Champ Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Trenger bare en grunn, Mouse gestures. fantastisk er alt jeg har å si Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) (Hmmmm, lurer på om noen av oss kan jobbe markedsføringsavdelingen til Opera etterhvert ) Edit: Og velkommen som Opera-bruker! En fransk kollega av meg har alltid med seg en CD med OpenOffice, Hyena og Opera Endret 13. mai 2004 av Mad Wolf Magnux Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Der i mot synes jeg ikke Opera er noe raksere enn IE (bruker versjon 7.23). Er du ute etter en rask nettleser vil Mozilla Firefox være det ultimate valg. Opera virker raskere enn FireFox på generell surfing. Selv etter at jeg har tweaket instillingene i FireFox. Spesiellt tilbake/framover er mye raskere i Opera. Men FireFox har adblock og flashblock exstension. Det er noe Opera mangler, og neppe kommer til å implementere, desverre. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Mouse gestures er genialt ja. Det at man kan flytte ned adresselinja og baren med oversikt over hvilke sider du er på liker jeg også meget. Bedre for nakken å se litt ned istedenfor opp. Zoomfunksjonen er og fin, +- på numpadden. Og selvsagt at jeg kan ha en ryddig 'startlinje' selv om jeg har 30 vinduer opp i opera. Måten favoritter er organisert liker jeg også bedre enn den i IE. Pluss at man kan skripte egne søk i search.ini filen! Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 - Holder seg til W3C standarden, noe ikke IE gjør. Tja, Opera bryter både HTTP1.0 og 1.1 standarden ved å ha flere enn 4 (HTTP1.0) eller 2 (HTTP1.1) sesjoner mot samme server samtidig. Dette er vel hovedgrunnen til at Opera føles raskere enn IE. Heldigvis er ikke Opera mer populær enn det den er (noen få prosent på verdensbasis), ellers ville det ha knelt endel servere rundtomkring. Du kan med en liten registerendring gjøre akkurat det samme til IE, og da er IE like rask/raskere enn Opera. Heldigvis finnes Mozilla/Mozilla Firefox. Den har tabbed browsing, popupstopper, mouse-guestures og hva du nå måtte ønske. Mozilla er storebroren, med bla. egen mail/news klient, mens Mozilla Firefox er en ren og rask browser. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 sitter å leker meg med opera nå. Zoom funkjsonen er jo et funn for de som bruker LCD skjerm da Dette må nevnes i den neste LCD guiden. Skal sette meg mer inn i denne nå... Noen tips om hvordan jeg endrer skin? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 unnskyld at jeg er helt gira her, men kan jeg bare zoome inn et bilde på en webside uten at hele siden forstørres, eller bommer jeg ille bra her ? Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Mouse gestures liste (det jeg kan): Forklaring: Hold = Hold inne høyremustast til etter du har flyttet datamusa. H = Høyre mustast V = Venstre mustast Ned/opp/venstre/høyre = Hvor du skal flytte datamusa ! H V / Hold H venstre = Går en side tilbake i historikken. V H / Hold H Høyre= Samme som over bare frem en side. Hold H ned = En ny blank side. Hold H ned (over link) = Åpne linken i ny side. Hold H ned høyre (en L form for lukk) = Lukk side. Hold V ned/opp/høyre/venstre (over et bilde) = Åpner linken som er lagt til bildet eller bildet selv i original størrelse (i samme vindu!). Hold H opp ned = Oppdater vindu Hold H ned venstre = Legger vinduet ned "på linja". Tastatur kommandoer (som jeg bruker): 6 = resetter zoominga 7 = - 100% zoom 8 = + 100% zoom 9 = - 10% zoom 0 = + 10% zoom X = Fram en side Z = tilbake en side Ctrl + Space = hjemmeside Ctrl + F4 = lukk vindu Ctrl + F6 = skift mellom åpne vindu F2 = tast inn URL F3 = søk på sida. (I URL!) Skriv g "søkeord" for å søke direkte til google. F.eks = "G hardware LCD" . Da dukker google opp med søkeresultater etter hardware + LCD Endret 13. mai 2004 av AMD-King Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 I Opera 7.23 kunne du laste ned nytt skin ved å gå på følgende meny: Vis > Drakt > Hent drakt Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Nevnte jeg innebygd nedlastingsagent? Du kan ikke styre båndbredde, men ellers kan du stoppe og fortsette og slikt. Zoominga er hele nettsida mener jeg. Mulig det er litt annerledes i den siste versjoen, men den har jeg ikke prøvd ennå Lenke til kommentar
ilex Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 unnskyld at jeg er helt gira her, men kan jeg bare zoome inn et bilde på en webside uten at hele siden forstørres, eller bommer jeg ille bra her ? Får nesten åpne bildet i et eget vindu, er bare å klikke på det. Legg og merke til drag and drop funksjonaliteten på bilder. Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Må bare spørrre om denne tråden ikke hører hjemme under software? Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Mouse gestures liste (det jeg kan): Forklaring: Hold = Hold inne høyremustast til etter du har flyttet datamusa. H = Høyre mustast V = Venstre mustast Ned/opp/venstre/høyre = Hvor du skal flytte datamusa ! H V / Hold H venstre = Går en side tilbake i historikken. V H / Hold H Høyre= Samme som over bare frem en side. Hold H ned = En ny blank side. Hold H ned (over link) = Åpne linken i ny side. Hold H ned høyre (en L form for lukk) = Lukk side. Hold V ned/opp/høyre/venstre (over et bilde) = Åpner linken som er lagt til bildet eller bildet selv i original størrelse (i samme vindu!). Hold H ned opp = Oppdater vindu Hold H ned venstre = Legger vinduet ned "på linja". eller bare trykke på F1 for å få flere Endret 13. mai 2004 av ikkeno Lenke til kommentar
Kisp Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Javaversjonen kommer med SUNs java, om du har denne fra før trenger du den ikke. Noen funksjoner jeg bruker MYE er f.eks: Frem/tilbake -hold inne høyreknappen og trykk venstreknappen for tilbake, hold venstreknappen og trykk høyreknappen for frem. Søk fra adresselinjen. - g <det du skal søke etter på google> Man kan også legge inn egne søk med Opera Search.ini editor som er et genilat program!! Linker -Panelfunksjon som lister opp alle linker på en side. Er søkbar slik at man kan sortere dem etter navn/type etc. Så kan man f.eks. åpne alle screenshotsene i bakgrunnen og surfe videre mens de lastes. Sessions -Opera tar vare på alle sidene du hadde oppe sist, så det er enkelt å fortsette fra forrige gang. Downloadmanager -Grei liste over alt man laster ned og har lastet ned. Enkelt å fortsette en brutt nedlastning eller starte den på nytt. ...bare for å nevne noen.. -Kisp Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Den funksjonen jeg bruker mest er nok tilbake, ved å holde høyre museknapp og bevege musa litt mot venstre. (motsatt vei for frem) Enkelt og raskt Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Første inntrykket så langt er meget bra Skal prøve meg litt frem her, men sitter nå på bærbar, der jeg unngår å bruke musa så mye Gleder meg til jeg får installert dette på den stasjonære hjemme Lenke til kommentar
Leroy Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Kan også nevne at Firefox har et innebygt søkevindu, der man kan legge inn forskjellige søkemotorer. Google ligger inne som default, og utover det så finnes det søkemotorer for det meste. Bla. Kvasir, Altavista, IMDB, CDDB osv. Veldig kjekk Lenke til kommentar
god_online Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Er enig med personen som tidligere anbefalte Avant Browser Etter å ha testet Mozilla FireFox 0.x, Opera 7.x over en lengre tid, har jeg kommet til dette: Mozilla: + Etter min oppfatning den raskeste browseren + OpenSource/reklamefri + Modulbasert(extensions) så man slipper mye "unødvendige" funksjoner (smak&behag) + Mange nyttige extensions (Ad Blocking m.m.) - Blir veldig treg etter å ha installert div. (essiensielle) extensions. - Ingen avistallasjonsmulighet mht. extensions Opera: + Forholdsvis rask + Konfigurerbar + Kan bli ganske sleek (etter mye jobb) + Lagring av sesjoner, - Ingen Ad Blocking - Preinstallerer en haug med uønskede bookmarks (syntes noen at "Links" i IE er kjipt?) - Problemer med rendering av mange websider (jada, jada.. W3C-complience osv. men jeg ønsker at en browser skal funke uansett!) - Integrert e-postleser Avant Browser: + Pop-Up stopper + Ad-blocking inkl. Flash-animasjoner m.m. + Lagring av sesjoner + IE-renderingmotor (fungerer mot Microsoft/nettbank) + Gratis + Kort sagt: det meste av det beste fra Mozilla/Opera, uten ulempene. - Ikke like rask som Mozilla/Opera (men, hvem synes hastigheten er så viktig likevel) - IE-basert rendering m/ medfølgende svakheter Endret 13. mai 2004 av god_online Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) En annen super funksjon er at du kan søke direkte på søkemotorer ved å skrive en bokstav før søkeordet i adressefeltet. F.eks. om du skal søke på google så skriver du bare g søkeordet Du kan også bare merke et ord i en tekst og høreklikke og søke på det ordet i en søkemotor du selv velger Til slutt er det en funksjon hvor du merker en URL og ved høyreklikk kan du gå rett til den merkede adressen Edit: Skriveleif Endret 13. mai 2004 av XenZor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå