Gjest Slettet-df17e Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Noen som har testa denne? Jeg skal legge inn Gentoo etter på i dag så da får jeg vel nesten prøve denna da Det sto jo her att den skulle ha forbedra støtte for ntfs.. kanskje jeg får lov til og skrive til ntfs diskene mine Uansett, hva syntes dere som har prøvd 2.6.6? Mvh. Thomas Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Forskjellen er vel aldri så dramatisk at vi merker veldige store forskjeller som kvalifiserer til å skrike ut om det her. Men som sagt, det jeg vet er at NTFS har utbedret støtte, men neppe fullverdig skrivestøtte da dette ikke har vært behørlig omtalt foreløpig. På den annen side gleder jeg meg til å prøve den på min laptop, da den nye batterisparende teknologien er innført i denne kjernen. Generelle forbedringer er vel alltid å vente. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Altså, en forskjell ifra Windows til Linux er at Linux blir bedre for hver versjon. De fikser ting, gjør den raskere og mer funksjonell. Den blir sikrere og mer stabil. Windows derimot (som jeg antar du er ganske kjent med, og derfor lurte på om denne nye versjonen av kernelen var bedre enn de gamle) - er motsatt. En ny versjon (NT 5 til 5.1) var ikke noe å skryte over - de endret faktisk navn totalt (Win2k til XP). XP er utrolig mye tungere uten å komme med noe nytt utenom "skins"/"themes" eller hva de kalles + et noen andre "funksjoner" som bare bloater hele operativsystemet. Altså, kort sagt: Ja, det er en ny versjon, den er bedre. Linux verden er ikke MS verden Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Ny kjerne betyr ikke nødvendigvis bedre ytelse... 2.4 serien er fremdeles veldig mye mere "mature" enn 2.6. Sjekk f.eks. http://kerneltrap.org/node/view/3039 Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Ny kjerne betyr ikke nødvendigvis bedre ytelse...2.4 serien er fremdeles veldig mye mere "mature" enn 2.6. Sjekk f.eks. http://kerneltrap.org/node/view/3039 Neinei. Men dette var en minor oppdatering - jeg tenkte 2.6.6 i forhold til resten av 2.6 kjernen. Men så er jo 2.6 mer responsivt for skrivebordspcer da - min 1.8ghz(aiax) fikk et seriøst løft av 2.6. Iallfall, tanken BAK oppdateringene 2.6.x er jo at hull skal fikses og ting skal optimaliseres. Digre "bloatende" funksjoner skal ikke legges til. Sånn er tanken iallfall (?) Lenke til kommentar
gspr Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) 2.6.6 introduserer en ENORM forbedring for nForce2-brukere. Nå er endelig software-workarounden for APIC-hangen merget til hoved-treet, og vi trenger ikke lengre patche selv. Takk, Linus! Hvis nå bare nVidia kan fikse problemet for godt med en firmware-oppdatering... Endret 13. mai 2004 av gspr Lenke til kommentar
bkak Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 nforce 2-problemer? Que pasa? Nforce 2 virker jo utmerket her med full strømstyring, uten noen form for problemer Har ikke patchet for noe som helst, og dette er 2.6.5 Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 "den nye batterisparende teknologien er innført i denne kjernen." Å ? fortell Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 "den nye batterisparende teknologien er innført i denne kjernen."Å ? fortell Her. http://kerneltrap.org/node/view/653 Lenke til kommentar
gspr Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 nforce 2-problemer? Que pasa? Nforce 2 virker jo utmerket her med full strømstyring, uten noen form for problemer Har ikke patchet for noe som helst, og dette er 2.6.5 Er Local APIC påslått? Er ACPI påslått? Har du et ikke-Shuttle-hovedkort? (Shuttle har visst ordnet opp i en del ting). Lenke til kommentar
Stim Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Linus: "NTFS, XFS, FAT and CIFS updates. IDE cache-flush at shutdown fixes. ppc, sparc, s390 and ARM updates (and a few x86-64 fixes)." Sakset fra Fedoraforum.org "2.6.6 is more of a level set of all the work that the community has contributed in kernel.org. It is the most stable and enriched Linux to date," said Sam Greenblatt, chief architect of the Linux technology group at Computer Associates International Inc. "The 2.6 kernel is extremely stable and we believe Andrew Morton has done an excellent job of incorporating input from [the community]. Its new features are setting up for better memory management and virtualization which is critical to the scaling of Linux to the largest enterprises." Sakset fra SearchEnterpriseLinux.techtarget.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå