Even89 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Hvor lenge varer en AMD athlon 2500+ barton før spill begynner å lagge? Og hvor lenge varer den overklokket (3200+)?? Bare lurer Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Varer nok en stund! Spørs hvor mye du spiller, antar jeg. MVH Øyvind Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Veldig forskjellig, rett og slett. Hvilken Vcore kjører du på? 2,00 er for eksempel ikke sunt. Lenke til kommentar
alfern Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Den varer mest sannsynlig til den er moden for utskifting.... Det er klart at å overklokke kan korte ned levetiden, spesielt med høy vcore. Derfor er det viktig med god kjøling. Ved vcore på 2V bør man helst ha vannkjøling. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Syntes det var et litt merkelig spørsmål.....og litt interessant Når det gjelder spill så er jo i dette aller høyeste grad avhengig av skjermkortet. Dersom du her mener at man har det siste "state of the art"-kortet så holder den nok en god stund. Er ikke så veldig stor forskjell på hastighetene på de nyeste CPU'ene og 2500'en til at det burde utgjøre noen stor flaskehals. Derimot så kan dette fort forandres den dagen spillene kommer i 64bits utgave. Angående overklokking så kommer det litt ann på hvor hardt man overkloker den og hvilken kjøling man bruker...eller med andre ord...hvor varm den er. Jeg overklokker min ca 200Mhz og bruker vannkjøling, så med andre ord så tviler jeg på at den blir særlig slitt av en såpass "sløv" klokking. Skulle du derimot overklokke den til 3200+ og den sto og svirret døgnet rundt på ca 70 grader, så vil nok levetiden reduseres. Dessuten så er det også forskjell på 2500+. Noen klarer mer enn andre. Som tommefingerregel vil jeg si at desto mer spenning du påfører den desto mer reduserer man levetiden. Men igjen.......det avhenger selfølgelig av kjøling og temp på prosessoren. Dette er ikke noe jeg fremsier som fakta, men som jeg antar basert på hva jeg tidligere har lest rundt omkring i forumet. Endret 13. mai 2004 av MrVilla Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Trur trådstarter mener hvor lenge før den er for treg til å kjøre de nyeste spillene. Og da varer en kanskje et år til? umulig å si egentlig. Spørsmålet er vel om når den blir en flaskehals i forhold til resten av systemet.... ...ellers så mener jeg at en prosessor blir ikke dårligere når den er brukt en stund. Den har samme hastighet til den dør. Det som kan skje er at den blir ustabil etterhvert? (da tenker jeg hvis den er overklokket) Correct me if I'm wrong..... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg har ennå ikke hørt om noen som har ødelagt sin XP2500+ på grunn av langvarig bruk. Har hørt om noen som glemmte å koble til vifta, vifter som har røket, noen med vannkjøling som prøvde seg på 2,1V og av disse grunnene ødela CPU'en. Men jeg har aldri hørt om noen XP2500+'er som har dødd av alderdom.. hverken på overklokket eller standard hastighet. Med tanke på populariteten av denne (sikkert rundt 10% av medlemmene på forumet her som har eller har hadd en slik) og at de fleste var kjøpt på sommeren/høsten 2003 så er det jo et ganske godt bevis på at disse varer lenge om ikke kjølingen streiker eller du prøver aktivt å grille den med "høyspenning". Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Etter min mening så er denne prosessoren en skikkelig tøffing! Jeg har flere ganger glemt å sette på vannkjølingen og dermed presset den opp i over hundre grader uten å bli straffet med annet enn shutdown. Den går i dag 24/7 og er utrolig stabil. Mulig jeg har forkortet levetiden på den ved "uheldig" behandling, men det gjenstår å se Tror allikevel at jeg kommer til å bytte system lenge før den blir grunnen til at det begynner å lagge i spill! (Nå skal det sies at maskinen min lagger i spill den dag i dag, men det er ikke grunnet CPU, men mitt GFTI4200) Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Etter min mening så er denne prosessoren en skikkelig tøffing! Jeg har flere ganger glemt å sette på vannkjølingen og dermed presset den opp i over hundre grader uten å bli straffet med annet enn shutdown. Den går i dag 24/7 og er utrolig stabil. Mulig jeg har forkortet levetiden på den ved "uheldig" behandling, men det gjenstår å se Tror allikevel at jeg kommer til å bytte system lenge før den blir grunnen til at det begynner å lagge i spill! (Nå skal det sies at maskinen min lagger i spill den dag i dag, men det er ikke grunnet CPU, men mitt GFTI4200) Litt glemsom du eller? Lenke til kommentar
Even89 Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 takk for svar.. But let me get one thing straight... hvis jeg klokker CPU til 3200+ og den blir veldig varm, hjelper det så å øke vcore?? Eller hvis den blir ustabil ved højere klokking, hjelper det da å øke vcore? Lenke til kommentar
Purify Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Joda, hjelper nok litt med høyere vcore. Men da kan det hende at du kutter ned levetiden på CPU'en din hvis du ikke har bra kjøling. Helst vannkjøling. Endret 13. mai 2004 av Purify Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 takk for svar.. But let me get one thing straight... hvis jeg klokker CPU til 3200+ og den blir veldig varm, hjelper det så å øke vcore?? Eller hvis den blir ustabil ved højere klokking, hjelper det da å øke vcore? Vel, det som egentlig ligger bak en prosessor som blir varmere er økt spenning, altså høyere Vcore. Økt spenning fører kort sagt til høyere varmeutvikling, men kan igjen gjøre prosessoren mer stabil ved overklokking. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 But let me get one thing straight... hvis jeg klokker CPU til 3200+ og den blir veldig varm, hjelper det så å øke vcore?? Eller hvis den blir ustabil ved højere klokking, hjelper det da å øke vcore? Høyere spenning hjelper mot ustabilitet Høyere spenning gir også høyere varmeutvikling Høyere spenning gir mulighet for høyere stabile klokkehastigheter Høyere klokkehastigheter gir også høyere varmeutvikling Bedre kjøling senker temperaturen Lavere temperatur hjelper mot ustabilitet Lavere temperatur gir også mulighet for høyere stabile klokkehastigheter Vet ikke om du fikk så mye ut fra dette, men: * Nei, Høyere spenning hjelper definitivt ikke mot høye temperaturer. * Tja, Høyere spenning hjelper mot ustabiltet hvis temperaturen er lav nok (under ca 50-60°C), men gjør bare ustabiliteten værre om temperaturen er høy (50-60°C og oppover). Lenke til kommentar
Even89 Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 But let me get one thing straight... hvis jeg klokker CPU til 3200+ og den blir veldig varm, hjelper det så å øke vcore?? Eller hvis den blir ustabil ved højere klokking, hjelper det da å øke vcore? Høyere spenning hjelper mot ustabilitet Høyere spenning gir også høyere varmeutvikling Høyere spenning gir mulighet for høyere stabile klokkehastigheter Høyere klokkehastigheter gir også høyere varmeutvikling Bedre kjøling senker temperaturen Lavere temperatur hjelper mot ustabilitet Lavere temperatur gir også mulighet for høyere stabile klokkehastigheter Vet ikke om du fikk så mye ut fra dette, men: * Nei, Høyere spenning hjelper definitivt ikke mot høye temperaturer. * Tja, Høyere spenning hjelper mot ustabiltet hvis temperaturen er lav nok (under ca 50-60°C), men gjør bare ustabiliteten værre om temperaturen er høy (50-60°C og oppover). dette hjalp.. takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå