Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Klarer ikke å installere ny driver i xp

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke å instalere ny driver til nettverkskortet mitt.. netgear fa311.. Når jeg prøver så kommer jeg till 100% og så stopper det opp. jeg har klart det før men nå har jeg formatert. Uten denne nye driveren funker ike alt som det skal.. Den restarte når jeg har brukt internetten en stund det kommer opp sånn bluescreen greier. Driver irql not less or equal ett eller annet.. Men jeg trenger bara få innstalert denne nye driveren så funker alt fint, noen som vet hvordan jeg kan få det til??

Hviss jeg kjøper ett nytt nettverkskort, vil det fikse alt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å fjerne kortet fullstendig i "enhetsbehandling" under system i kontrollpanelet, og la maskinen "gjenoppdage" kortet. Installer så den nye driveren i forbindelse med installeringen av kortet. Kanskje det funker, kanskje ikke ;-)

ja har prøvd..det funker ikke da heller.. den klikker på slutten..så må jeg restarte igjen

Lenke til kommentar
Det er uansett unødvendig å kjøpe nytt nettverkskort.

Har du avinstallert driveren før du installerer den nye ?

Er du 100% sikker på at det er rett driver til rett operativsystem du har ?

problemet er att jeg ikke klarer å fullføre installasjonen.samme hva jeg gjør så klikker det rett før 100 %.. Jeg klarer heller ikke å fullføre en avinstallasjon.

Lenke til kommentar
Flytt pci kortet vekk fra pci slot 1 eller 5 dersom du har det i en av disse.

Ellers ville jeg fullført xp installasjonen uten pci kortet for

å sette inn dette etterpå (gjør ting litt enklere..)

Det skjer for det meste når jeg bruker bittorrent.. å på sånn FAQ greier står det ::

Netgear FA312 - Seems to have the same problem as the FA311, but try this version (1.8) of the drivers instead. (Note that this driver should work with both the FA311 and FA312, so also try it if you have the FA311 and the above driver doesn't work.)

Alcatel Speed Touch USB DSL modem - Install these drivers.

If your network interface card (NIC) or DSL/cable modem were not listed above, then check with the manufacturer's website and make sure you have the latest drivers.

Driver version 5.0.137.3 (dated 5/27/2003) from National Semiconductor, manufacturer of DP83815 chipset used in FA311, fixed problems with reboots on WinXP Pro. http://www.national.com/appinfo/networks/0,1804,829,00.html

Hva er national semiconductor?? å hvordan oppdaterer jeg driveren til det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...