Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nyhet fra www.bluecom.no


Anbefalte innlegg

*Sitat fra bluecoms hjemmeside*

 

Økt hastighet

 

 

I april og mai oppgraderes båndbredden til bluecoms ADSL-kunder med 20%.

 

bluecom og andre teleaktører har fått mye kritikk for at kundene ikke får den hastigheten de blir lovet. Nå tar bluecom dette til etterretning og setter opp hastigheten til samtlige av sine kunder med 20%.

 

ATM-overhead

Grunnen til at kundene ikke har fått den fulle båndbredden skyldes at en bestemt andel av båndbredden blir satt av til å informasjon om dataene som blir sendt over nettet. Dette såkalte overheadet ligger bakt inn i IP- og ATM-pakkene som utgjør selve bæreteknologien i ADSL.

 

Tar konsekvensen av dette

Som følge av dette har enkelte kunder opplevd å få lavere båndbredde enn det som har vært oppgitt salgsteksten. Typisk har en kunde med 1 Mbps forbindelse fått en effektiv ytelse på 860 Kbps, som tilsvarer et 15 % overheadtap.

 

Nå tar bluecom konsekvensen av dette å setter opp hastigheten med 20% til alle ADSL-kunder, og problemet blir ventelig eliminert.

 

2-måneders overgangsperiode

Å oppgradere hastigheten til flere tusen kunder er en svært omfattende prosess. Oppgraeringene vil derfor bli foretatt over en 2-måneders periode som strekker seg fram til utgangen av mai. Som følge av dette vil enkelte kunder få merkbare endringer allerede i løpet av de kommende ukene - i mens enkelte kunder ikke merker hastighetsendringen før ved slutten av mai.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har 384/128 i fra Bluecom. Vil 20% si at ny hastighet vil bli ca 460/128 ?

På Speedometeret til IT avisa måler jeg 329Kbit/s, holder seg stabilt på det. Om ikke testen er helt korrekt, så får en jo en viss peiling. Da regner jeg med at den vil øke til ca 394 ?

http://www.itavisen.no/speedometeret.html#nolink

Jeg laster ned prog.nå med ca 40 Kb/sec. Og det vil bli ca 48 ?

Har aldri angret et sekund på at jeg valgte "Bluecom". Men de kunne ha hatt en bedre webside for oss kunder. Har kun funnet http://www.bluecom.no

Lenke til kommentar

hmm... jeg har telenor 1mbit linje.

målte nettopp hastigheten på itavisen.no

og fikk 850kbit/s

 

Ikke bra telenor..

Noe jeg kan gjøre for å få det raskere?

En annen protokoll f.eks (ikke PPPoE)?

Minns jeg hørte noen freaker snakke om det en gang..

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-08 18:53, dalai skrev:

hmm... jeg har telenor 1mbit linje.

målte nettopp hastigheten på itavisen.no

og fikk 850kbit/s


Ikke bra telenor..

Noe jeg kan gjøre for å få det raskere?

En annen protokoll f.eks (ikke PPPoE)?

Minns jeg hørte noen freaker snakke om det en gang..




 

Bruk Cablenut 4.08 (nyeste vers).

Lite program som optimaliserer Windows for hvilken internett-forbindelse du har. Gir i de fleste tilfeller en svak merkbar økning, men vet om et par som fikk i underkant av 30% økning. Finnes også flere slike program, men tror at de gjør det samme alle sammen.

 

Er forøverig ingen freaker, bare så det er sagt... :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-08 21:56, SintBrus skrev:

Quote:


On 2002-04-08 21:07, Powerpc skrev:

Bluecom leverer alle steder der telenor leverer


 

Bluecom leverer ikke kun der telenor leverer. De skal komme hit hvor jeg bor. Her leverer ikke Telenor. De er forøvrig leveringsklare i Mai..
:grin:
:grin:
:grin:

Telenor leverer ikke her jeg bor heller, men Bluecom kunne kanskje levere til meg likevel :smile: De har bra kundeservice.... hvilken gla'melding!!!

Lenke til kommentar

Slutt å klag på Telenor.

Har selv Telenor kabel-tv/internett på 1024/256 og får mellom 1100 og 1180 på it-avisens speedometer. (Mener da seff at ikke alle får den hastigheten de mener de fortjener, og dermed har rett til å bli fly forbanna på stjelenor...)

Har foresten noen andre merka at resultatene på speedometeret varierer kraftig fra dag/kveld til natt? Kan dette ha noe med høy server aktivitet og gjøre? Kan vi stole på denne testen 100%??

Hmmmmmm, makes me wonder....

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-08 23:36, mirrormatch skrev:

Kan dette ha noe med høy server aktivitet og gjøre?


Selvfølgelig

Quote:


Kan vi stole på denne testen 100%??

Hmmmmmm, makes me wonder....


Kjør testen klokken 5 om morgenen natt til mandag, så får du sikkert optimal hastighet :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-08 14:36, byggeren skrev:

Er det noen som vet om dette gjelder for alle som benytter seg av telenor ADSL nettverk, eller er det bare de som er så fornuftige :smile: at de kjøper tjenesten gjennom Bluecom?


 

Adsl.no (Mimer AS) vil også sette opp hastigheten med ca 20% i løpet av 2. kvartal. Så det er ikke BARE Bluecom som er så hyggelige :smile:

Lenke til kommentar
Quote:


On 2002-04-08 23:36, mirrormatch skrev:

Slutt å klag på Telenor.

Har selv Telenor kabel-tv/internett på 1024/256 og får mellom 1100 og 1180 på it-avisens speedometer. (Mener da seff at ikke alle får den hastigheten de mener de fortjener, og dermed har rett til å bli fly forbanna på stjelenor...)

Har foresten noen andre merka at resultatene på speedometeret varierer kraftig fra dag/kveld til natt? Kan dette ha noe med høy server aktivitet og gjøre? Kan vi stole på denne testen 100%??

Hmmmmmm, makes me wonder....



Det vil jo alltid være noen som er fornøyd og misfornøyd med samme leverandør. Det viktigste er jo kvaliteten en får til en rimligst mulig pris. Og Telenor er ikke den billigste. Så lenge de krever egent internett.abb i tillegg til adsl.abb. Og det slipper en hos Bluecom, og sikkert fra andre levrandører også. Slutt å klag på Telenor sier du. Men du har vel Telenor Avidi, siden du sier kabel tv/internett. Og det er sikkert bra. Har ikke sett noe negativt om det. Men sikkert noen som klager der også.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...