crosworth Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Hei! Dette er noe gammelt stoff, men håper det enda finnes noen win3.11 eller dos friker der ut. Mitt problem er at jeg skal kopiere en del filer fra en maskin men win3.11 til disketter, men filene er for store til en disk. Finnes det noen programer som hjelper meg med dette?? Jobber i prossesindustrien, så trenger dette på de gammle holkene som står rundtom.. Håper på svar!! Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Hvis du bruker winzip / winrar o.l. så kan du komprimere filene over flere disketter Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Husk bare at du spretter en pakke med helt nye disketter! Brukte disketter resulterer ofte i filfeil, etter min erfaring. Lenke til kommentar
crosworth Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Tenkte på det.. men hvor finner jeg winzip for win9.11??? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Du bruker dos-kommandoer, og for dos er jo selvfølgelig ARJ best. Det finner du her. Kommandoen du bruker vil være noe som: arj a -a1 -b2 -v140000 -r backup *.* Dette lager arkiv-filer navngitt "backup" og ending arj, a01, a02, a03, etc. Disse vil være på 140000 byte. Og alle filer (*.*) og underkataloger (-r) blir inkludert. Kopier alle filene over på diskett, og til ny plassering. For å pakke ut, skriv: arj e backup.arj -y (Hvis jeg husker korrekt.... ) Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Du finner pakkeprogrammer med å søke etter dem på http://google.com Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Tenkte på det.. men hvor finner jeg winzip for win9.11??? Du har da vel tatt vare på en gammel winzip- versjon til slikt bruk? Det har hvertfall jeg gjort.. Er sikker på at jeg har en liggende et sted. Send meg en PM med en epostadresse, så skal jeg slenge avårde en til deg.. Lenke til kommentar
crosworth Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Tenkte på det.. men hvor finner jeg winzip for win9.11??? Du har da vel tatt vare på en gammel winzip- versjon til slikt bruk? Det har hvertfall jeg gjort.. Er sikker på at jeg har en liggende et sted. Send meg en PM med en epostadresse, så skal jeg slenge avårde en til deg.. Har nok ikke gjort det gitt.. Sender deg en PM jeg. Takk! Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Denne Winzip-versjonen skal fungere med Win 3.11: ftp://ftp.kemmunet.net.mt/pub/software/wi...es/winzip31.exe Endret 13. mai 2004 av Spaz Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 med Winrar følger det med en kommandolinjeversjon (altså dos versjon). www.rarsoft.com resten finner du ut av selv. skriv rar -? elns for å få oversikt over kommandosvitsjer, og velg det som passer. Lenke til kommentar
crosworth Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 Ok.. Takk for svarene. Er vell bare å begynne å teste litt.. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Heisan. Litt fommel, jeg, glemte hele greia i går. Har du fått tak i det du trenger, eller skal jeg litt forsinket sende e- post til deg etter jobb i dag? Beklager forsinkelsen.. Lenke til kommentar
crosworth Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 Heisan. Litt fommel, jeg, glemte hele greia i går. Har du fått tak i det du trenger, eller skal jeg litt forsinket sende e- post til deg etter jobb i dag? Beklager forsinkelsen.. Hei, har fått taki en winzip. Men får feilmelding ved installasjonen; "Could not install the WinZip Internet Browser Support. The 16-bit version of WinZip (WINZIP.EXE) is currently not associated with ZIP files." Hmm.. Ska ikke ha no internett støtt jeg.... Lenke til kommentar
crosworth Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 Har bestemt meg for å bruke arj i dos for å ta backup. Noen som har en kommando for å ta backup av alt, eller deler av c-disken?? Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) hvorfor ikke bruke rar som jeg sa til deg? det er jo et helt nytt komprimeringsprogram som lever den dag i dag og er bedre enn arj. det er også dokumentert. hvis du av en eller annen rar grunn skal bruke arj, mener jeg det var : arj -a -rvva "fradette" "tildette".arj. men det er en stund siden jeg har brukt det nå. edit/tillegg: last enkelt og ned winrar. installer det på en ny maskin og se i directory for programfiler/winrar elns. der er det en rar.exe fil og en winrar.exe fil. bruk rar.exe. kopier det til en diskett og last det inn på maskinen du skal pakke fra. skriv enkelt og greit "rar" i dos-prompt for å få oversikt over tilgjengelige kommandoer, velg de du skal ha og sett i gang. du kan også se i rar.txt filen for å få det forklart. Endret 14. mai 2004 av Insomniac Lenke til kommentar
crosworth Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 hvorfor ikke bruke rar som jeg sa til deg? det er jo et helt nytt komprimeringsprogram som lever den dag i dag og er bedre enn arj. det er også dokumentert. hvis du av en eller annen rar grunn skal bruke arj, mener jeg det var : arj -a -rvva "fradette" "tildette".arj. men det er en stund siden jeg har brukt det nå. edit/tillegg: last enkelt og ned winrar. installer det på en ny maskin og se i directory for programfiler/winrar elns. der er det en rar.exe fil og en winrar.exe fil. bruk rar.exe. kopier det til en diskett og last det inn på maskinen du skal pakke fra. skriv enkelt og greit "rar" i dos-prompt for å få oversikt over tilgjengelige kommandoer, velg de du skal ha og sett i gang. du kan også se i rar.txt filen for å få det forklart. Ja, er vell bedre å prøve winrar.. *test* Lenke til kommentar
crosworth Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 hvorfor ikke bruke rar som jeg sa til deg? det er jo et helt nytt komprimeringsprogram som lever den dag i dag og er bedre enn arj. det er også dokumentert. hvis du av en eller annen rar grunn skal bruke arj, mener jeg det var : arj -a -rvva "fradette" "tildette".arj. men det er en stund siden jeg har brukt det nå. edit/tillegg: last enkelt og ned winrar. installer det på en ny maskin og se i directory for programfiler/winrar elns. der er det en rar.exe fil og en winrar.exe fil. bruk rar.exe. kopier det til en diskett og last det inn på maskinen du skal pakke fra. skriv enkelt og greit "rar" i dos-prompt for å få oversikt over tilgjengelige kommandoer, velg de du skal ha og sett i gang. du kan også se i rar.txt filen for å få det forklart. Går ikke å bruke rar. "This program must be run under Win32" Finnes det ikke et enkelt program som tar backup enten i dos eller Win 3.11, da jeg kun skal bruke filene/backupen min på en maskin som kjører under dette..?? Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 du skal kjøre RAR.exe filen, ikke winrar.exe prøvde det selv når jeg skrev den forrige posten min! Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Det spørs om rar.exe som følger med dagens winrar støtter kjøring i 16bits-modus. Hvis du får samme feilmelding, må du nok lete frem en eldre versjon... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå