Gå til innhold

Nettleser: Opera eller Explorer?


Anbefalte innlegg

Når man f.eks går inn på www.vg.no eller andre sider som har en forside og mange artikler man har lyst til å lese. Trykk da CTRL + SHIFT og hold dem nede, bruk så venstre museknapp til å trykke på linker du vil åpne i bakgrunnen i nye fanesider.

Det er også mulig å klikke på linker med rullehjulet. Da åpner siden seg i bakgrunnen.

Genialt! Og jeg som har slitt i IE med å påne linker i nytt vindu og så skifte tilbake til første vindu mens siden lastes osv. ÅÅ så hærlig å åpne sidene _bak_ den aktive siden.

 

Takk til mortenj, Legion og AtW for svært nyttige bokmerke-tips. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Formaterte i forgårs og tengte jeg skulle legge inn opera isteden for ie

irritert på ie fordi det klikker hele tiden.

La inn opera og brukte det kansje i 2 timer - totaly adddicted ! :p

klarer ikke ie lengere nå. eneste jeg ikke liker ved opera er at man ikke får opp tester som spedometert på itavisen - noe instilling for å få til dette ?

Kan hende at du har satt popupsperren på. Trykk ALT+P ---> Vinduer --->Bare åpne sprettopvinduer fra lenker.

 

:)

Lenke til kommentar
Kan forsåvidt være enig i noe av dette, så jeg burde vel også satt dette på minussiden. (Skal gjøre en edit her)

Men jeg ser likevel Opera's rendering som et problem. De kunne ihvertfall ha et modus som er mer "tilgivende" overfor kode som ikke er W3C-complient.

 

Det skal nevnes at Opera har en haug med IE hacks, for å få sider som består av maltraktert IE spesifikk html til å se ut som de skal.

Endret av ilex
Lenke til kommentar
en annen ting:

 

oppe i høyre hjørne har jeg en boks med adds by google - hvordan får jeg vekk denne?

 

Orjanp: Jeg er ikke ekspert på dette områded ;)

Om du fjerner den verktøylinja med Rewind, Back Forward osv. som ligger under menylinja, blir ad-en strekt over hele siden og du ser nesten ikke noe til den :thumbup:

 

Edit: Her er et bilde som viser hvordan det blir.

Endret av XenZor
Lenke til kommentar
sitter å leker meg med opera nå.

 

Zoom funkjsonen er jo et funn for de som bruker LCD skjerm da :)

 

Dette må nevnes i den neste LCD guiden.

Det er "noen" som har forsøkt å fortelle deg dette i denne posten.

 

Å åpne linker i bakgrunnen med rullehjulet fungerer ikke alltid, men mouse gesture: trykk og hold på linken med høyre museknapp og beveg musa opp og ned fungerer alltid.

Lenke til kommentar
Kjøp Opera så forsvinner reklamen. Eller så kan man skaffe seg et serial på andre tvilsomme måter.

:scared: Hva? Er det mulig?

Hmm ja. Reklamen er jo der for at Opera skal tjene penger... når du kjøper Opera får du en serial som du smekker inn og da går reklamen vekk.

Lenke til kommentar
Hmm ja. Reklamen er jo der for at Opera skal tjene penger... når du kjøper Opera får du en serial som du smekker inn og da går reklamen vekk.

jeg tror du misforstod litt, regner med at toolshed var ironisk med tanke på å skaffe serial under bordet. ;)

Endret av ilex
Lenke til kommentar

Ok, velger å spørre her, i stedet for å opprette ny tråd. Virker som det er mange som har peiling på Opera her ;)

 

Så; Hva i all verden skjedde med drag'n'drop funksjonen på linker, bilder osv? Altså, å bare dra et bilde litt en vei, så kommer man inn på plasseringen til bildet? Altså, får bildet alene.

 

Det funket greit i 7.23, men funker ikke nå i 7.5. Er det noen instillinger for å skifte dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...