Gå til innhold

Nettleser: Opera eller Explorer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
wow, her går det unna.

 

Hørt rykter om at jeg kan zoome med opera. Stemmer dette?

Ja. Fungerer veldig bra hvis man har den bærbare på stuebordet og ønsker å ligge godt i sofaen mens man leser på nettet :green:

 

Også kan du ta tak i bildet og dra de til siden slik at de kommer opp på egen side. Å surfe forover fungerer også bra, f.eks. når man leser LCD-tester fra en viss person kan man trykke på "fast forward" så går den inn på neste side. Og "rewind" dukker man gjerne opp til der man begynte (f.eks. etter å ha lest 5 sider tester dukker man opp på førstesida igjen)

 

Jeg vil anbefale deg å bare prøve Opera rett og slett. Bl.a. derfor jeg skrev at den kan avinstalleres (jeg måler teknisk kvalitet på programmer bl.a. etter om de lar seg fjerne helt eller ei)

Lenke til kommentar
Har noen 5 GODE grunner for at jeg skal gjøre dette, eller bør jeg bare holde meg til IE? Hvilke fordeler har denne som ikke IE har?

5 gode grunner:

 

Det støtter w3c sine standarder mye bedre enn IE

Har mouse gestures, som gjør surfing mye lettere, spør hvem som helst

Tabbed browsing

Mange flere muligheter, som aktivering/deaktivering av javascript, gif animation, cookies, lyd, plug-ins, osv

Hindring av pop-ups, enten alle, de du ikke ber om, åpning i bakgrunn, osv.

 

Ja, det var visst 5. Det har ikke sikkerhetshullene IE har, er raskere, og ta 3 MB mens IE tar > 80. :)

Lenke til kommentar

5 kjappe grunner, litt tidlig på morgen.

 

1. Automatisk Popupstopper.

2. Mouse gestures, nyttige funksjoner ved hjelp av musbevegelser.

3. Alle browsevinduer i ett "mainvindu".

4. Virkelig full-screen funksjon, ingen rammer scrollbars etc.

5. Penere, samt med støtte for skins.

6. Samt en del småting, søking i google rett fra adresselinjen, resumefunksjon i transfer vinduet, god zoomfunksjon, wand som husker passord m.m.

Lenke til kommentar
[quote name='oivind_dahle' date='13/05/2004 : 12:03'] wow, her går det unna.

Hørt rykter om at jeg kan zoome med opera. Stemmer dette? [/quote]
Dette stemmer! Ved å trykke på tallene 6 til 0 (tror jeg) så kan man zoome ut og inn. Opp til 1200% visst jeg husker rett. Det er også en zoom-rullegardinmeny i browseren som du lett kan finne fram ønsket zoom. Ganske nyttig og den fungerer like bra som PDF filer zoomes i Acrobat reader!
Lenke til kommentar
jeg kan benytte IE selv om jeg har instalert opera?

 

Og den legger ikke med GAIN og sånn tull?

Opera installere ikke slike spyware/spion programmer, dette kommer som oftest med andre programmer som f.eks. winamp og divx codec. Du kan ha flere nettlesere installert samtidig uten at det skaper noe krøll. Selv sitter jeg med 3 ulike nettlesere.

Lenke til kommentar
[quote name='oivind_dahle' date='13/05/2004 : 12:16'] jeg kan benytte IE selv om jeg har instalert opera?

Og den legger ikke med GAIN og sånn tull? [/quote]
Jeg er aktiv bruker av SPYBOT og ADAWARE. Opera har ikke gitt meg noen form for spyware!

Jeg har "lastet" ned virus, men jeg har valgt å tømme cache ved avslutning av opera. Da er viruset borte. Liker ikke å tenke på hva som hadde skjedd i IE (men hva har man ikke antivirus for...).


Velg med java. Det er litt kjipt å surfe uten java støtte i Opera. Visst du installerer java-støtten utenom er jeg usikker på om denne blir brukt av opera visst man installerer opera uten java. Endret av AMD-King
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...