Gå til innhold

Uvanlig høy temp?

Zipp0

Anbefalte innlegg

Jeg har netopp kjøpt meg vannkjøling. målet med dette var å minske lyden fra PC'n. Dette er noe jeg har oppnådd, men jeg tror tempraturen på CPU'n er høyere enn vanlig.

Vannkjølingen:

---------------------------------------------------------------------------------------

1 stk. Zalman vannblokk, CPU pris: 395,00 link

1 stk. Vanntank m/pumpe Pris:299,00 link

1 stk. Radiator Pris: 295,00 link

1 stk. MIST vifte, 22.8 dB(A), LED, 3xRød Pris: 99,00 link

Totalt: 1 088,00

---------------------------------------------------------------------------------------

Om det er noen som lurer så vet jeg at dette ikke er noe bra kjøling.

Hardware:

HK: NF7-s 2.0

CPU: AMD XP2400+ @ XP2800+

Om det er annen HW som teller så si i fra :)

Temp'en jeg har er 42c' ved idle, og 46c' ved load. Det jeg lurer på er om dette er vanlig temp.

Takk for svar (som jeg håper kommer)

Edit: fikkset en av linkene

Endret av Zipp0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Vil sterkt anbefale å gå til innkjøp av en bedre radiator (frks Evo360) og en god blokk (frks DD RBX). Har dette selv, og har 46-47C load uten vifter. Rdaiatoren ligger oppå kabinettet, med bøker ell. lignene stacka oppå (har ikke noe annet sted å legge dem...:p) Dette fører til minimal luftgjennomstrømning, og fremdeles har jeg en nokså god temp.

[email protected] 1.85vcore

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt og innvistere i en evo240 radiator, men vet ikke hvilken blokk jeg skal ha enda, dere kan jo komme med forslag. jeg har ikke for mye penger :cry:

Men skal jobbe i sommer, da blir det bedre kjøling :)

CPU'n kjører på 2141mhz nå, med en bus hastighet på 350mhz, og vcore på 1.65.

PS, er nede på 39/40C nå, tok av viften og satte 2 stk 80mm som bråker litt der.

Jeg holderpå og ordner veste av plexi der CDromene er (har cheiftec bigtower)

Endret av Zipp0
Lenke til kommentar
Jeg har netopp kjøpt meg vannkjøling. målet med dette var å minske lyden fra PC'n. Dette er noe jeg har oppnådd, men jeg tror tempraturen på CPU'n er høyere enn vanlig.

Temp'en jeg har er 42c' ved idle, og 46c' ved load. Det jeg lurer på er om dette er vanlig temp.

duh, det er ikke uvanlig høy tempratur med det som du har!

ny vannblokk og en bedre radiatorvifte gjør susen

Lenke til kommentar
Hei!

Vil sterkt anbefale å gå til innkjøp av en bedre radiator (frks Evo360)

radiatoren er ikke noe dårlig, har sammma selv å er godt fornøyd med den!

å hva skal man med en evo 360??

det er bare ei bedre vifte å ei bedre blokk som skal til!

Lenke til kommentar

Hehe..

Sjekk at spensten i blokka er rett, og rett mengde kjølepasta er påført core (Fjern den gamle selvfølgelig).

Skru til slik at spenninga er lik på alle kanter. Sørg for at radiatoren får tilstrekkelig med luft..

Best å la vifta trekke varmen _fra_ radiatoren, og ikke blåse på den.

(Zalman blokka er ikke akkurat det beste man får på markedet..)

Lenke til kommentar

hva slags temp har du på vannet da? hvis du har en romtemp på 30, så er det jo ikke rart cpu'n din er varm.. jeg har 7.5c høyere temp på cpu en på vannet idle med magnum blokka mi.. og swiftechblokka di er ikke akkurat "the cream of the crop".. jøp en radiator til å ha de i serie.. da vil forhåpentligvis merke forskjell..

Lenke til kommentar

oeb: jeg skal skjekke blokka. Radiatoren får ikke nok luft, det har jeg funnet ut for en stund siden. Jeg satte på 2 stk 80mm, mens jeg ordner feste til 120mm. med en vifte som står vendt mot CPU blokka. nå er tempen på 36 ganske stabilt. (jeg brukte artic silver pasta)

Ska ha ei ny vifte på raddiator nå, da håper jeg og komme ned på 32-34 :)

Demogorgon: Jeg vet ikke vanntemp, skal se om jeg finner meg en måler jeg kan teste med. skal se hvordan del ligger ann :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...