128Mb ledig(Amount of ram to free..). Skjønte du den forklaringen? Lenke til kommentar
namnam Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg har en p3 667 mhz,392 meg ram,som går jævla tregt etter 1 dag.tror store deler av memen er brukt opp på kvelden,hva kan jeg gjøre for at maskinen automatisk tømmer minnet eller noe. Er du kritisk m.t.p. spyware ? Hvis du er mye på nettet kan det være at de ligger i bakgrunnen og oppdaterer - mulig oppdatert Ad-aware e.l. hjelper deg, evt. tømme temp.fila og kjøre fullt vedlikehold ( opprydding og defragmentering ). Lenke til kommentar
jonasto Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 OSTEPOPP: Takk for forklaringen,er nok bare meg som ikke skjønner dette.Under Task manager ser jeg dette nu: MEM USAGE: 192200 Physical Memory (K): Total 392688 Available 234728 System Cache 99704 Commit Charge: Total 191820 Limit: 944084 Peak: 193040 Maskinen går ivertfall ganske tregt nu,har nok noe med at jeg har endel progs oppe,men dog. Hva bør jeg evt stille inn i Rambooser? etter det du kan se over.. Takk Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Vel det er nok ikke det at du ikke har nok ledig ram/minne som gjør at det går treigt hos deg. Total 392,688Mb Available 234,728Mb Se under Processes i Task manager og sorter prosesser etter CPU. Det må være noe der som bruker CPU kraft som gjør at det går treigt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå