arnosmith Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 er dette mulig? eller tar jeg en stor sjangse hvis jeg gjør dette? har 2x 120GB Seagate Barracuda. Hadde jo vært dritkul med to forskjellige UV lysende farger! Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Må vel passe på så du ikke tetter "pustehullene" eller fyller filtrene med lakk. Dersom du greier å maskere/tette disse før du lakkerer burde det vel gå greit. Mange disker har jo elektronikken åpen, er litt usikker på om den tåler lakkering. Lakken leder vel ikke strøm når den er tørr? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 jeg ville tatt av lokket ja, men vær forsiktig, og pass jævli godt på støv som trenger seg på.. Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Lakk leder ikke strøm nei, men etter hvordan jeg forstår dette spørsmålet gjelder det lakkering at dekslet. Dette er fult mulig, men garantien går ut da, og du må maskere meget bra.. Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Ikke ta av lokket med mindre du er i et lab ala det de har på IBAS! Det er ikke mulig å holde støv unna, for det er rett og slett for mye støv i lufta uansett. Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 hehe ok, det var visst ikke så lett det, tror jeg dropper det, takk for svar Lenke til kommentar
_-CobrA-_ Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 I så fall må du ha skikkelig lagg så den ikke "smelter" Lenke til kommentar
MagE Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) hva med og legge en tynn metal plate under,(der med elektronikken) og så lakkere hele greia (utenom pluggene) EDIT: en leif som likte seg her Endret 15. mai 2004 av MagE Lenke til kommentar
Micro80 Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Ikke finn på å åpne HDD'en. Det er vakumtett inni dem sånn at det ikke skal være motstand. Åpner du den så er butikken neste sted. Det er ikke støve som er problemet men vakumet i HDD'en. Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Ikke finn på å åpne HDD'en. Det er vakumtett inni dem sånn at det ikke skal være motstand. Åpner du den så er butikken neste sted. Det er ikke støve som er problemet men vakumet i HDD'en. Hvis det er vakum, hvorfor er det da luftehull? Nei, jeg tror ikke det er vakum i disken Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Tror neppe det er vakum, jeg har opperert en del disker, satt de sammen 4fun, de har funket etterpå. PS: dette var gamle 2gb disker som skulle kastes. Lenke til kommentar
Micro80 Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Jeg har ihvertfall fått vite det fra folk som jobber med data som yrke da så. Men har ikke åpnet noen selv ennå... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Jeg har ihvertfall fått vite det fra folk som jobber med data som yrke da så.Men har ikke åpnet noen selv ennå... Jeg har fått vite fra folk som jobber med data at et større kabinett ikke ville a) Kjøle bedre b) ikke vil være bedre å jobbe i a) og b) har visst seg å være helt feil. og Micro80 jeg anbefaler at du flytter specs'a inn i profilen Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Ingen som har en gammel disk som kan offres. Lakker den, og sjekk om den virker etterpå. Tror muligheten for at den skal fungere er stor. Lenke til kommentar
majuz Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 jeg ville ikke hatt turt og gjort dette.... ville først prøvd på en gammel en først Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Ikke åpne harddisken ihvertfall, jeg åpnet en ødelagt 80GB disk og i den var det en tynn gummimatte ved et "luftehull" som mange nevner, selve harddisken er vakum montert og hullene er for å gi den tynne gummimatten under dekselet bevegelse ettersom harddisken blir varm og roterer og trykk dannes inni den. Dekk til printplaten og kontaktene så kan du lakkere resten, det skader ikke noe. Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Vi hadde en GAMMEL 1GB's hardisk på skolen som vi åpnet, den funket helt utmerket med lokket av... Det var litt stilig å se hvordan hardisken jobbet... Men som folk sier her så er det ikke lurt med nye hardisker... Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Det hadde vært kult å bytte ut den kjedelige dekselplaten med plexi hmmm fikk lyst til å prøve det, har 2 gamle harddisker liggende hehe. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Lakk leder ikke strøm nei, men etter hvordan jeg forstår dette spørsmålet gjelder det lakkering at dekslet. Dette er fult mulig, men garantien går ut da, og du må maskere meget bra.. Lakk leder strøm jo, det er mange som har blåst skjermkortene sine når de skulle male dem.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå