Gå til innhold

iRiver iHP-120, overgang mellom låter

Anbefalte innlegg

Lurer bare på om det er noen som vet om det går an å spille sanger uten at den stopper opp i et tidel eller to mellom sanger. Er litt irriterende når sangene går over i hverandre, og burde være unødvendig med litt buffering av låtene!

Endret av Jon-d
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

iRiver er håpløse når det gjelder støtte for gapless playback. Jeg har selv en iRiver iMP-400 CD mp3 spiller. Og jeg har ventet i evigheter på en firmware update som skal støtte gapless playback og ogg vorbis (ALLE bitrates).

Jeg tror jeg har gitt opp iRiver, det er tydelig at de ikke hører på oss. Jeg kommer nok ikke til å kjøpe flere iRiver spillere. Har forresten hørt at en del av Rio spillerne skal ha støtte for ekte gapless playback, stemmer det? ....Høres aktuelt ut for meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

På www.iriver.com står det at det er planlagt en firmwareoppdatering for "gapless playback" i juni, sikkert slutten av juni. (Det står også at det kommer en firmware i mai, men den har ennå ikke dukket opp, men det er jo noen dager igjen ennå.)

Dette gjelder foreløpig bare for H100-serien.

Lenke til kommentar

Om det funker eller ikke vet jeg ikke. FW oppdateringen har ikke kommet enda. Har heller ikke sett nyheten om kommende FW oppdateringer som Radiated forteller om, men det stemmer sikkert... Tilfelle noen ble forvirra så er H100 serien i USA det som heter iHP100 serien (100, 120, 140) i Europa.

Forøvrig veldig fornøyd med spillern. Man må selvsagt få seg noe annet enn de medfølgende ørepluggene å høre med, men ellers gjør den jobben sin på en førsteklasses måte! Har ikke hatt noen slags åroblemer, og jeg synes menyene er veldig greie å manøvrere seg i

Lenke til kommentar

H120 fungerer kjempebra til avspilling av musikk, god lydkvalitet og rimelig bra utgangseffekt, og opptil 16 timer (128kbs mp3, aac eller wma) batteritid.

Og ikke minst dra-og-slipp- funksjonalitet. (ingen iTunes eller MusicMatch :-)

Opptaksfunksjonene derimot kan du ta med en klype salt, de er langt fra gode nok. (vesentlige mangler som opptaksvolumkontroll, samt at den har en lei tendens til å generere "hakk" i opptaket fra tid til annen. (mister noen frames)

Radioen fungerer fint, men du kan ikke ta opp fra denne.

Firmwareoppdateringen som skull ekomme i løpet av mai er utsatt en uke eller to.

iRiver

Lenke til kommentar

Håper de fikser den der, er litt teit hvis man feks har på kjørt over en remix CD hvor låtene henger sammen (feks Pet Shop Boys - Disco 2)...

Ellers er jeg strålende fornøyd, men jeg syns faktisk at de i framtida burde lansere en spiller uten display og knapper, koster bare penger, jeg bruker denne til mye sykling og har da spilleren liggende i en sekk med fjernkontrollen på ene reima, kan styre denne uten å måtte se på den.

Har ett spørsmål, er det noen som lager egne playlist ? Fant en som har laget program som også støtter wma i tillegg til mp3, men får ikke kalt fram denne med A/B tasten på fjernkontrollen, fungerer dette kun fra selve spilleren ?

Lenke til kommentar

Støtter den AAC? trodde dette var "ipod"format.

Fungerer spillelister ved å lage winamp playlists som er linket til filene på spillern? Så lagerer man playlisten på spillern? Hvordan funker det å lage playlists for filformater winamp ikke støtter? (eler støtter denne alt? inkl aac)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...