Microbin Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Heisann alle.. Holder på å lage en liten info-film som skal brukes internt. Vi har til nå laget den i Powerpoint, og bruker TV-utgangen på skjermkortet mod en videospiller for å ta opp presentasjonen på video. Bruker i tillegg TVTool for å få riktig oppløsning o.l. Dette fungerer rimelig bra, bildene blir klare og fine, det blir også bakgrunn og annen grafikk. Men teksten blir ganske diffus og uklar. Så jeg lurer på å prøve å skifte skrifttype for at dette skal bli bedre. Men istedenfor å prøve meg frem, så tenkte jeg å spørre her, er det en skrifttype/familie som er som en "standard" for TV-visning? Evnt hvilke andre typer er aktuelle? Bruker som nevnt PowerPoint nå, kanskje er det et annet program som er bedre? Trenger ikke et avansert redigeringsprogram, da vi ikke lager en film, men en presentasjon. En powerpoint presentasjon fungerer godt til vårt bruk, men blir kvaliteten forringet mye ved å føre over til tape slik vi gjør? Mvh Microbin Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Hvorfor ikke bruke fonten du ser på akkurat nå? Den heter Verdana. Lenke til kommentar
Microbin Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 OK, skal teste Verdana. Takker.. Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Verdana, Arial vil jeg påstå er de beste frontene på TV Ellers bare frontene er store og tydelige!! En tv har bare 720*576 eller no oppløsning.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå