Gå til innhold

xbox - CD og DVD formater

schox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer an på hvilken dvd-rom du får. Jeg tror de fleste nye boxer du kjøper på elkjøp er utstyrt med Phillips drive.

Thomson som er den eldste og som du sjelden finner i nyere boxer:

Leser ikke cd-r

Leser noen, generellt dyre cd-rw

Leser alle DVD-R/RW

Leser alle DVD+R/RW

Phillips:

Leser som regel CD-R

Leser noen CD-RW

Leser alle DVD-R/RW

Leser som regel DVD+R/RW

Samsung:

Leser alle CD-R/RW

Leser alle DVD-R/RW

Leser noen DVD+R/RW

Lenke til kommentar
Spørsmål: Jeg har lest et sted at Xboxen klarer å lese cd-r plater også etter at den er modifisert. Stemmer det ? 

Svar: Nei og ja. Hvis du er så heldig at du har fått tak i en xbox som inneholder en Samsung DVD spiller. Den klarer å lese CD-R plater. Hvis du derimot har Thomson spiller eller Phillips spiller i xboxen din, så leser ingen av disse CD-R plater. 

Hentet fra www.modifisering.net

Lenke til kommentar
Spørsmål: Jeg har lest et sted at Xboxen klarer å lese cd-r plater også etter at den er modifisert. Stemmer det ? 

Svar: Nei og ja. Hvis du er så heldig at du har fått tak i en xbox som inneholder en Samsung DVD spiller. Den klarer å lese CD-R plater. Hvis du derimot har Thomson spiller eller Phillips spiller i xboxen din, så leser ingen av disse CD-R plater. 

Hentet fra www.modifisering.net

Det står en del på modifisering.net (morsomt navn i grunn, modi fisering) som ikke stemmer. Om dvd-romen leser cd-r eller ikke kommer an på kalibreringen. Både Samsung og Philips kan lese cd-r hvis du er heldig. Thomson derimot gjør det ikke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

min thomson xbox (uten modding) leser noen cd-r... husker ikke helt i farten hvilken , men det var de man fikk kjøpt på elkjøp i 50pack, tror kanskje de heter vivastar eller no...

Endret av koffern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...