trygvelo Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Hei, sendte nettopp et R9700 np kort i retur, kortet krasjet maskinen oftere og oftere og til slutt klarte jeg ikke å starte opp windows lenger. Nesten som et sjakkbrett med grå firkanter, deler av grafikken manglet i oppstarten ol. Var så heldig å få et PowerColor R9800 PRO tilbake, avinstallerte alle gamle drivere med drivercleaner, satt i det nye kortet, la inn nyeste Omegadrivere (Cat 4.4) og reboot. Funka fint, satt på en mpg video og fikk bluescreen etter ca. 1 min. Starter opp igjen og kommer ikke inn i Windows. Får mye av det samme som skjedde med R9700 kortet. Rare farger, tekst mangler ol. Etter windows loadscreen henger maskinen. Har et P4C system, Abit IC7, 1 Harddisk, 2 CD/DVD enheter og Chieftec 360W power. Kjører default hastighet og volt på alt, kan det tenkes at AGP porten bør ha litt mer volt (tror Abit kortet undervolter litt)? Eller har jeg bare vært max uheldig? Noen som har opplevd noe lignende og har det i så fall vært noe annet enn skjermkortet som har feila, begynner jo å lure på om det er noe annet i maskinen som er feil? Det funker forresten bra med Matrox G550 kortet som jeg har i nå. Trygve Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Hvis du har klokket fsbén må du passe på så agp/pci står låst på 33/66 Lenke til kommentar
trygvelo Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Har ikke klokket noe heller, tror jeg skal prøve å bruke en separat strømforsyning til skjermkortet og se om det hjelper noe, hvis ikke får jeg sende det tilbake... Lenke til kommentar
bidz Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Kjører et overklokket PowerColor 9800 Pro på en Chieftec 340w strømforsyning jeg. Athlon XP2000+ Asus A7N8X Deluxe rev. 2 (Nforce2 Ultra/400) 2x256MB DDR minne 2 HDD'er CD brenner og dvd brenner Et par USB enheter osv.. Og det fungerer uten problemer. Du skal ikke trenge og øke voltstyrken på AGP porten! Endret 13. mai 2004 av bidz Lenke til kommentar
trygvelo Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 Takk for svar, regner vel egentlig med at det er kortet som er gåent, sinnsykt kipt å få et ødelagt kort i retur, selv om det er bra 2D kvalitet på Matrox kortet som sitter i nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå