huf Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Ser at der er en del som har diverse downloads på sidene sine. Jeg lurer på hva som igrunn er lov å dele som downloads? For eks ting som du laster ned på downloads.com e.l., har vi som privatpersoner lov til å dele de filene? Eller har vi bare lov til å dele det som vi har laget selv? Thanks. (Tenker selfølgelig ikke på warez eller lignende her, det tar jeg sterk avstand fra. Det jeg tenker på er diverse småprogrammer o.l.) Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Er 90% sikker på at shareware-programmer er lov å dele. Det er jo bare en fordel for produsenten. Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Det er vel også derfor det heter shareware Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Så og sei alle prgram lisensiert under GNU lisensen (opensource) Egne programmvarer. Freeware Shareware abdonware. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Abandonware er vel som oftest litt i gråsonen..? Ville nok anslått en farge på ca #CCC på abandonware Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Les licence.txt og readme.txt til den aktuelle programvaren, der står det som regel alltid pinlig nøyaktig hva du kan og ikke kan gjøre med programmet du har lastet ned, i de fleste programmer må du samtykke i at du har lest og forstått, samt at du godtar licence.txt før du får lov til å fullføre installasjonen av programvaren, da kan det være lurt å huske at selv om du bare trykker ok/yes/ja, uten å lese innholdet i lisensbestemmelsene så har du i følge norsk lov bundet deg til en avtale med programleverandøren, og godtatt dennes betingelser for bruk av den aktuelle programvaren, og kan derfor ikke hevde at du ikke var klar over at din bruk eller videredistribusjon ikke var tillatt. Endret 13. mai 2004 av Dino_ Lenke til kommentar
Legion Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 abandonware kan alle bare ta, gi nytt navn og gi ut under hvilken som helst lisens, som om det var eget produkt. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Såkalte abandonware-sider inneholder ofte også programmer man ikke helt er sikkert ER abandonware... Bare det jeg mente. ER det virkelig abandonware, kan man som sagt gjøre hva enn man vil med det, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå