Gå til innhold

Nettleser: Opera eller Explorer?

Anbefalte innlegg

he he, selv vi kan gjøre feil Orjanp :)

Uansett har jeg nå brukt Opera i en times tid eller to, og her er min erfaring så lang:

Jeg innbilte meg at selve sidene på nettet ville se anderledes ut, no de selvfølgelig ikke gjorde. Stort pluss, men jeg er nok ikke den eneste med disse tankene....

Den er enkel å bruke og siden den legger de ulike sidene du bentytter oppe, blir det mye mer orden på nettsurfingen min:)

Prøv Avant og FireFox oxo. Gi så en tilbakemelding til oss.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som sagt tidligere, er Avant IKKE en egen browser. Det er et tillegg til IE, og inneholder derfor alle sikkerhetshullene som IE gjør.

Jeg vet at Avant ikke er en egen browser, men det spiller da ikke noen rolle. Det er jo funksjonaliteten som er viktigst. Ikke sant :yes:

Lenke til kommentar
Hvor finner jeg funksjonen for tabbed browsing i FireFox?

Den er på, men som default så vises det ingen tabs når man har kun en side oppe.

Det kan endres ved å gå inn i options (Tools -> Options -> Advanced) og fjerne avkrysningen for "Hide the tab bar when only..."

Lenke til kommentar

Grunnen til at sider kan vises feil i Opera/Firefox er at MS ikke lenger er med i W3C. MS har derfor begynt å lage sin egen CSS som bare virker i IE. Dette er et problem. Det samme har Mozilla begynt med. Det er i seg selv en god nok grunn å bruke en browser som faktisk ikke prøver å lage sine egne standarder. MS og Mozilla kommer til å ødelegge internett sånn som Netscape og nettopp MS gjorde for noen år siden.

Blah, dere som maser om at Mozilla er Open Source. Er dette virkelig en grunn til å bruke Mozilla? Er resten av systemet deres Open Source? Jeg bruker selv Linux og jeg har kjøpt Opera.

Her er mitt oppsett: http://merkelig.com/opera750.jpg

Endret av Goomba
Lenke til kommentar
Som sagt tidligere, er Avant IKKE en egen browser.  Det er et tillegg til IE, og inneholder derfor alle sikkerhetshullene som IE gjør.

Jeg vet at Avant ikke er en egen browser, men det spiller da ikke noen rolle. Det er jo funksjonaliteten som er viktigst. Ikke sant :yes:

Nei, ikke for meg. Den største grunnen til at jeg gikk bort fra IE, var alle sikkerhetshullene.

Lenke til kommentar
Jeg vet at Avant ikke er en egen browser, men det spiller da ikke noen rolle. Det er jo funksjonaliteten som er viktigst. Ikke sant  :yes:

Totalpakken av funksjonalitet er viktig. I den funksjonaliteten så bør du også inkludere hvordan "motoren" inni fungerer. Og der er IE+Avant sørgelig tilbakestående. Så igjen: hvorfor fortsette å bruke det primitive gamle fossilet som er IE? Når du kan velge browsere med langt mer fremtidsrettet standardstøtte, langt bedre sikkerhet, bedre stabilitet og bedre funksjonalitet enn IE+Avant (for den kombinasjonen mangler fremdeles mye av det du kan få i Opera og Firefox)...

Grunnen til at sider kan vises feil i Opera/Firefox er at MS ikke lenger er med i W3C. MS har derfor begynt å lage sin egen CSS som bare virker i IE. Dette er et problem. Det samme har Mozilla begynt med. Det er i seg selv en god nok grunn å bruke en browser som faktisk ikke prøver å lage sine egne standarder. MS og Mozilla kommer til å ødelegge internett sånn som Netscape og nettopp MS gjorde for noen år siden.

NEI NEI NEI NEI! Du er skremmende langt unna noe som i det hele tatt ligner på korrekt informasjon der...

Lenke til kommentar

Eg brukte lenge Avant Browser, og den var kjempebra, men så begynte den å klikke, henge seg opp og all faenskap på ein gang.

Skifta til Opera som eg bruker den dag i dag. Om eg skal vurdere Opera vs AB så blir det ganske dødt løp, begge hadde sine fordelar og ulempar.

Har også prøvd Mozilla Firefox, som eg syntes rett og slett var dårleg

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Jeg har nå prøvd FireFox og jeg må si at jeg er skuffet. Den var tungvint å bruke i forhold til Avant. Jeg har lastet ned en del plugins men jeg synest ikke at den ble mer funksjonell, og da gidder jeg ikke å bruke den. Hvorfor kan ikke Mozilla legge inn alle plugins som standard og produsere dem selv slik at plugin'ene blir mer integrert i FireFox.

Lenke til kommentar
Jeg har nå prøvd FireFox og jeg må si at jeg er skuffet. Den var tungvint å bruke i forhold til Avant. Jeg har lastet ned en del plugins men jeg synest ikke at den ble mer funksjonell, og da gidder jeg ikke å bruke den. Hvorfor kan ikke Mozilla legge inn alle plugins som standard og produsere dem selv slik at plugin'ene blir mer integrert i FireFox.

Har du prøvd opera? Bare du kommer forbi den noe klumpete standard-installen, og det faktumet at det ikker er open source (mistenker at det er derfor så mange digger, den i mine øyne overvurderte browseren firefox, den er bedre enn IE, men hva er ikke det :)), tar ett par timer å sette seg inn i, men de fleste som prøver skikkelig går aldri tilbake.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...